Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Impact of Rotating Class System on the Success Levels and Attitudes of The Students in the Light Unit

Yıl 2016, Cilt: 6 Sayı: 3, 657 - 664, 22.12.2016

Öz

The
purpose of this study is to examine whether 7th grade “light topic” taught in
rotating class has an impact on students’ attitudes towards science and
technology. This study, which was designed as an semi-experimental design in
the form of pre-test post-test control group, was carried out with 46 7th grade
students at a secondary school in a medium-sized city of Black Sea Region in
2014-2015 academic year. The quantitative data used in the study have been
abtained from the achievement test and The Attitude survey. This data tools
were used as a pre-test before the application process and a post-test after
the application process. The collected quantitative data in the study were
analyzed using SPSS 16.0 package programme. And since the data in the study
showed a normal distribution, parametric tests were used. The results of the
analyses revealed that the success levels and attitudes of the students who
were taught in rotating classrooms were higher. In this sense, it is believed
that wider use of rotating classroom system will have positive effects on
success levels.




Kaynakça

  • Akgün, A. G. D. Ö. E. (2005). Bilgisayar destekli ve fen bilgisi laboratuvarında yapılan gösterim deneylerinin öğrencilerin fen bilgisi başarısı ve tutumları üzerindeki etkisi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2(1).
  • Aydın, G. (2011). Öğrencilerin" Hücre Bölünmesi ve Kalıtım" konularındaki kavram yanılgılarının giderilmesinde ve zihinsel modelleri üzerinde yapılandırmacı yaklaşımın etkisi, DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Başar, H. (2014). Sınıf Yönetimi. (19. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.

Işık Ünitesinde Öğrencilerin Başarıları Ve Tutumları Üzerinde Branş Derslik Sisteminin Etkisi

Yıl 2016, Cilt: 6 Sayı: 3, 657 - 664, 22.12.2016

Öz

Bu çalışmanın amacı, branş derslik sisteminde işlenen 7.sınıf ışık
ünitesinin öğrencilerin akademik başarıları ve Fen’e yönelik tutumlarına bir
etkisinin olup olmadığını belirlemektir. Ön test-son test kontrol gruplu
yarı-deneysel tasarımın kullanıldığı bu çalışma 2014-2015 eğitim ve öğretim
yılında Karadeniz’in orta ölçekli bir ilindeki bir ortaokulda 7.sınıfta
eğitimlerine devam eden 46 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın deney
grubunda bulunan öğrencilerin(n=23) dersleri branş derslik sınıfında, kontrol
grubunda bulunan öğrencilerin (n=23) dersleri ise aynı süreçte klasik sınıfta
yıllık plandaki gibi haftada 4 ders saati olmak üzere toplam 4 hafta süreyle
işlenmiştir. Araştırmada kullanılan nicel veriler, başarı testi ve tutum
anketinden elde edilmiştir. Bu veri araçları uygulama öncesi ön test, uygulama
sonrası ise son test için kullanılmıştır. Çalışma sonucunda elde edilen nicel
verilerin değerlendirilmesi SPSS16.0 programı kullanılarak yapılmıştır.
Çalışmada veriler normal dağılım gösterdiğinden parametrik testler kullanılmıştır.
Analiz sonuçlarında branş derslik sistemi ile eğitim gören öğrencilerin
akademik başarıları ve tutumlarının daha yüksek olduğu görülmüştür. Bu bağlamda
okullarda branş derslik sisteminin daha yaygın bir şekilde uygulanmasının
istenilen başarı düzeyine ulaşmada olumlu etkilerinin olacağı düşünülmektedir.




Kaynakça

  • Akgün, A. G. D. Ö. E. (2005). Bilgisayar destekli ve fen bilgisi laboratuvarında yapılan gösterim deneylerinin öğrencilerin fen bilgisi başarısı ve tutumları üzerindeki etkisi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2(1).
  • Aydın, G. (2011). Öğrencilerin" Hücre Bölünmesi ve Kalıtım" konularındaki kavram yanılgılarının giderilmesinde ve zihinsel modelleri üzerinde yapılandırmacı yaklaşımın etkisi, DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Başar, H. (2014). Sınıf Yönetimi. (19. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm MAKALE
Yazarlar

Cengiz Özyürek

Yunus Pınarkaya

Erol Taş

Yayımlanma Tarihi 22 Aralık 2016
Gönderilme Tarihi 26 Mayıs 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 6 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Özyürek, C., Pınarkaya, Y., & Taş, E. (2016). Işık Ünitesinde Öğrencilerin Başarıları Ve Tutumları Üzerinde Branş Derslik Sisteminin Etkisi. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 6(3), 657-664.

  Bilginin ışığında aydınlanmak dileğiyle....

 ODÜSOBİAD