New ideas on curing depression, which is considered to be the disease of our time, are being offered to the individuals as consumer commodities and services in the context of health. Prozac, an antidepressant, has gained popularity, not as a drug but as an object of consumption. This new formation came to the subject area of intellectual products and has found its place in cinema and literature. In the beginning of 2000s, adaptation from the same named book; feature film 'Prozac Nation' was theoritised as Prozac Nation and often discussed in social sciences literature and global consumption trends. This study will discuss the presentation and consumption of health concept in the scope of individualized consumption behavior based on Prozac case study
Çağın hastalığı olarak nitelenen ‘depresyon’un iyileştirilmesine yönelik fikirler sağlık olgusu çerçevesinde meta ve hizmet olarak tüketicilerin bireysel beğenisine sunulmaktadır. Bir antidepresan olan Prozac da bu anlamda, ilaç olarak değil bir tüketim nesnesi olarak popülerlik kazanmıştır. Söz konusu bu oluşumu konu alan fikirsel ürünler sinema ve edebiyatta kendilerine yer bulmuşlardır. 2000’li yılların başında aynı isimli kitaptan sinemaya aktarılan ‘Prozac Toplumu’ adlı filmden sonra ‘Prozac Toplumu’ kavramsallaştırılarak sosyal bilimler literatürüne girmiş ve küresel tüketim trendlerinin değerlendirilmesinde çok kullanılan kavramlardan biri haline gelmiştir. Çalışma, söz konusu bu çerçevede bireyselleşen tüketim edimleri kapsamında, Prozac örnek olayı üzerinden sağlık olgusunun sunumunu ve tüketimini tartışmaktadır
Diğer ID | JA37UE22SJ |
---|---|
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2015 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 5 Sayı: 11 |
Bilginin ışığında aydınlanmak dileğiyle....
ODÜSOBİAD