Araştırmanın
amacı, ortaokul öğrencilerinin serbest yazma çalışmalarındaki yazı türleri
eğilimlerini belirlemektir. Ortaokul öğrencilerinin hangi yazı türü ile yazmaya
eğilimli olduklarının belirlemek, araştırma için önemli görülmektedir.
Araştırma nitel araştırma türlerinden temel nitel araştırma ile
gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubu, 2018-2019 eğitim öğretim yılı
güz döneminde üç farklı devlet ortaokulunda öğrenim gören 133 kız (%59) ve 93
(%41) erkek öğrenciden oluşmaktadır. Öğrencilerin 21’i 5. sınıf, 73’ü 6. sınıf,
64’ü 7. sınıf ve 68’i 8. sınıfta öğrenim görmektedir. Araştırmanın veri toplama
aracını, Türkçe Dersi Öğretim Programı’nda (2018) yer alan metin türleri
tablosu oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, doküman incelemesi (belgesel
tarama) yoluyla toplanmış ve içerik analizi tekniği ile çözümlenmiştir. Veriler
önce kodlanmış sonra kodlar belli kategoriler altında bir araya getirilmiştir.
Kodlamalar iki alan uzmanı ile yapılmış ve kodlamalar arasındaki uyuma dikkat
edilmiştir. Kodlama farklılıklarının oluştuğu durumlarda ilgili veriler üçüncü
bir alan uzmanına gösterilmiş ve kodlamalara son şekli verilmiştir. Araştırma
ile ulaşılan sonuçlar şunlardır: 5. sınıf öğrencileri deneme ve anı türlerinde
yazmaya eğilimlidir. 6. sınıf öğrencileri deneme, öykü ve anı türlerinde
yazmaya eğilimlidir. 7. sınıf
öğrencileri deneme, anı ve öykü türlerinde yazmaya eğilimlidir. 8. sınıf
öğrencileri deneme, anı ve öykü türlerinde yazmaya eğilimlidir. Ortaokul öğrencileri
deneme, anı ve öykü türlerinde yazmaya eğilimlidir.
ortaokul öğrencileri yazma çalışması yazı türü yazma eğilimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | MAKALE |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Kasım 2019 |
Gönderilme Tarihi | 2 Kasım 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 9 Sayı: 3 |
Bilginin ışığında aydınlanmak dileğiyle....
ODÜSOBİAD