Time spent on social media today constitutes an important part of people's daily life. Social media is a very large data source that is shared in addition to its communication and socialization functions. Although many traditional methods are followed for determining visitor preferences in recreation areas, using social media data for this purpose is a new phenomenon. Thanks to the photographs whose geographical location of the point where it was taken are known and the comments made about the venues on social media platforms, important information about the preferences and opinions of the visitors are obtained. The main purpose of the study is to evaluate visitor preferences and tendencies in the recreation areas of Ordu in the light of social media data. For this purpose, four recreational areas, two of which have the status of urban forests and two of which are nature parks. Data on these areas were collected from the four social media platforms. Then, 8.205 photos and 2.646 comments shared by specifying the location since 2012 have been evaluated. According to this, among the recreational areas studied, the most well-known in social media is Ulugol Nature Park. Although photo sharing increases in recreation areas, especially in summer, it has been observed that there is also an important use of autumn in Ulugol Nature Park.
Landscape architecture recreation visitor preferences social media Ordu province
Günümüzde sosyal medyada geçirilen zaman, insanların gündelik yaşamının önemli bir bölümünü oluşturmaktadır. Sosyal medya, iletişim ve sosyalleşme işlevinin yanında her konuda çeşitli bilginin paylaşıldığı oldukça büyük bir veri kaynağıdır. Rekreasyon alanlarında ziyaretçi tercihlerinin belirlenmesine yönelik olarak birçok geleneksel yöntem izlenmesine karşın sosyal medya verilerinin bu amaçla kullanılması oldukça yeni bir olgudur. Çekildiği noktanın coğrafi konumu bilinen fotoğraflar ve sosyal medya platformlarında mekânlar ile ilgili yapılan yorumlar sayesinde, ziyaretçilerin tercih ve görüşleri ile ilgili önemli bilgiler elde edilmektedir. Bu bağlamda çalışmanın temel amacı; Ordu ili rekreasyon alanlarında ziyaretçi tercih ve eğilimlerinin sosyal medya verileri ışığında incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda, ikisi kent ormanı ve ikisi tabiat parkı statüsünde dört rekreasyon alanı seçilmiştir. Bu alanlarla ilgili veriler dört sosyal medya platformundan toplanmıştır. Ardından, 2012 yılından günümüze dek konum belirtilerek paylaşılan 8.205 fotoğraf ve 2.646 yorum değerlendirilmiştir. Buna göre; incelenen dört rekreasyon alanı içinde sosyal medyada en fazla bilineni Ulugöl Tabiat Parkı’dır. Ayrıca rekreasyon alanlarında, özellikle yoğun kullanımın olduğu yaz aylarında fotoğraf paylaşımları artmakla beraber Ulugöl Tabiat Parkı’nda önemli bir sonbahar kullanımının bulunduğu da görülmüştür.
Peyzaj mimarlığı rekreasyon ziyaretçi tercihleri sosyal medya Ordu ili
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | MAKALE |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Temmuz 2021 |
Gönderilme Tarihi | 22 Mart 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 11 Sayı: 2 |
Bilginin ışığında aydınlanmak dileğiyle....
ODÜSOBİAD