Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Grafik Tasarımda Görseli Vurgulamak: Anahtar Görsel Reklamcılığı

Yıl 2022, Cilt: 12 Sayı: 2, 543 - 568, 02.08.2022
https://doi.org/10.48146/odusobiad.1082730

Öz

Dijital teknolojilerin gelişmesi ve etkileşimli interaktif sanat çalışmalarının artışı, pazarlama ve satış stratejileri, tasarımların reklamlarda ve pek çok marka arasında gösteriminde farklı bir arayışın ortaya çıkmasını sağlamıştır. Özellikle markaların reklam ve pazarlama gibi alanlarda yaratılan rekabet ortamı nedeniyle daha çok kullanmayı tercih ettiği görsel vurgunun öne çıkarılması, grafik tasarım disiplini adına yeni bir kavramın gündeme gelmesine neden olmuştur. Her ne kadar bu kavrama daha çok iletişim tasarımı ve reklamcılık alanlarında sıklıkla yer verilse de, aslında logo tasarımından, afiş tasarımına hatta illüstrasyona kadar grafik tasarım alanı içerisinde de adı geçen “key visual/ anahtar görsel” teriminden başkası değildir. Örneğin bir afiş tasarımında ya da logo tasarımında gerek illüstrasyon dengesi gerekse tipografi dengesi doğru orantılarda vurgulanarak aslında tasarımlarda anahtar bir görsel ortaya çıkar ve insanların aklında en çok o görselle akılda kalıcılık elde edilir. Çoğu logo ve afiş tasarımına bakıldığında insanların hafızalarında senelerce yer edinmesi de bu yüzdendir. Böylece reklamlar aracılığıyla yapılan tasarımların hedef kitleye ulaşırken benzerlerinden ayrılması ve daha çok satış sağlaması hedefine ulaşılmış olunur. Tüm bu bilgilerden yola çıkarak bu çalışmada, markalara ait bir reklam unsuru olarak yansıtılan “key visual advertising/anahtar görsel reklamcılığının aslında öğrencilere/tasarımcılara grafik tasarım eğitimi içerisinde en başından itibaren yer verilerek öğretilmesi gerektiği ve tasarım disiplinine verdiği katkılardan bahsedilmektedir.

Kaynakça

  • Referans1 Akkuş, T. (2019). Key Visual, https://www.tolgaakkus.com/2019/11/key-visual/.
  • Referans2 Alptekin, H. B., Cindoruk, A. ve Muratoğlu, E. (2013). Popüler Mitler ve Grafik S(imge) Dolaşımı, https://blog.saltonline.org/post/95363982804/populer-mitler-ve-grafik-s-imge-dolas-m.
  • Referans3 Ambrose, G., Harris, P. (2010). Görsel Grafik Tasarım Sözlüğü, İstanbul: Literatür Yayınları.
  • Referans4 Arnheim, R. (2012). Görsel Düşünme, İstanbul: Metis Yayıncılık.
  • Referans5 Bedir Erişti, D. (2021). Yeni Medya ve Görsel İletişim Tasarımı, Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Referans6 Burnett, R. (2012). İmgeler Nasıl Düşünür?, İstanbul: Metis Yayıncılık.
  • Referans7 Boxtel, J. (2011). What is the difference between a logo and a key visual?, https://www.jovoto.com/blog/creatives/logo-vs-keyvisual.
  • Referans8 Creeber, G., Royston, M. (2009). Digital Cultures Understanding New Media, UK: Mc Graw Hill Open University Press.
  • Referans9 Dinç, M. A., Dinçer, Z. (2019). Yeni Medyada Temsili Anlamlandırma. Dördüncü Kuvvet. 2(1). 90-102.
  • Referans10 Fuery, P., Fuery, K. (2003). Visual Cultures and Critical Theory, London: Arnold Press.
  • Referans11 Gitelman, L. (2006). Always Already New/Media History and Data of Culture, Cambridge: The MIT Press.
  • Referans12 Gümüştekin, N. (2013). Rengin Bir Grafik Tasarım Ürünü Olarak Afişe Katkısı: Tarihsel Bir İnceleme, Yedi: Sanat, Tasarım ve Bilim Dergisi, 9(1), 35-50.
  • Referans13 Katasis, (2021). Key visual is?, https://katasis.com/service/strategy-and-marketing/key-visual.
  • Referans14 Kozak, M. (2018). Bilimsel Araştırma: Tasarım, Yazım ve Yayım Teknikleri, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Referans15 Lehimler, Z. (2018). Afiş Tasarımında İki Dil Kullanımı, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22(4), 2381-2405.
  • Referans16 Leppert, R. (2009). Sanatta Anlamın Görüntüsü İmgelerin Toplumsal İşlevi, (Çev: İsmail Türkmen). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Referans17 Mahmood, A., Luffarelli, J., Mukesh, M., (2019). What’s in a logo? The impact of complex visual cues in equity crowdfunding, Journal of Business Venturing 34, s 41-62.
  • Referans18 Selby, A. (2020). From Provocation to Persuasion: The Changing Faces of Illustration in service Design Experience, International Conference on Illustration & Animation ONLINE. Portugal.
  • Referans19 Sequela, J. (2014). Anneme reklamcı olduğumu söylemeyin…, İstanbul: Pupa Yayınları.
  • Referans20 Serbanescu, S. (2016). Myth and Remediation in Illustration. Case Study: Saddo, Acta Universitatis Danubius. Communicatio, Vol 10, No 2, https://www.kisa.link/PIrx.
  • Referans21 Twemlow, A. (2011). Grafik Tasarım Ne içindir?, İstanbul: Yem Yayınları.
  • Referans22 Yan, Z. (2019). Discussion on Significance and Effect of Illustration Art in Graphic Design, 5.th International Conference on Education Technology, Management and Humanities Science, UK: Francis Academic Press.
  • Referans23 Xiao, Y., Gan, P. ve Sun, Y. (2017). Advertisement Evaluation Based On Visual Attention Mechanism. Advance in Social Science, Education and Humanities Research, (87), 765-772.
  • Referans24 Zizek, S. (2016). Yamuk Bakmak Popüler Kültürden James Lacan’a Giriş, İstanbul: Metis Yayıncılık.
  • Referans25 Vintal, (2021). Choose Unique Key Visual, https://www.v-intal.com/eng/marketing-eng/key-visual/.

Emphasizing The Image In Graphic Design: Key Visual Advertising

Yıl 2022, Cilt: 12 Sayı: 2, 543 - 568, 02.08.2022
https://doi.org/10.48146/odusobiad.1082730

Öz

The development of digital technologies and the increase of interactive art works, marketing and sales strategies have led to a different search for the display of designs in advertisements and among many brands. In particularly, Put forward the visual emphasis that brands prefer to use more due to the competitive environment created in areas such as advertising and marketing, has led to the emergence of a new concept for the graphic design discipline. Although this concept is mostly used in the fields of communication design and advertising, it is actually nothing more than the term "key visual", which is also mentioned in the field of graphic design from logo design to poster design and even illustration. For example, in a poster design or logo design, both the balance of illustration and the balance of typography are emphasized in the right proportions, in fact, a key visual emerges in the designs and the most memorable image is achieved in people's minds. This is why most of the logo and poster designs take a place in people's memories for years. Thus, while reaching the target audience, the designs made through advertisements are separated from the similar ones and the target of generating more sales is achieved. Based on all this information, in this study, it is mentioned that "key visual advertising", which is reflected as an advertising element of brands, should actually be taught to students/designers from the very beginning by including them in graphic design education and its contributions to the design discipline.

Kaynakça

  • Referans1 Akkuş, T. (2019). Key Visual, https://www.tolgaakkus.com/2019/11/key-visual/.
  • Referans2 Alptekin, H. B., Cindoruk, A. ve Muratoğlu, E. (2013). Popüler Mitler ve Grafik S(imge) Dolaşımı, https://blog.saltonline.org/post/95363982804/populer-mitler-ve-grafik-s-imge-dolas-m.
  • Referans3 Ambrose, G., Harris, P. (2010). Görsel Grafik Tasarım Sözlüğü, İstanbul: Literatür Yayınları.
  • Referans4 Arnheim, R. (2012). Görsel Düşünme, İstanbul: Metis Yayıncılık.
  • Referans5 Bedir Erişti, D. (2021). Yeni Medya ve Görsel İletişim Tasarımı, Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Referans6 Burnett, R. (2012). İmgeler Nasıl Düşünür?, İstanbul: Metis Yayıncılık.
  • Referans7 Boxtel, J. (2011). What is the difference between a logo and a key visual?, https://www.jovoto.com/blog/creatives/logo-vs-keyvisual.
  • Referans8 Creeber, G., Royston, M. (2009). Digital Cultures Understanding New Media, UK: Mc Graw Hill Open University Press.
  • Referans9 Dinç, M. A., Dinçer, Z. (2019). Yeni Medyada Temsili Anlamlandırma. Dördüncü Kuvvet. 2(1). 90-102.
  • Referans10 Fuery, P., Fuery, K. (2003). Visual Cultures and Critical Theory, London: Arnold Press.
  • Referans11 Gitelman, L. (2006). Always Already New/Media History and Data of Culture, Cambridge: The MIT Press.
  • Referans12 Gümüştekin, N. (2013). Rengin Bir Grafik Tasarım Ürünü Olarak Afişe Katkısı: Tarihsel Bir İnceleme, Yedi: Sanat, Tasarım ve Bilim Dergisi, 9(1), 35-50.
  • Referans13 Katasis, (2021). Key visual is?, https://katasis.com/service/strategy-and-marketing/key-visual.
  • Referans14 Kozak, M. (2018). Bilimsel Araştırma: Tasarım, Yazım ve Yayım Teknikleri, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Referans15 Lehimler, Z. (2018). Afiş Tasarımında İki Dil Kullanımı, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22(4), 2381-2405.
  • Referans16 Leppert, R. (2009). Sanatta Anlamın Görüntüsü İmgelerin Toplumsal İşlevi, (Çev: İsmail Türkmen). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Referans17 Mahmood, A., Luffarelli, J., Mukesh, M., (2019). What’s in a logo? The impact of complex visual cues in equity crowdfunding, Journal of Business Venturing 34, s 41-62.
  • Referans18 Selby, A. (2020). From Provocation to Persuasion: The Changing Faces of Illustration in service Design Experience, International Conference on Illustration & Animation ONLINE. Portugal.
  • Referans19 Sequela, J. (2014). Anneme reklamcı olduğumu söylemeyin…, İstanbul: Pupa Yayınları.
  • Referans20 Serbanescu, S. (2016). Myth and Remediation in Illustration. Case Study: Saddo, Acta Universitatis Danubius. Communicatio, Vol 10, No 2, https://www.kisa.link/PIrx.
  • Referans21 Twemlow, A. (2011). Grafik Tasarım Ne içindir?, İstanbul: Yem Yayınları.
  • Referans22 Yan, Z. (2019). Discussion on Significance and Effect of Illustration Art in Graphic Design, 5.th International Conference on Education Technology, Management and Humanities Science, UK: Francis Academic Press.
  • Referans23 Xiao, Y., Gan, P. ve Sun, Y. (2017). Advertisement Evaluation Based On Visual Attention Mechanism. Advance in Social Science, Education and Humanities Research, (87), 765-772.
  • Referans24 Zizek, S. (2016). Yamuk Bakmak Popüler Kültürden James Lacan’a Giriş, İstanbul: Metis Yayıncılık.
  • Referans25 Vintal, (2021). Choose Unique Key Visual, https://www.v-intal.com/eng/marketing-eng/key-visual/.
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm ARAŞTIRMA MAKALESİ
Yazarlar

Aylin Güngör 0000-0001-8204-2092

Yayımlanma Tarihi 2 Ağustos 2022
Gönderilme Tarihi 4 Mart 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 12 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Güngör, A. (2022). Grafik Tasarımda Görseli Vurgulamak: Anahtar Görsel Reklamcılığı. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 12(2), 543-568. https://doi.org/10.48146/odusobiad.1082730

  Bilginin ışığında aydınlanmak dileğiyle....

 ODÜSOBİAD