This study aims to analyze the relationships among brand authenticity, brand trust, brand loyalty, and word of mouth (WOM) with a specific focus on coffeehouse enterprises as thriving sub-branch of the service sector. The transformation of coffee has mutated it from a simple beverage to a tool of socialization for modern society. This transformation, therefore, leads to the intensification of competition among mushrooming coffeehouses. This situation, thus, makes the possession of an authentic and trustful brand a strategic competition tool for the coffeehouses. The research was designed as a quantitative analysis-oriented and cross-sectional. The research was conducted with the customers of coffeehouse enterprises that are active in-service sector. Customers of coffeehouse enterprises were approached in this research with convenience sampling method. The questionnaire method was utilized for data collection and 402 people was, thereby, approached. Structural equation modeling was utilized to test the relationships among variables. It was concluded in the research that brand authenticity positively and significantly affects brand trust and brand loyalty; brand trust positively and significantly affects brand loyalty and word of mouth; and lastly brand loyalty positively and significantly affects word of mouth.
Brand Authenticity Brand Loyalty Brand Trust Word of Mouth-WOM Sevice Sector
Bu çalışma marka özgünlüğü, marka güveni, marka sadakati ve ağızdan ağıza iletişim arasındaki ilişkileri hizmet sektörünün gelişen bir alt dalı olan kahve işletmeleri özelinde incelemeyi amaçlamaktadır. Kahvenin zaman içerisinde yaşadığı dönüşüm onu bir içecek olmanın ötesine taşıyarak modern toplumun sosyalleşme araçlarından birisi haline getirmiştir. Kahvenin dönüşümü, mantar gibi çoğalan kahve işletmeleri arasında rekabetin giderek şiddetlenmesine yol açmıştır. Bu durum işletmeler için özgün ve güvenilir bir markaya sahip olmayı stratejik bir rekabet aracına dönüştürmüştür. Araştırma nicel yönelimli, tarama türünde kesitsel araştırma olarak tasarlanmıştır. Araştırma, hizmet sektöründe faaliyet gösteren kahve işletmeleri müşteriyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmada kahve işletmelerinin müşterilerine kolayda örnekleme yöntemi ile ulaşılmıştır. Araştırma verilerinin toplanmasında anket tekniği kullanılmış ve toplamda 402 kişiye ulaşılmıştır. Değişkenler arasındaki ilişkilerin test edilmesinde yapısal eşitlik modellemesi kullanılmıştır. Araştırmada marka özgünlüğünün marka güveni ve marka sadakatini pozitif ve anlamlı şekilde etkilediği; marka güveninin marka sadakati ve ağızdan ağıza iletişimi pozitif ve anlamlı bir şekilde etkilediği, marka sadakatinin ağızda ağızdan ağıza iletişimi pozitif ve anlamlı şekilde etkilediği sonuçlarına ulaşılmıştır.
marka özgünlüğü marka sadakati marka güveni ağızdan ağıza iletişim hizmet sektörü
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALESİ |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2022 |
Gönderilme Tarihi | 11 Mayıs 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 12 Sayı: 3 |
Bilginin ışığında aydınlanmak dileğiyle....
ODÜSOBİAD