Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Yönetici ve Öğretmen Algılarına Göre Geleceğin Öğrenci ve Velileri: Bir Metafor Analizi Çalışması

Yıl 2023, Cilt: 13 Sayı: 1, 825 - 848, 23.03.2023
https://doi.org/10.48146/odusobiad.1141736

Öz

Bu çalışmada, geleceğin öğrenci ve velilerine yönelik okul yöneticileri ve öğretmenlerin metaforik algılarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nitel çalışma modeli kullanılmıştır. Bu doğrultuda olgubilim deseni kullanımı tercih edilmiştir. Araştırmanın katılımcıları, Kırıkkale il merkezindeki ilköğretim kurumlarında görev yapan 75 okul yöneticisi ve 100 öğretmenden oluşmaktadır. Okul yöneticileri ve öğretmenlerin geleceğin öğrencileri ve velilerine yönelik metaforik algılarını belirlemek amacıyla, “ “Geleceğin öğrencileri ….. gibidir, çünkü …..” ve “Geleceğin velileri ….. gibidir, çünkü …..” ifadelerinin yer aldığı yarı yapılandırılmış metafor belirleme formu kullanılmıştır. Veriler içerik analizi yöntemi kullanılarak değerlendirilmiştir. Kodlayıcılar arasındaki ortalama güvenlik değeri %96 olarak bulunmuştur. Araştırmada okul yöneticileri, geleceğin öğrencilerine yönelik 35, geleceğin velilerine yönelik 41 çeşit metafor üretmişlerdir. Öğretmenler, geleceğin öğrencilerine yönelik 61, geleceğin velilerine yönelik 63 çeşit metafor belirtmişlerdir. Okul yöneticileri ve öğretmenler, geleceğin öğrencileri ile ilgili en fazla ‘‘teknolojiye ayak uyduran’’ kategorisinde metaforlar üretmişlerdir. Geleceğin velileriyle ilgili okul yöneticileri ve öğretmenler en fazla ‘‘koruyan/destek olan’’ kategorisinde görüş belirtmişlerdir. Elde edilen bulgulardan yola çıkarak, okul yöneticileri ve öğretmenlerin geleceğin öğrencileri ve velilerine ilişkin görüşlerinin oransal olarak değişmekle birlikte benzer olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca, okul yöneticileri ve öğretmenlerin görüşlerinin genellikle olumlu yönde olduğu az sayıda olumsuz görüşte bulundukları tespit edilmiştir. Araştırmanın sonuçları göstermektedir ki, okullarda teknolojik altyapıların iyileştirilmesi, teknolojik araç ve gereçlerin yaygınlaştırılması ve öğrencilerin projelere katılımlarının teşvik edilmesi gerekmektedir. Ayrıca, okul ile veli iş birliğini güçlendirmek adına velilere etkinlikler düzenlenmelidir.

Kaynakça

  • Abbasy, M. B., & Quesada, E. V. (2017). Predictable influence of IoT (internet of things) in the higher education. International Journal of Information and Education Technology, 7(12), 914-920.
  • Aslanargun, E. (2007). Okul - aile işbirliği ve öğrenci başarısı üzerine bir tarama çalışma. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(18), 119-135.
  • Bilaloğlu, R. G. (2014). Okul öncesi dönemde fen eğitimi ve etkinlik örnekleri. Y. Aktaş Arnas (Ed.). Okul Öncesi Eğitiminde Matematik ve Fen Etkinlikleri İçinde (2. Baskı). Ankara: Vize Yayıncılık.
  • Bozaslan, H. (2019). Eğitim açısından Türkiye’de bilgi toplumu yapısına geçişi engelleyen faktörler. Doktora Tezi. İnönü Üniversitesi, Malatya.
  • Bruton, R. (2017). STEM education policy statement 2017-2026. https://www.education.ie/en/The Education-System/STEM-Education-Policy.
  • BTD. (2015). Bilgi toplumu dairesi hakkında. http://www.bilgitoplumu.gov.tr/
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F., (2013). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (14. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayınevi.
  • Can, N. (2018). Okul yönetiminde rol oynayan öğeler. N. Can (Ed.), Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. (s. 177-206). Ankara: Pegem Akademi.
  • Cansoy, R. (2018). Uluslararası çerçevelere göre 21.yüzyıl becerileri ve eğitim sisteminde kazandırılması. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 7(4), 3112-3134. Erişim Adresi: http://www.itobiad.com/issue/39481/494286.
  • Carneiro, P. (2008). Equality of opportunity and educational achievement in Portugal. Portuguese Economic Journal, 7(1), 17-41.
  • Castells, M. (1996). The space of flows. The rise of the network society, 1, 376-482.
  • Çakır, R., & Çolak, C. (2019). Lise öğrencilerinin okul terki riskine ilişkin görüşleri. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 11(21), 269-286.
  • Çelenk, S. (2003). Okul başarısının ön koşulu: Okul aile dayanışması. İlköğretim Online, 2(2).
  • Doğaç, E., & Gök, F. (2020). Yaparak yaşayarak öğrenme yönteminin 5. sınıf öğrencilerinin astronomiye karşı tutumlarına ve fen öğrenme motivasyonlarına etkisi. Türkiye Eğitim Dergisi, 5 (2), 285-301.
  • Fırat, M. (2010). Bilgi toplumunda eğitimin sürekliliği ve okulların geleceği. International Conference on New Trends in Education and Their implications, 11-13.
  • Forceville, C. (2002). The identification of target and source in pictorial metaphors. Journal of Pragmatics, 34, 1-14.
  • Günüç, S., Odabaşı, H., & Kuzu, A. (2013). 21. yüzyıl öğrenci özelliklerinin öğretmen adayları tarafından tanımlanması: Bir twitter uygulaması/the defining characteristics of students of the 21st century by student teachers: A twitter activity. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 9(4) ,436-455.
  • Hruschka, D. J., Schwartz, D., St. John, D.C., Picone-Decaro, E., Jenkins, R. A., & Carey, J. W. (2004). Reliability in coding open-ended data: Lessons learned from HIV behavioral research. Field Methods, 16(3), 307-331.
  • İhtiyaroğlu, N. (2021). Yirmi birinci yüzyılda eğitim alanındaki yönelimler. N. Cemaloğlu & F. Şahin (Ed.). Eğitime Giriş. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Kapusuzoğlu, Ş. (2008). Okula dayalı yönetimde denetim sisteminin işlevselliği ve katkısının değerlendirilmesi. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(1), 143-155. Doi: 10.11616/AbantSbe.234
  • Kartal, S. (2008). Eğitim çalışanlarının örgütsel sosyalleşmelerinde ilköğretim okulu yöneticilerinin katkıları ve iki örnek olay. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(15), 75-88.
  • Kılıç, L., & Bayram, B. (2014). Postmodernizm ve eğitim. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 3(1), 368-376.
  • Koçak, O. (2011). Bilgi Toplumu Sürecinde Çalışma Yaşamı. Ekin Basın Yayın Dağıtım. Bursa.
  • MEB. (2016). Milli Eğitim Bakanlığı Özel Program ve Proje Uygulayan Eğitim Kurumları Yönetmeliği. Resmi Gazete (Sayı: 29818). Erişim adresi: https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2016/09/20160901-32.htm.
  • MEB. (2018). Bilişim teknolojileri ve yazılım dersi öğretim programı (Ortaokul 5 ve 6. Sınıflar). Ankara.
  • Miles, M, B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded Sourcebook. (2nd ed). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Neuman, D. (2010). Learnining in information rich environments, college of information science and technology. Drexel University, Philadelphia, USA, 59- 60.
  • OECD. (2008). 21st Century Skills: How can you prepare students for the new Global Economy? Partnership or 21st century skills. Erişim adresi: https://www.oecd.org/site/educeri21st/40756908.pdf.
  • OECD. (2015). Beyond PISA 2015: A longer-term strategy of PISA. Paris: OECD Publishing. https://www.oecd.org/pisa/pisaproducts/Longer-term-strategy-ofPISA.
  • OECD. (2018). OECD science, technology and innovation outlook. Paris: OECD Publishing.
  • Oxford, R. L., Tomlinson, S., Barcelos, A., Harrington, C., Lavine, R. Z., Saleh, A., & Longhini, A. (1998). Clashing metaphors about classroom teachers: Toward a systematic typology for the language teaching field. System, 26(1), 3-50.
  • Özdemir, S. M. (2011). Toplumsal değişme ve küreselleşme bağlamında eğitim ve eğitim programları: Kavramsal bir çözümleme. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1), 85-87.
  • Özmusul, M. (2018). Okul yönetiminde karar sürecine öğrenci, veli ve personelin katılması: paylaşımcı liderlik bakımından bir analiz. Uluslararası Liderlik Çalışmaları Dergisi: Kuram ve Uygulama, 1(2), 94-103.
  • Ribble, M., & Bailey, G. (2007). Digital citizenship in schools. Eugene: International Society for Technology in Education.
  • Saban, A., Koçbeker, B. N., & Saban, A. (2006). Öğretmen adaylarının öğretmen kavramına ilişkin algılarının metafor analizi yoluyla incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 6(2), 461-522.
  • Saban, A. (2008a). İlköğretim I. Kademe öğretmen ve öğrencilerinin bilgi kavramına ilişkin sahip oldukları zihinsel imgeler. İlköğretim Online, 7(2), 421-455.
  • Saban, A. (2010). Computer teacher candidates’ metaphors about the internet. Education, 131(1), 93-105.
  • Saygılı, S. (2013). Sanayi toplumundan bilgi toplumuna geçiş sürecinde eğitimde dönüştürücü bir entelektüel olarak öğretmenler. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 263-274.
  • Slovák, P. & Fitzpatrick, G. (2015). Teaching and developing social and emotional skills with technology. ACM Transactions on Computer-Human Interaction (TOCHI), 22(4), 1-34.
  • Şeker F. (2005). İlköğretim 1. kademe 1. 2. 3. sınıflarda okutulan hayat bilgisi öğretiminde yaparak yaşayarak öğrenme metodunun uygulanmasına yönelik bir değerlendirme. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Tawney, J. W., & Gast, D. L. (1984). Single subject research in special education. Colombus, OH: Charles E. Merrill.
  • Topor, D. R., Keaner, S. P., Shelton, T. L. & Calkins, S. D. (2010). Parent ınvolvement and student academic performance: A multiple mediational analysis. Journal of Prevention & Intervention in the Community, 38 (3), 183–197.
  • Toraman, Ç. (2022). Waldorf pedagogy. Student-Friendly Teaching Approaches, 108.
  • TÜSİAD (2019). Sosyal ve duygusal öğrenme becerileri: Yeni sanayi devriminin eşiğinde iş ve yaşam yetkinliklerinin anahtarı raporu. Erişim: https://tusiad.org/tr/yayinlar/raporlar/item/10450-sosyal-ve-duygusal-ogrenme-becerileri
  • Uluyol, Ç. & Eryılmaz, S. (2015). 21. yüzyıl becerileri ışığında FATİH projesi değerlendirmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(2), 209-229.
  • UN Department of Economic and Social Affairs Population Division. (2017). World Population Prospects: The 2017 Revision, Erişim adresi : https://esa.un.org/unpd/wpp/Publications/Files/WPP2017_KeyFindings.pdf
  • Wilder, S. (2014). Effects of parental involvement on academic achievement: A meta-synthesis. Educational Review, 66(3), 377-397.
  • Wu, H.K., Lee, S. W. Y., Chang, H. Y., & Liang, J. C. (2013). Current status, opportunities and challenges of augmented reality in education, Computers and Education, 62, 41-49.
  • Yıldırım A., & Şimşek H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. (9. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, İ. A., Gürdal, S. A., Altay, A., & Dursun, B. (2011). Yeni eğitim paradigması ve bilgi toplumunda kütüphaneler. Bilgiyi Sanayileştirmek: İnovasyona Dayalı Yeni Değer Ağı Toplantısı, Ankara.

Future Students and Parents According to the Perceptions of the School Managers and Teachers: A Metaphor Analysis Study

Yıl 2023, Cilt: 13 Sayı: 1, 825 - 848, 23.03.2023
https://doi.org/10.48146/odusobiad.1141736

Öz

The aim of this research is to determine the metaphoric perceptions of school managers and teachers about the students and parents of the future. In the research, the qualitative research method was used. Accordingly, the use of phenomenological approach was preferred. 75 school managers and 100 teachers, working in primary education institutions in Kırıkkale city center, participated in this research. In order to determine the metaphorical perceptions of school administrators and teachers towards the students and parents of the future, a semi-structured metaphor identification form including the statements “Future students are like ….. because …..” and “Future parents are like ….. because …..” was used. In data analysis, the content analysis technique was used. The average reliability value among encoders was calculated as 96%. In this research, school managers stated 35 metaphors for the students of the future and 41 metaphors for the parents of the future. Teachers developed 61 metaphors for the students of the future and 63 metaphors for the parents of the future. School managers and teachers developed metaphors about the students of the future mostly in the category of "keep up with technology". School administrators and teachers expressed their opinions mostly in the category of "protecting/supporting" about the parents of the future. Based on the findings, it was concluded that although the opinions of school administrators and teachers about future students and parents were slightly different, the opinions were mostly similar. In addition, it was found that the opinions of school administrators and teachers are generally positive and they have few negative opinions. The results of the research show that the technological infrastructure in schools should be improved, technological tools and equipments should be made widespread, and the students' participation in projects should be encouraged. In addition, activities should be organized for parents in order to strengthen the cooperation between the school and the parents.

Kaynakça

  • Abbasy, M. B., & Quesada, E. V. (2017). Predictable influence of IoT (internet of things) in the higher education. International Journal of Information and Education Technology, 7(12), 914-920.
  • Aslanargun, E. (2007). Okul - aile işbirliği ve öğrenci başarısı üzerine bir tarama çalışma. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(18), 119-135.
  • Bilaloğlu, R. G. (2014). Okul öncesi dönemde fen eğitimi ve etkinlik örnekleri. Y. Aktaş Arnas (Ed.). Okul Öncesi Eğitiminde Matematik ve Fen Etkinlikleri İçinde (2. Baskı). Ankara: Vize Yayıncılık.
  • Bozaslan, H. (2019). Eğitim açısından Türkiye’de bilgi toplumu yapısına geçişi engelleyen faktörler. Doktora Tezi. İnönü Üniversitesi, Malatya.
  • Bruton, R. (2017). STEM education policy statement 2017-2026. https://www.education.ie/en/The Education-System/STEM-Education-Policy.
  • BTD. (2015). Bilgi toplumu dairesi hakkında. http://www.bilgitoplumu.gov.tr/
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F., (2013). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (14. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayınevi.
  • Can, N. (2018). Okul yönetiminde rol oynayan öğeler. N. Can (Ed.), Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. (s. 177-206). Ankara: Pegem Akademi.
  • Cansoy, R. (2018). Uluslararası çerçevelere göre 21.yüzyıl becerileri ve eğitim sisteminde kazandırılması. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 7(4), 3112-3134. Erişim Adresi: http://www.itobiad.com/issue/39481/494286.
  • Carneiro, P. (2008). Equality of opportunity and educational achievement in Portugal. Portuguese Economic Journal, 7(1), 17-41.
  • Castells, M. (1996). The space of flows. The rise of the network society, 1, 376-482.
  • Çakır, R., & Çolak, C. (2019). Lise öğrencilerinin okul terki riskine ilişkin görüşleri. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 11(21), 269-286.
  • Çelenk, S. (2003). Okul başarısının ön koşulu: Okul aile dayanışması. İlköğretim Online, 2(2).
  • Doğaç, E., & Gök, F. (2020). Yaparak yaşayarak öğrenme yönteminin 5. sınıf öğrencilerinin astronomiye karşı tutumlarına ve fen öğrenme motivasyonlarına etkisi. Türkiye Eğitim Dergisi, 5 (2), 285-301.
  • Fırat, M. (2010). Bilgi toplumunda eğitimin sürekliliği ve okulların geleceği. International Conference on New Trends in Education and Their implications, 11-13.
  • Forceville, C. (2002). The identification of target and source in pictorial metaphors. Journal of Pragmatics, 34, 1-14.
  • Günüç, S., Odabaşı, H., & Kuzu, A. (2013). 21. yüzyıl öğrenci özelliklerinin öğretmen adayları tarafından tanımlanması: Bir twitter uygulaması/the defining characteristics of students of the 21st century by student teachers: A twitter activity. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 9(4) ,436-455.
  • Hruschka, D. J., Schwartz, D., St. John, D.C., Picone-Decaro, E., Jenkins, R. A., & Carey, J. W. (2004). Reliability in coding open-ended data: Lessons learned from HIV behavioral research. Field Methods, 16(3), 307-331.
  • İhtiyaroğlu, N. (2021). Yirmi birinci yüzyılda eğitim alanındaki yönelimler. N. Cemaloğlu & F. Şahin (Ed.). Eğitime Giriş. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Kapusuzoğlu, Ş. (2008). Okula dayalı yönetimde denetim sisteminin işlevselliği ve katkısının değerlendirilmesi. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(1), 143-155. Doi: 10.11616/AbantSbe.234
  • Kartal, S. (2008). Eğitim çalışanlarının örgütsel sosyalleşmelerinde ilköğretim okulu yöneticilerinin katkıları ve iki örnek olay. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(15), 75-88.
  • Kılıç, L., & Bayram, B. (2014). Postmodernizm ve eğitim. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 3(1), 368-376.
  • Koçak, O. (2011). Bilgi Toplumu Sürecinde Çalışma Yaşamı. Ekin Basın Yayın Dağıtım. Bursa.
  • MEB. (2016). Milli Eğitim Bakanlığı Özel Program ve Proje Uygulayan Eğitim Kurumları Yönetmeliği. Resmi Gazete (Sayı: 29818). Erişim adresi: https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2016/09/20160901-32.htm.
  • MEB. (2018). Bilişim teknolojileri ve yazılım dersi öğretim programı (Ortaokul 5 ve 6. Sınıflar). Ankara.
  • Miles, M, B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded Sourcebook. (2nd ed). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Neuman, D. (2010). Learnining in information rich environments, college of information science and technology. Drexel University, Philadelphia, USA, 59- 60.
  • OECD. (2008). 21st Century Skills: How can you prepare students for the new Global Economy? Partnership or 21st century skills. Erişim adresi: https://www.oecd.org/site/educeri21st/40756908.pdf.
  • OECD. (2015). Beyond PISA 2015: A longer-term strategy of PISA. Paris: OECD Publishing. https://www.oecd.org/pisa/pisaproducts/Longer-term-strategy-ofPISA.
  • OECD. (2018). OECD science, technology and innovation outlook. Paris: OECD Publishing.
  • Oxford, R. L., Tomlinson, S., Barcelos, A., Harrington, C., Lavine, R. Z., Saleh, A., & Longhini, A. (1998). Clashing metaphors about classroom teachers: Toward a systematic typology for the language teaching field. System, 26(1), 3-50.
  • Özdemir, S. M. (2011). Toplumsal değişme ve küreselleşme bağlamında eğitim ve eğitim programları: Kavramsal bir çözümleme. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1), 85-87.
  • Özmusul, M. (2018). Okul yönetiminde karar sürecine öğrenci, veli ve personelin katılması: paylaşımcı liderlik bakımından bir analiz. Uluslararası Liderlik Çalışmaları Dergisi: Kuram ve Uygulama, 1(2), 94-103.
  • Ribble, M., & Bailey, G. (2007). Digital citizenship in schools. Eugene: International Society for Technology in Education.
  • Saban, A., Koçbeker, B. N., & Saban, A. (2006). Öğretmen adaylarının öğretmen kavramına ilişkin algılarının metafor analizi yoluyla incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 6(2), 461-522.
  • Saban, A. (2008a). İlköğretim I. Kademe öğretmen ve öğrencilerinin bilgi kavramına ilişkin sahip oldukları zihinsel imgeler. İlköğretim Online, 7(2), 421-455.
  • Saban, A. (2010). Computer teacher candidates’ metaphors about the internet. Education, 131(1), 93-105.
  • Saygılı, S. (2013). Sanayi toplumundan bilgi toplumuna geçiş sürecinde eğitimde dönüştürücü bir entelektüel olarak öğretmenler. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 263-274.
  • Slovák, P. & Fitzpatrick, G. (2015). Teaching and developing social and emotional skills with technology. ACM Transactions on Computer-Human Interaction (TOCHI), 22(4), 1-34.
  • Şeker F. (2005). İlköğretim 1. kademe 1. 2. 3. sınıflarda okutulan hayat bilgisi öğretiminde yaparak yaşayarak öğrenme metodunun uygulanmasına yönelik bir değerlendirme. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Tawney, J. W., & Gast, D. L. (1984). Single subject research in special education. Colombus, OH: Charles E. Merrill.
  • Topor, D. R., Keaner, S. P., Shelton, T. L. & Calkins, S. D. (2010). Parent ınvolvement and student academic performance: A multiple mediational analysis. Journal of Prevention & Intervention in the Community, 38 (3), 183–197.
  • Toraman, Ç. (2022). Waldorf pedagogy. Student-Friendly Teaching Approaches, 108.
  • TÜSİAD (2019). Sosyal ve duygusal öğrenme becerileri: Yeni sanayi devriminin eşiğinde iş ve yaşam yetkinliklerinin anahtarı raporu. Erişim: https://tusiad.org/tr/yayinlar/raporlar/item/10450-sosyal-ve-duygusal-ogrenme-becerileri
  • Uluyol, Ç. & Eryılmaz, S. (2015). 21. yüzyıl becerileri ışığında FATİH projesi değerlendirmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(2), 209-229.
  • UN Department of Economic and Social Affairs Population Division. (2017). World Population Prospects: The 2017 Revision, Erişim adresi : https://esa.un.org/unpd/wpp/Publications/Files/WPP2017_KeyFindings.pdf
  • Wilder, S. (2014). Effects of parental involvement on academic achievement: A meta-synthesis. Educational Review, 66(3), 377-397.
  • Wu, H.K., Lee, S. W. Y., Chang, H. Y., & Liang, J. C. (2013). Current status, opportunities and challenges of augmented reality in education, Computers and Education, 62, 41-49.
  • Yıldırım A., & Şimşek H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. (9. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, İ. A., Gürdal, S. A., Altay, A., & Dursun, B. (2011). Yeni eğitim paradigması ve bilgi toplumunda kütüphaneler. Bilgiyi Sanayileştirmek: İnovasyona Dayalı Yeni Değer Ağı Toplantısı, Ankara.
Toplam 50 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm ARAŞTIRMA MAKALESİ
Yazarlar

Merve Yalçınkaya 0000-0002-4699-8051

Neslin İhtiyaroğlu 0000-0002-3872-0922

Yayımlanma Tarihi 23 Mart 2023
Gönderilme Tarihi 6 Temmuz 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 13 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yalçınkaya, M., & İhtiyaroğlu, N. (2023). Yönetici ve Öğretmen Algılarına Göre Geleceğin Öğrenci ve Velileri: Bir Metafor Analizi Çalışması. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 13(1), 825-848. https://doi.org/10.48146/odusobiad.1141736

  Bilginin ışığında aydınlanmak dileğiyle....

 ODÜSOBİAD