Bu çalışmada, geleceğin öğrenci ve velilerine yönelik okul yöneticileri ve öğretmenlerin metaforik algılarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nitel çalışma modeli kullanılmıştır. Bu doğrultuda olgubilim deseni kullanımı tercih edilmiştir. Araştırmanın katılımcıları, Kırıkkale il merkezindeki ilköğretim kurumlarında görev yapan 75 okul yöneticisi ve 100 öğretmenden oluşmaktadır. Okul yöneticileri ve öğretmenlerin geleceğin öğrencileri ve velilerine yönelik metaforik algılarını belirlemek amacıyla, “ “Geleceğin öğrencileri ….. gibidir, çünkü …..” ve “Geleceğin velileri ….. gibidir, çünkü …..” ifadelerinin yer aldığı yarı yapılandırılmış metafor belirleme formu kullanılmıştır. Veriler içerik analizi yöntemi kullanılarak değerlendirilmiştir. Kodlayıcılar arasındaki ortalama güvenlik değeri %96 olarak bulunmuştur. Araştırmada okul yöneticileri, geleceğin öğrencilerine yönelik 35, geleceğin velilerine yönelik 41 çeşit metafor üretmişlerdir. Öğretmenler, geleceğin öğrencilerine yönelik 61, geleceğin velilerine yönelik 63 çeşit metafor belirtmişlerdir. Okul yöneticileri ve öğretmenler, geleceğin öğrencileri ile ilgili en fazla ‘‘teknolojiye ayak uyduran’’ kategorisinde metaforlar üretmişlerdir. Geleceğin velileriyle ilgili okul yöneticileri ve öğretmenler en fazla ‘‘koruyan/destek olan’’ kategorisinde görüş belirtmişlerdir. Elde edilen bulgulardan yola çıkarak, okul yöneticileri ve öğretmenlerin geleceğin öğrencileri ve velilerine ilişkin görüşlerinin oransal olarak değişmekle birlikte benzer olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca, okul yöneticileri ve öğretmenlerin görüşlerinin genellikle olumlu yönde olduğu az sayıda olumsuz görüşte bulundukları tespit edilmiştir. Araştırmanın sonuçları göstermektedir ki, okullarda teknolojik altyapıların iyileştirilmesi, teknolojik araç ve gereçlerin yaygınlaştırılması ve öğrencilerin projelere katılımlarının teşvik edilmesi gerekmektedir. Ayrıca, okul ile veli iş birliğini güçlendirmek adına velilere etkinlikler düzenlenmelidir.
Geleceğin öğrencileri geleceğin velileri okul yöneticileri öğretmen
The aim of this research is to determine the metaphoric perceptions of school managers and teachers about the students and parents of the future. In the research, the qualitative research method was used. Accordingly, the use of phenomenological approach was preferred. 75 school managers and 100 teachers, working in primary education institutions in Kırıkkale city center, participated in this research. In order to determine the metaphorical perceptions of school administrators and teachers towards the students and parents of the future, a semi-structured metaphor identification form including the statements “Future students are like ….. because …..” and “Future parents are like ….. because …..” was used. In data analysis, the content analysis technique was used. The average reliability value among encoders was calculated as 96%. In this research, school managers stated 35 metaphors for the students of the future and 41 metaphors for the parents of the future. Teachers developed 61 metaphors for the students of the future and 63 metaphors for the parents of the future. School managers and teachers developed metaphors about the students of the future mostly in the category of "keep up with technology". School administrators and teachers expressed their opinions mostly in the category of "protecting/supporting" about the parents of the future. Based on the findings, it was concluded that although the opinions of school administrators and teachers about future students and parents were slightly different, the opinions were mostly similar. In addition, it was found that the opinions of school administrators and teachers are generally positive and they have few negative opinions. The results of the research show that the technological infrastructure in schools should be improved, technological tools and equipments should be made widespread, and the students' participation in projects should be encouraged. In addition, activities should be organized for parents in order to strengthen the cooperation between the school and the parents.
The students of the future the parents of the future school managers teachers
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALESİ |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Mart 2023 |
Gönderilme Tarihi | 6 Temmuz 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 13 Sayı: 1 |
Bilginin ışığında aydınlanmak dileğiyle....
ODÜSOBİAD