In this study, the Covid 19 Epidemic, which affects the whole world globally, is considered as a communication crisis and how the Ministry of Health managed the crisis during the Covid epidemic, especially in the context of "vaccine incentive" activities. Case Study technique was used in the study and in this context, the applications of the Ministry of Health for vaccine promotion were examined in detail. In particular, the right and wrong of the Ministry of Health's vaccine incentive activities in the context of the public relations process were analyzed. Based on the findings, it is thought that the Ministry of Health's vaccine promotion studies are successful with their informative dimension. However, it was also found that the Ministry was wrong within the scope of vaccine incentive activities. While the use of celebrities and the messages given in the public service announcements for vaccine incentive were found to be correct, it was observed that the vaccine incentive campaign was generally prepared in a passive and informative framework rather than an active campaign that responded to the arguments of anti-vaccine opponents. The lack of adequate information on new techniques such as mRNA, while focusing mainly on inactivated vaccines in vaccine incentive campaigns, was also seen as a deficiency. It is thought that it would be more beneficial to carry out the vaccine promotion activities of the Ministry of Health in a holistic manner in accordance with the four phases of the public relations process: "Research, Planning, Action and Evaluation".
: Crisis communication crisis management Covid 19 Ministry of Health public relations process
Bu çalışmada tüm dünyayı küresel çapta etkileyen Covid 19 Salgını bir iletişim krizi olarak ele alınmış ve Sağlık Bakanlığı’nın Covid salgını boyunca krizi nasıl yönettiği özellikle “aşı teşvik” faaliyetleri bağlamında ele alınmıştır. Çalışmanın önemi açısından literatürde Covid salgını ve kriz yönetimi bağlamındaki çalışmaların çoğu Sağlık Bakanlığı’nın genel faaliyetlerine odaklanırken bu çalışmada daha özel bir alana bakılmış ve aşı karşıtlığını azaltmak adına Sağlık Bakanlığı’nın aşı teşviki için yapmış olduğu çalışmalar incelenmiştir. Çalışmada kavramsal çerçeve bölümünde kriz tanımları, krize sebep olan unsurlar, kriz yönetimi ve iletişimi alanında literatürde yapılmış çalışmalara değinilmiştir. Ardından Covid 19 ve Kriz Yönetimi ile alakalı literatürdeki çalışmalara değinilmiştir. İlerleyen bölümlerde Covid 19 Salgını halkla ilişkiler süreci bağlamında ele alınmıştır. Araştırma bölümünde ise Sağlık Bakanlığı’nın aşı teşvik çalışmaları halkla ilişkiler disiplini bağlamında analiz edilmiştir. Çalışmada vaka analizi (Case Study) tekniği kullanılmış ve bu bağlamda Sağlık Bakanlığı’nın aşı teşvik için yaptığı uygulamalar detaylı bir şekilde incelenmiştir. Özellikle Sağlık Bakanlığı’nın aşı teşvik faaliyetlerinin halkla ilişkiler süreci bağlamında doğru ve yanlışları analiz edilmiştir. Elde edilen bulgulardan yola çıkıldığında Sağlık Bakanlığı’nın aşı teşviki çalışmalarının bilgilendirme boyutu ile başarılı olduğu düşünülmektedir. Ancak Bakanlığın aşı teşvik faaliyetleri kapsamında hatalı olduğu yönlere de rastlanmıştır. Aşı teşviki için hazırlanan kamu spotlarında ünlü kullanımı ve verilen mesajlar doğru bulunurken, aşı teşvik kampanyasının genel olarak aşı karşıtlarının argümanlarına cevap veren aktif bir kampanyadan uzak daha çok pasif ve bilgilendirme temelli bir çerçevede hazırlandığı görülmüştür. Sağlık Bakanlığı’nın aşı teşvik faaliyetlerinin bütüncül bir şekilde “Araştırma, Planlama, Uygulama ve Değerlendirme” şeklindeki halkla ilişkiler sürecinin dört aşamasına uygun şekilde yürütülmesinin daha faydalı olacağı düşünülmektedir.
Kriz iletişimi Kriz yönetimi Covid 19 Sağlık Bakanlığı Halkla İlişkiler Süreci
Gerek akademik gerek sosyal hayatım boyunca hayatımın her anında bana en güzel şekilde örnek teşkil eden Sakarya Üniversitesi'ne 44 yıl hizmet vermiş babam Öğretim Üyesi İbrahim ÖZGÜR'e sonsuz teşekkürlerimle.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Halkla İlişkiler |
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALESİ |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 27 Ekim 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2023 |
Gönderilme Tarihi | 15 Ağustos 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 13 Sayı: 3 |
Bilginin ışığında aydınlanmak dileğiyle....
ODÜSOBİAD