Grafik tasarım; çeşitlenen tasarım teknikleri, iletişim yöntemleri ve gelişen teknolojiyle birlikte yeni tasarım arayışlarına yönelmiştir. Bu arayışlardan birisi de görsel tasarım eğitiminde modellemenin kullanımıdır. 3B modeller, kullanıcılara alternatif ve erişilebilir öğrenme yolları sunarken farklı öğrenme stillerine de hitap edebilmektedir. 21. yüzyıl yetkinlikleri kapsamında görsel tasarım derslerinde artık iki boyutlu tasarım alışkanlıklarına ek olarak üç boyutlu tasarım yöntemleri de eklenmiştir. Bu doğrultuda öğrencilerin tasarım sorunlarına, alternatif ve yaratıcı çözüm geliştirme becerileriyle yaklaşmalarının önemi artmıştır. Bu makalenin temel amacı, grafik tasarımda modellemenin önemini ve kullanım alanlarını inceleyerek öğrencilerin, tasarım düşüncesinin özelliklerini ve süreçlerini daha iyi anlayabilmelerine yardımcı olmaktır. Çalışmada konu ile ilgili literatürdeki bulgular üzerine yapılan araştırmalar sentezlenerek grafik tasarımın farklı alanlarında yapılmış çalışmalar irdelenmiş ve günümüzde halen gelişmekte olan üç boyutlu teknolojiye dayalı tasarımın, eğitime olan katkısı değerlendirilmiştir. Son olarak çalışmanın son bölümünde “Grafik tasarım öğrencilerinin modelleme derslerinde karşılaşabileceği sorunlar nelerdir?” problem başlığı altında belirlenen dört alt probleme yönelik sorunlar tespit edilmeye çalışılarak modellemenin görsel tasarım eğitiminde öğrencilere getirebileceği mesleki avantajların önemine değinilmiştir.
Graphic design has embraced new design explorations with diversifying design techniques, communication methods and technology development. One of these searches is the use of modeling in visual design education. 3D models can cater to different learning styles while offering alternative and accessible learning paths to users. In the context of 21st-century competencies, three-dimensional design methods are now added to two-dimensional design habits in visual design courses. In this direction, the importance of students approaching design problems with alternative and creative solution development skills has increased. The main purpose of this study is to help students better understand the characteristics and processes of design thinking by examining the importance and uses of modeling in graphic design. This study synthesizes the research on the findings in the literature on the subject, examines the studies conducted in different fields of graphic design and evaluates the contribution of three-dimensional technology-based design, which continues to develop, to education. Finally, in the last part of this study, the significance of the professional advantages that modeling can bring to students in visual design education was mentioned by trying to identify the problems related to the four sub-problems determined under the problem title "What are the problems that graphic design students may encounter in modeling lessons?.”
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Grafik Tasarımı |
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALESİ |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Mart 2025 |
Gönderilme Tarihi | 6 Şubat 2024 |
Kabul Tarihi | 27 Ağustos 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 15 Sayı: 1 |
Bilginin ışığında aydınlanmak dileğiyle....
ODÜSOBİAD