Cilt: 15 Sayı: 1, 23.03.2025

Yıl: 2025

ARAŞTIRMA MAKALESİ

DERLEME

İNCELEME MAKALESİ

Doç. Dr. Ahmet BAŞKAN Hitit Üniversitesi
Türkçe Eğitimi
Bilgi Yönetişimi, Politika ve Etik, Kentleşme Politikaları, Yerel Yönetimler, Kentsel Alan Yönetimi
Dr. Öğretim Görevlisi Aslı ŞENSOY TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ 0000-0002-9132-8874
Eğitim, Fen ve Matematik Alanları Eğitimi, Fen Bilgisi Eğitimi
Reklam Çözümlemesi, Göstergebilim, Grafik Tasarımı, Tasarım
Özel Eğitim ve Engelli Eğitimi
Göç, Polis ve İç Güvenlik Araştırmaları, Terörizm , Kamu Yönetimi, Siyaset Bilimi (Diğer), İnsan Kaynakları Yönetimi, Afet ve Acil Durum Yönetimi, Liderlik, Yönetim ve Organizasyon Eğitimi
Doç. Dr. Derya ÖZTÜRK ORDU ÜNİVERSİTESİ, ÜNYE İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ, İŞLETME BÖLÜMÜ 0000-0001-5287-6600
Teknoloji Yönetimi ve İş Modelleri, Yeni Ürün Geliştirme, Pazarlama, Tüketici Davranışı, İnovasyon Yönetimi, Üretim ve Operasyon Yönetimi, Tedarik Zinciri Yönetimi
Doç. Dr. Erhan YAYLAK ORDU ÜNİVERSİTESİ
Öğretim Teknolojileri, Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcilerin Mesleki Gelişimi, Sosyal Bilgiler Eğitimi
Doç. Dr. Erol BULUT ORDU ÜNİVERSİTESİ
Sosyoloji
Doç. Dr. Fatih SOBACI TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ
İnsan Kaynakları Yönetimi, Strateji, Yönetim ve Örgütsel Davranış
Doç. Dr. Gökhan KAYIR MANİSA CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ 0000-0002-9830-0006
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (Diğer), Eğitimde Program Geliştirme
Doç. Dr. Murat YÜKSEL ORDU ÜNİVERSİTESİ
Beden Sosyolojisi, Kent Sosyolojisi ve Toplum Çalışmaları, Spor Sosyolojisi
Güzel Sanatlar Eğitimi, Baskı Resim, Disiplinlerarası Sanat, Resim
Prof. Ufuk UĞUR ORDU ÜNİVERSİTESİ
Sinema, Belgesel Film - Politik Sinema, Film Eleştirisi, Sinema Kuramları, Sinema ve Estetik, Sinema Tarihi
Dr. Öğr. Üyesi Yasin ERDEN ORDU ÜNİVERSİTESİ, İLAHİYAT FAKÜLTESİ, TEMEL İSLAM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ, FIKIH ANABİLİM DALI 0000-0001-7681-229X
Arap Dili ve Belagatı, İslam Hukuku
Doç. Dr. İsmail KABAN ORDU UNIVERSITY, FACULTY OF HEALTH SCIENCES, DEPARTMENT OF HEALTH ADMINISTRATION, DEPARTMENT OF HEALTH ECONOMICS AND POLICY 0000-0003-4138-244X
Bankacılık ve Sigortacılık, Adli Muhasebe, Denetim ve Mali Sorumluluk, Finansal Muhasebe, İç Denetim, İç Kontrol, Kurumsal Yönetişim, Muhasebe Tarihi
Kariyer Danışmanlığı, Madde Bağımlılığı Danışmanlığı, Okul Psikolojik Danışmanlığı, Okul Öncesi Eğitim, Çoklu Engelli Eğitimi, Gelişim Psikolojisi, Test, Ölçme ve Psikometri, Eğitim Psikolojisi
Doç. ARZU DENİZ ÇAKIROĞLU GİRESUN ÜNİVERSİTESİ
Ürün ve Marka Yönetimi, Pazarlama, Pazarlama Araştırma Metodolojisi, Hizmet Pazarlaması, Müşteri İlişkileri Yönetimi, Tüketici Davranışı
Dr. Abdulhan TAŞBAŞI Bir kuruma bağlı değildir 0000-0003-3193-1206
Türk Halk Bilimi, Türkiye Sahası Türk Halk Bilimi, Türk Halk Bilimi (Diğer)
Dr. Öğr. Üyesi Abdulkadir SAĞLAM HAKKARI UNIVERSITY, HAKKARI FACULTY OF EDUCATION 0000-0003-3023-5751
Özel Yetenekli Eğitimi, Özel Eğitim ve Engelli Eğitimi, Temel Eğitim, Eğitim Programları ve Öğretim, Eğitim
Kırsal Kalkınma, Sosyal Adalet, Sosyal Dışlanma, Sosyal Politikada Bölgesel Gelişme ve Küreselleşme, Yoksulluk Çalışmaları, Sosyal Refah Politikaları, Dezavantajlı Gruplar, Sosyal Politika, Sosyal Hizmetler (Diğer), Danışmanlık, Refah ve Toplum Hizmetleri, Sosyal Hizmetler
Yrd. Doç. Dr. Abdülkadir KURT AGRI IBRAHIM CECEN UNIVERSITY
Çok Kültürlü Eğitim
Doç. Dr. Adem YÜCEL GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ 0000-0002-5038-882X
Canlandırma-Animasyon, Sinema (Diğer), Güzel Sanatlar, Grafik Tasarımı, Görsel İletişimde Bilgisayar Destekli Tasarım, İletişim Teknolojisi ve Dijital Medya Çalışmaları
Egzersiz ve Spor Psikolojisi, Egzersiz ve Spor Bilimleri, Egzersiz ve Spor Bilimleri (Diğer)
Prof. Dr. Ahmet TEKİN ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ 0000-0003-0520-0434
Mali Hukuk
Doç. Dr. Akıl Fikret TOSUN Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Sinema-Tv 0000-0002-1493-1784
Sinema ve Estetik, Sinema-TV Yapım ve Yönetimi
Prof. Dr. Alev PARSA Ege Üniversitesi
Göstergebilim, Film Yapım ve Yönetimi, Belgesel Film - Politik Sinema, Sinema (Diğer)
Dr. Öğr. Üyesi Ali ÇİÇEK SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ, İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ, KAMU YÖNETİMİ BÖLÜMÜ, SİYASET VE SOSYAL BİLİMLER ANABİLİM DALI 0000-0001-9875-2400
Karşılaştırmalı Siyasi Kurumlar, Siyaset Bilimi
Dr. Öğr. Üyesi Ali SEVDİ ığdır üniversitesi ilahiyat fakültesi
Arap Dili ve Belagatı
Dr. Öğr. Üyesi Ayşe Hümeyra SÜZEN Harran Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi 0000-0001-9236-620X
Arap Dili, Edebiyatı ve Kültürü, Yaratıcı Drama Eğitimi
Disiplinlerarası Sanat, Resim, Göstergebilim, Video Tasarımı, Etkileşim ve Deneyim Tasarımı, Sanat ve Edebiyat, Bilgisayar Oyunları ve Animasyon, Baskı Resim, Çevresel Sanat
Çocuk Edebiyatı , Türkçe Eğitimi
Pazarlama
Doç. Dr. Bilal ŞİMŞEK AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Türkçe Eğitimi
Dr. Öğr. Üyesi Birsen KOLDEMİR İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ-CERRAHPAŞA 0000-0002-1614-6624
Deniz Ulaştırma Mühendisliği, Deniz Teknolojisi
Spor Faaliyetleri Yönetimi, Egzersiz ve Spor Bilimleri (Diğer), Spor ve Rekreasyon
Sınıf Eğitimi, Temel Eğitim
Sosyal Bilgiler Eğitimi
Doç. Dr. Deniz ÖZEN ÜNAL Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi 0000-0002-9279-3452
Matematik Eğitimi, Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcilerin Mesleki Gelişimi, Bilim, Teknoloji ve Mühendislik Eğitimi ve Programlarının Geliştirilmesi
Dr. Dicle DEMİRBAŞ Bir kuruma bağlı değildir
Türk Halk Bilimi, Türkiye Dışındaki Türk Halk Bilimi, Türk Halk Müziğinde Kompozisyon, Türkiye Sahası Türk Halk Bilimi
Doç. Dr. Ekin Su KUZU GİRESUN ÜNİVERSİTESİ, GÖRELE GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ
Güzel Sanatlar Eğitimi, Video Tasarımı, Göstergebilim
Dr. Öğr. Üyesi Elif ERER MANİSA CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ
Maliye Politikası, Para-Bankacılık, Para Politikası, Enflasyon, Uygulamalı Makro Ekonometri, Ekonomik Modeller ve Öngörü, Finansal Ekonometri, Sermaye Piyasaları
Doç. Dr. Elif BAŞ MANİSA CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ 0000-0001-7294-5108
Sosyoloji, Aile Sosyolojisi
Dr. Öğr. Üyesi Elif Meryem YURDAKUL AYDIN ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ, YENİPAZAR MESLEK YÜKSEKOKULU 0000-0002-7397-9606
Büyüme, Uluslararası Lojistik, Uluslararası İktisat, Ulaşım Ekonomisi, Uluslararası İlişkiler
İletişim Teknolojisi ve Dijital Medya Çalışmaları, Halkla İlişkiler Kampanya ve Uygulamaları, Halkla İlişkiler, Avrupa Birliği-Türkiye İlişkileri, Avrupa Birliği, Siyasal İletişim, Siyaset Bilimi, İletişim ve Medya Çalışmaları
Belgesel Film - Politik Sinema, İnteraktif Medya, Etkileşimli Anlatım, Yeni Medya, Yeni İletişim Teknolojileri
Dr. Emin ÖZEN T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI 0000-0001-7026-1503
Yükseköğretimde Kalite Güvencesi, Matematik Eğitimi, Eğitim Yönetimi, Ölçek Geliştirme, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Eğitim Teknolojisi ve Bilgi İşlem
Doç. Engin ÜMER Ordu Üniversitesi GSF Resim Bölümü
Resim, Sanat Teorisi, Görsel Kültür, Güzel Sanatlar
İstatistiksel Analiz
Yrd. Doç. Dr. Feyza Nur BEKLER ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ 0009-0004-6162-2310
Yer Bilimleri ve Jeoloji Mühendisliği
Prof. Dr. Hakkı ODABAŞ YILDIRIM BEYAZIT ÜNİVERSİTESİ
Vergi Kanunu, Kamu Ekonomisi - Vergilendirme ve Gelir
Dr. Hande ÜNÜVAR Bir kuruma bağlı değildir
Strateji, Yönetim ve Örgütsel Davranış, Örgütsel Davranış
Dr. Öğretim Görevlisi Harika UÇAR Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi
Kentsel Politika, Yerel Yönetimler, Kentleşme Politikaları, Cinsiyet, Politika ve Yönetim
Dr. Hasan SAVAŞ NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ 0000-0003-2145-6034
Türkiye Dışındaki Türk Halk Bilimi, Türkiye Sahası Türk Halk Bilimi, Türk Halk Bilimi (Diğer), Türk Halk Bilimi, Alevilik Bektaşilik Araştırmaları
Dr. Öğr. Üyesi Hatice IŞIK Ankara Sosyal Bilimler Üniversitesi Psikoloji Bölümü 0000-0001-9666-0799
Gelişim Psikolojisi (Diğer), Sosyal Gelişim, Duygusal gelişim, Gelişim Psikolojisi, Bilişsel Gelişim, Cinsel Gelişim
Doç. Dr. Hilmi DEMİRAL Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi 0000-0001-6289-3738
Türkçe Eğitimi, Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi
Dr. Leyla YILMAZ POLAT Bir kuruma bağlı değildir 0000-0003-4328-8430
Türkiye Sahası Türk Halk Bilimi, Türkiye Dışındaki Türk Halk Bilimi, Türk Halk Edebiyatı
Kelam, Arap Dili ve Belagatı, İslam Mezhepleri
Doç. Dr. Mehmet Akif ŞEN SAKARYA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ TURİZM FAKÜLTESİ GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI 0000-0002-2987-8074
Mutfak Kültürü, Yiyecek ve İçecek, Aşçılık, Mutfak Planlama, Gastronomi Turizmi, Türk Mutfağı, Yöresel Mutfaklar, Geleneksel Yemek
Sanat ve Edebiyat, Fotoğraf, Plastik Sanatlar
Yrd. Doç. Dr. Mihrican AYLANÇ ULUSLARARASI KIBRIS ÜNİVERSİTESİ 0000-0002-0524-8131
Türkiye Sahası Yeni Türk Edebiyatı, Kadın Araştırmaları, Ekoeleştiri
Ulusal ve Uluslararası Başarı Karşılaştırmaları, Sınıfiçi Ölçme Uygulamaları, Ölçek Geliştirme, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Eğitim
Prof. Dr. Muhammet Recep OKUR ANADOLU ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ 0000-0003-2639-4987
Eğitim Teknolojisi ve Bilgi İşlem, Öğretim Teknolojileri
Matematik Eğitimi
Doç. Dr. Murat AKYILDIZ Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
İletişim ve Medya Çalışmaları, Uluslararası Pazarlama, Pazarlama, Tüketici Davranışı
Dr. Öğr. Üyesi Mustafa ÇETİN Artvin Çoruh Üniversitesi İlahiyat Fakültesi
Din, Toplum ve Kültür Araştırmaları , Eğitim, Felsefe
Kadın Araştırmaları, Aile ve Hanehalkı Çalışmaları
Sınıf Eğitimi, Yaratıcı Drama Eğitimi , Fen Bilgisi Eğitimi
Dr. Öğr. Üyesi Nilüfer ALTUN ORDU ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ
Özel Eğitim ve Engelli Eğitimi (Diğer), Kapsayıcı Eğitim, Otizm ve Spekrum Bozukluğu Eğitimi, Zihinsel Engelli Eğitimi
Yrd. Doç. Dr. Nimet ATEŞ BEZM-İ ÂLEM VAKIF ÜNİVERSİTESİ 0000-0003-0417-3059
Hemşirelik (Diğer), Yoğun Bakım Hemşireliği, Hemşirelikte Yönetim, Hemşirelik İşgücü
Dr. Onur HAYIRLI FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ 0000-0001-7946-8519
Kent Antropolojisi, Aile Antropolojisi, Sosyal ve Kültürel Antropoloji, Kültürel Antropoloji, Eğitim Sosyolojisi
Doç. Orhun TÜRKER BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ, GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ, GRAFİK SANATLAR BÖLÜMÜ 0000-0001-5106-570X
Yapay Zeka (Diğer), Grafikler, Artırılmış Gerçeklik ve Oyunlar (Diğer), Grafik Tasarımı, Yapay Zeka, Sanal Gerçeklik
Doç. Dr. Osman GÜLDEMİR ANADOLU ÜNİVERSİTESİ, ESKİŞEHİR MESLEK YÜKSEKOKULU, OTEL, LOKANTA VE İKRAM HİZMETLERİ BÖLÜMÜ, AŞÇILIK PR. 0000-0002-7476-5482
Beslenme Eğitimi, Tarım, Yiyecek ve İçeceğin Kültürel Çalışmaları, Ev Ekonomisi, Turizm, Gastronomi, Sürdürülebilir Turizm
Dr. Öğretim Görevlisi Osman Furkan ERGÜN ANKARA ÜNİVERSİTESİ, SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU, TIBBİ HİZMETLER VE TEKNİKLER BÖLÜMÜ, İLK VE ACİL YARDIM PR. 0000-0003-1889-4172
Halk Sağlığı, Afet ve Acil Durum Yönetimi
Dr. Oğuzhan ÖZTÜRK İzmir Bakırçay Üniversitesi 0000-0001-7959-9535
Sosyolojide Niteliksel Yöntemler, Uluslararası İşletmecilik, Organizasyon ve Yönetim Teorisi, Strateji
İnsan Kaynakları ve Endüstriyel İlişkiler (Diğer), İnsan Kaynakları Yönetimi, Turizm Yönetimi, Turizm, Otel İşletmeciliği
Dr. Öğr. Üyesi Sedat SAĞDIÇ ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ, İLAHİYAT FAKÜLTESİ
Din, Toplum ve Kültür Araştırmaları
Doç. Dr. Serkan DEMİREL ANKARA MÜZİK VE GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ, İCRA SANATLARI FAKÜLTESİ, ÇALGI EĞİTİMİ BÖLÜMÜ, ÇALGI EĞİTİMİ ANASANAT DALI 0000-0003-3459-2836
Güzel Sanatlar Eğitimi, Eğitim Programları ve Öğretim, Müzik Algısı, Müzik (Diğer), Müzikoloji ve Etnomüzikoloji, Müzik, Müzik Sosyolojisi, Müzik Eğitimi, Müzik Performansı, Müzik Teorileri
Doç. Sinem Burcu UĞUR AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Aile Sosyolojisi, Yaşlılık Sosyolojisi, Eşitsizlik Sosyolojisi
Doç. Dr. Vedat YILMAZ Malatya Turgut Özal Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi Kamu Yönetimi Bölümü 0000-0003-4624-9824
Çevre Politikası, Kamu Yönetimi, Kentsel Politika, Kentleşme Politikaları, Yerel Yönetimler
Doç. Yakup AÇAR Kafkas Üniversitesi Dede Korkut Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı 0000-0001-8682-6396
Müzikoloji ve Etnomüzikoloji, Müzik, Türk Halk Müziğinde Kompozisyon
Beşeri Coğrafya, Uluslararası Lojistik, Lojistik, Deniz Taşımacılığı ve Nakliye Hizmetleri, Turizm, Yeniçağ Denizcilik Tarihi, Yakınçağ Denizcilik Tarihi, Deniz İşletmeciliği
Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcilerin Mesleki Gelişimi, Program Tasarımı, Eğitimde Program Değerlendirme, Eğitimde Program Geliştirme, Eğitim Programları ve Öğretim
Dr. Öğr. Üyesi Yonca KOÇMAR DEMİRCİ NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ
Türkçe Eğitimi
Prof. Dr. Yusuf Levent ŞAHİN ANADOLU ÜNİVERSİTESİ
Ciddi Oyunlar ve Simülasyonlar
Prof. Dr. Yılmaz DAŞLI SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ 0000-0001-6569-1103
Yoksulluk Çalışmaları, Cinsiyet Sosyolojisi, Sosyal Hareketler
Doç. Dr. Çetin TORAMAN ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ, TIP FAKÜLTESİ
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Eğitim Programları ve Öğretim, İstatistiksel Analiz, Eğitim, Tıp Eğitimi
Prof. Dr. Çiğdem KILIÇ HALİÇ ÜNİVERSİTESİ, KONSERVATUVAR
Sanat Tarihi, Teori ve Eleştiri (Diğer), Performans Sanatı, Güzel Sanatlar, Çağdaş Tiyatro Çalışmaları, Drama Yazarlığı, Sanat Sosyolojisi, Yaratıcı Drama Eğitimi , Oyunculuk-Reji, Tiyatro Kuramı, Uygulamalı Tiyatro
Dr. Öğretim Görevlisi Özgür Doğan GÜRCÜ YALOVA UNIVERSITY, ÇINARCIK VOCATIONAL SCHOOL, DEPARTMENT OF OFFICE MANAGEMENT AND SECRETARY TRAINING 0000-0002-6425-382X
Organizasyon ve Yönetim Teorisi, Liderlik, Yönetim ve Organizasyon Eğitimi, Girişimcilik, Strateji, Örgütsel Davranış
Doç. Dr. Ülhak ÇİMEN Ataturk University, Faculty of Communication, Department of Radio, Cinema and Television, Erzurum, Türkiye 0000-0002-7307-4874
İletişim Çalışmaları, İletişim Felsefesi, İletişim Kuramları, Yeni Medya, İletişim Teknolojisi ve Dijital Medya Çalışmaları, İletişim Sosyolojisi
Dr. Öğr. Üyesi İdris ERTÜRK ORDU ÜNİVERSİTESİ, İLAHİYAT FAKÜLTESİ 0000-0002-6223-7367
Dini Araştırmalar (Diğer), Din Eğitimi
Dr. Öğr. Üyesi İhsan KOLUAÇIK Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi 0000-0001-5525-2182
Sinema ve Estetik, Belgesel Film - Politik Sinema, Film Eleştirisi, Sinema Kuramları, Sinema (Diğer), Sinema Tarihi, Sinema Sosyolojisi
Sosyal Hizmetler, Sosyal Hizmetler (Diğer)
Dr. Öğr. Üyesi Şenol DEMİRTAŞ ARTVİN ÇORUH ÜNİVERSİTESİ
Otizm ve Spekrum Bozukluğu Eğitimi

Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi (ODÜSOBİAD)'nin amacınitelikli ve özgün çalışmaları bilimsel ilkelere ve bilim etiğine uygun şekilde titizlikle değerlendirerek, düzenli aralıklarla yılda 4 sayı (Mart, Haziran, Eylül, Aralık) olmak üzere yayımlanan ve sosyal bilimler alanında tercih edilen öncelikli online dergiler arasında yer almaktır.

Nitelikli akademik bilginin üretilebilmesi ve açık erişim sistemi ile bilime ilgi duyan herkese ulaştırabilmeyi kendine görev edinmiştir. Bu düşünce ile dergimizdeki bütün yazılarımız web sayfamızda arşivlenmiş ve değerli okuyucularımıza üyelik gerekmeden sunulmaktadır.


ODUSOBIAD Uluslararası hakemli bir dergidir. Derginin yayın dili, İngilizce, Rusça, Arapça ve Almancadır. İngilizce dışındaki dillerde Türkçe tam metin de istenmektedir.

  • Eğitim Bilimler ve Öğretmen Yetiştirme
  • Arkeoloji,
  • Sanat Tarihi,
  • Otel ve Konaklama, Turizm,
  • Tarih,
  • Türk Dili ve Edebiyatı,
  • Sosyoloji,
  • Felsefe
  • Coğrafya,
  • Batı Dilleri ve Edebiyatı,
  • Güzel Sanatlar, 
  • Görsel Sanatlar,
  • İktisat,
  • İşletme,
  • Kamu Yönetimi,
  • Kentsel Çalışmalar,
  • Kültürel Çalışmalar,
  • Maliye,
  • Uluslararası İlişkiler,
  • Hukuk,
  • Halkla İlişkiler ve Reklamcılık,
  • İletişim,
  • Felsefe ve Din Bilimleri,
  • Spor ve Turizm,
  • Temel İslam Bilimleri, vb. sosyal bilimler alanında yapılan akademik çalışmaları kapsamakta olup bu alanlarla ilgili yayın değerlendirme/kritik/tanıtma yazılarına da dergide yer verilmektedir.0e01/41f8/3720/65fdbf93975ec.docx

Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi’nde;

• Yayım sürecinden sonra düzeltme isteğine yönelik fergatnameye buradan ulaşabilirsiniz.
• Dergiye gönderilen makaleler, uygun görülürse ön kontrolden sonra alan editörü aracılığıyla 2 hakeme (kör hakemlik) gönderilir, gerekirse 3. hakeme gönderilebilir. Alan editörü, gönderilen makaleyi hakem olarak da inceleyebilir. Gelen makalelerin, alan yoğunluğuna bağlı olarak, makalenin ilk gönderim tarihinden sonraki ilk sayıda yayınlanması beklenmemelidir.
• Dergiye gönderilen yazılar daha önce yayımlanmamış veya başka bir dergiye yayımlanmak üzere gönderilmemiş olmalıdır. Ayrıca yazarlardan en az birinin doktora düzeyinde unvana sahip olması şartı aranmaktadır.
• “Dergiye gönderilen yazıların hakem süreci tamamlanmış veya hakem degerlendirme aşamasına geçilmiş ise geri çekilemez veya iade edilemez.” şeklindeki ibaremiz 29 Ağustos 2023 tarihi ile Dergipark tarafından süreç yönetimi kapsamında yapılan iyileştirme ve geliştirmelere göre; “Yazarların makalesini her aşamada (doi alınmış, kabul edilmiş makaleler listesine eklenmiş, bir sayıya atanmış makaleler hariç) geri çekebilmesi sağlanmıştır.” şeklinde değiştirilmiştir.
• Makale geri çekme işlemi gerçekleştirilmeden önce aşağıdaki notun okunması ve geri çekme nedeninin zorunlu olarak yazılması geremektedir.
• Editörlük ve hakemlik gönüllülük esasına göre yürütülmektedir. Geçerli bir gerekçe olmadan makalenin geri çekilmesi önerilmemektedir. Makale gönderen yazara ait tüm geri çekme istatistiği DergiPark tarafından tutulacak ve yazar daha sonra makale gönderimi yaptığında bu istatistik ilgili editöre gösterilecektir.
• Yazıların intihal (benzerlik) oranı raporu yazar tarafından alınmalı ve makale ile birlikte gönderilmelidir. Çalışmanın yayınlanması için benzerlik oranı toplamda %20’yi tek yayında %3’ü geçmemelidir. Lisansüstü tezlerden üretilen makalelerde benzerlik oranı toplamda %20’i, birincil kaynakta %10’u ve tek yayında % 3’ü geçmemelidir.
• Gönderilen makalelerin benzerlik oranı ayrıca iThenticate programı ile dergimiz tarafından hem ilk aşamada hem de hakem süreci tamamlandıktan sonra kabul aşamasına geçmeden de alınmaktadır.
Yayınlanmak üzere gönderilen yazılar, akademik yazım kurallarına uygun olarak İngilizce veya Türkçe-İngilizce olması; farklı bir yabancı dilde gönderilen yazıların Türkçe tam metni hazırlanarak gönderilmelidir. İngilizce dışındaki yabancı dillerde gönderilen yazılarda Türkçe tam metin olmaması halinde yazı değerlendirmeye alınmayacaktır. 2025 yılı Mart sayısından (15/1) itibaren eş zamanlı olarak Türkçe ve İngilizce olarak yayınlanması planlanmaktadır. Değerlendirme sürecinden sonra kabul alan makalelerin İngilizceye çevrilmesi ve son okumasının (proofreading) bağımsız kurum/kuruluşlara yazar/lar tarafından yaptırılması, son okuma yaptırıldığına dair belgenin (doğrulanabilir kodlu sertifika) ve değişikliklerin izlenebilidği belgenin dergi sistemine yüklemesi gerekmektedir. Bu sürecin tamamlanmaması halinde makale hakem değerlendirmesinden kabul alsa dahi DOI numarası verilmeyecektir. Makale gönderecek yazarların bu durumu göz önünde bulundurmaları gerekmektedir.
• Yayınlanan her türlü çalışmanın telif hakkı dergiye aittir. Telif hakkı formu doldurulmalı ve makale ile birlikte gönderilmelidir.
• İlgili editör gerekli gördüğü imla düzeltmelerini yapabilir. Yabancı dildeki özet, yabancı dil editörü tarafından gerekli görüldüğü takdirde düzeltilebilir.
• Dergide yayınlanan makalelerde ifade edilen görüşlerden yazarları sorumludur. Makalelerin tüm yasal sorumluluğu yazarlarına aittir.
• Dergiye gönderilecek bilimsel çalışmalarda araştırma ve yayın etiğine uyulmasına azami özen gösterilmelidir. Gönderilen yazılar için etik kuruldan izin alınması gerekiyorsa izin belgesi eklenmelidir. Yazınızın etik kurul izni gerektirmediğini düşünüyorsanız "Etik Kurul Muafiyet Bildirimi"ni doldurarak sisteme yükleyiniz. Etik kurul izni gerektiren çalışmalarda veri toplama veya uygulama süreci etik kurul izninden önce gerçekleştirildi ise çalışma editör tarafından ret edilir. Ayrıca etik kurul izni gerektiren çalışmalarda etik kurul izin tarihi ile dergiye gönderilen tarih arasında iki (2) yıldan fazla süre olmamalıdır. Böyle bir durumda çalışmanız sekreterya tarafından ret edilir.
• Uluslararası uyumluluk için makale yazımında Zotero, Mendeley veya Endnote kullanılması önerilir.
• Zotero Kullanım Kılavuzu için TIKLAYINIZ.
• Mendeley Kullanım Kılavuzu için TIKLAYINIZ.
• Makale önerileri dergimizin web sayfasından makale şablonu indirilerek , şablon bozulmadan hazırlanmalıdır. Şablona göre hazırlanmayan yazılar değerlendirmeye alınmayacaktır.

Makale Değerlendirme Süreci
Yayınlanmak üzere gönderilen makaleler ÖN KONTROL, İNTİHAL TARAMASI, ALAN EDİTÖRÜ İNCELEMESİ, HAKEM DEĞERLENDİRMESİ, DİL ve YAZIM EDİTÖRÜ KONTROLÜ aşamalarından geçirilmektedir. Ön Kontrol aşamasında 2 defa incelendiği halde bu süreçten geçemeyen çalışma, yazara iade edilmekte ve aynı yayın döneminde tekrar işleme alınmamaktadır. Ön Kontrol aşamasını geçen çalışmalar ise çift taraflı kör hakemlik ilkesi çerçevesinde en az iki hakemin görev aldığı değerlendirme sürecine alınmaktadır. DEĞERLENDİRME SONUCUNDA TEKRAR BENZERLİK RAPORU ALINAN YAZILAR UYGUN İSE KABUL EDİLİR VE DERGİNİN UYGUN SAYISINDA YAYIMLANMAK ÜZERE YAYIN SÜRECİNE GEÇİLİR. BU AŞAMADA YAZARIN ISTEMESİ DURUMUNDA KABUL YAZISI GÖNDERİLEBİLİR.
Gönderilen makaleler ile ilgili olarak bütün süreçler Dergipark sistemi üzerinden yürütülmekte olup diğer iletişimler sistemdeki mesaj bölümünden ve derginin mail adresi üzerinden sağlanmaktadır.
Hakemlerin önerileri doğrultusunda makalede yapılan düzenleme/düzeltme işlemlerinin açıklandığı hakemlere cevap formuna buradan ulaşabilirsiniz.

Kitap İncelemesi Yazma Kuralları
Bir kitap sunumu, sadece bir özet değil, bir çalışmanın eleştirel bir değerlendirmesi olmalıdır. Yazar, kitapla aynı fikirde değilse, kitabın örnek yönlerini veya eksikliklerini belirtmeli, kitap yazarı ile aynı fikirdeyse bunu dile getirmelidir. Kitabın tanıtımını yapan yazar, kullandığı kaynakların yeterli olup olmadığına bakılmaksızın yayının bilim dünyasına katkısını ele almalıdır.
Kitap inceleme yazarı,
• Kitabın neden okumaya değer olduğunu açıklayın,
• Yeni bir yaklaşım getiriyorsa yazarın kullandığı yöntemleri incelemeli,
• Yazarın amacını kitabında açıkça belirtmeli,
• Kitap incelemesi yazarı olumlu veya olumsuz bir yorumda bulunursa bunu örnek gerekçelerle açıklamalıdır,
• Yazar her zaman tarafsızlığını korumalı ve kişisel yorumlardan kaçınmalıdır,
• Kitap inceleme metinleri 1500-3000 kelime arasında olmalıdır,
• İnceleme yapılan eserin kapak sayfası makaleye eklenmelidir.
• Başlık bilgileri, tanıtılan veya incelenen eserin adı, yazarı, yayınlandığı şehir ve yayıncı, yayın yılı, sayfa sayısı ve ISBN numarasını içermelidir. Yazarın adı ve soyadı sağa dayalı olarak başlık bilgilerinin altına açıklama işareti konulmalı ve yazar bilgileri sayfanın altında yer almalıdır. Kitabın kapak fotoğrafı ilk sayfada yer almalıdır.

Gönderim Kuralları
Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi'ne (ODÜSOBİAD) gönderilen makaleler, Amerikan Psikologlar Derneği (APA) 7.0 atıf tarzında referans sistemi, dipnot formatı ve kaynakça düzeninde hazırlanmalıdır. Bunların dışında yazılan yazılar kabul edilmeyecektir. Gönderilen makalenin daha önce yayınlanmamış ve değerlendirilmek üzere herhangi bir dergiye gönderilmemiş olması gerekir.
Etik Kurul Onayı
TÜBİTAK ULAKBİM TR DİZİN’in ilgili kurulları tarafından alınan kararlara göre, 2020 yılı için TR DİZİN’de indekslenen ve değerlendirme aşamasında olan tüm dergilerde yayınlanmak üzere sunulacak makalelerin yazarları arasından; Etik Kurul izni gerektiren araştırmalar şunlardır:
• Anket, görüşme, odak grup çalışması, gözlem, deney, görüşme teknikleri kullanılarak katılımcılardan veri toplanmasını gerektiren nitel veya nicel yaklaşımlarla yürütülen her türlü araştırma.
• Deneysel veya diğer bilimsel amaçlar için insan ve hayvanların (materyal/veri dahil) kullanımı,
• İnsanlar üzerinde klinik araştırmalar,
• Hayvanlar üzerinde araştırma,
• Kişisel verilerin korunması kanunu uyarınca geriye dönük çalışmalar,
Ayrıca;
• Olgu sunumlarında "bilgilendirilmiş onam formu" alındığını belirten,
• Başkalarına ait ölçek, anket ve fotoğrafların kullanımı için sahiplerinden izin almak ve belirtmek,
• Kullanılan fikir ve sanat eserlerinde telif haklarına uyulduğunun belirtilmesi.

Ayrıntılı bilgi için bkz;
https://tubitak.gov.tr/sites/default/files/20689/ekbn_2020.pdf
https://tubitak.gov.tr/sites/default/files/20689/legal_ozel_izin_belgesi_bilgi_notu.pdf
NOT: Etik kurul izni gerektiren çalışmalarda veri toplama veya uygulama süreci etik kurul izninden önce gerçekleştirildi ise çalışma editör tarafından ret edilir. Ayrıca etik kurul izni gerektiren çalışmalarda etik kurul izin tarihi ile dergiye gönderilen tarih arasında iki (2) yıldan fazla süre olmamalıdır. Böyle bir durumda çalışmanız sekreterya tarafından ret edilir.
TÜBİTAK ULAKBİM şartlarına uygun olarak dergiye gönderilecek makaleler için;
• Ölçek, anket, görüşme, gözlem gibi yöntemlerle veri toplamayı gerektiren araştırmalar için etik kurul onayının (etik kurul adı, karar tarihi ve numarası) belirtilmesi ve belgelenmesi, makalenin ilk ve son sayfasında ve yöntem bölümünde,
• Aydınlatılmış onam/rıza formunun imzalandığına dair bilgilerin yazıda yer alması,
• Makalede, veri toplama sürecinde etik ilkelere gösterilen özenin kanıtları (ölçek, anket, doküman kullanımı için başkalarından izin alınması gibi) sunulmakta,
• Makalelerde araştırma ve yayın etiğine uyulduğu belirtilmelidir.”
Yukarıda verilen bilgilere bağlı olarak;
Etik kurul onayı gerektiren çalışmalarda izin ile ilgili bilgilere (kurulun adı, tarih ve numarası) yöntem bölümünde ve ayrıca makalenin ilk/son sayfasında yer verilmelidir.

TÜBİTAK ULAKBİM’in şartları doğrultusunda; dergiye gönderilecek yazılar için:
• Ölçek, anket, görüşme, gözlem gibi yollarla veri toplamayı gerektiren araştırmalar için etik kurul onayı alındığının (etik kurul adı, karar tarihi ve sayısı) makalenin ilk-son sayfasında ve yöntem bölümünde belirtilmesi ve belgelendirilmesi,
• Bilgilendirilmiş gönüllü olur/onam formunun imzalatıldığına ilişkin bilgiye makalede yer verilmesi,
• Veri toplama sürecinde etik ilkelere özen gösterildiğinin kanıtlarının (başkalarının ölçek, anket, belgelerinin kullanılması için izin alınması gibi) makale içinde sunulması,
• Makalelerde araştırma ve yayın etiğine uyulduğunun belirtilmesi gerekmektedir." buna dayalı olarak,
• Etik kurul izni gerektiren çalışmalarda, izinle ilgili bilgiler (kurul adı, tarih ve sayı no) yöntem bölümünde ve ayrıca makale ilk sayfasında yer verilmelidir.

KAYNAKÇA YAZIM ÖRNEĞİ

Süreli Yayınlar

1. DOI numarası olan dergi makalesi
McCauley, S. M., & Christiansen, M. H. (2019). Language learning as language use: A cross-linguistic model of child language development. Psychological Review, 126(1), 1-51. http://doi.org/10.1037/rev0000126 
Parenteziçi alıntı: (McCauley ve Christiansen, 2019)
Narrative citation: McCauley ve Christiansen (2019)

2. Veritabanı olmayan URL’li, DOI’siz dergi makalesi
Chambers, D. W., & Turnbull, D. (1989). Science worlds: An integrated approach to social studies of science teaching. Social Studies of Science, 19(1), 155–179. http://www.jstor.org/stable/285047 
Parenteziçi alıntı: (Chambers ve Turnbull, 1989)
Anlatı alıntı: Chambers ve Turnbull (1989)

3. Çoğu akademik araştırma veritabanından veya basılı versiyondan, DOI'si olmayan dergi, dergi veya gazete makalesi
Anderson, M. (2018). Getting consistent with consequences. Educational Leadership, 76(1), 26-33.
Goldman, C. (2018, Kasım 28). The complicated calibration of love, especially in adoption. Chicago Tribune.
Parenteziçi alıntı: (Anderson, 2018; Goldman, 2018)
Anlatı alıntı: Anderson (2018) ve Goldman (2018)

4. DOI'li, 21 veya daha fazla yazarlı dergi makalesi
Bozkurt, A., Jung, I., Xiao, J., Vladimirschi, V., Schuwer, R., Egorov, G., Lambert, S., Al-Freih, M., Pete, J., Olcott, Jr., D., Rodes, V., Aranciaga, I., Bali, M., Alvarez, A. J., Roberts, J., Pazurek, A., Raffaghelli, J. E., Panagiotou, N., de Coëtlogon, P., Shahadu, S., Brown, M., Asino, T. I., Tumwesige, J., Ramírez Reyes, T., Barrios Ipenza, E., Ossiannilsson, … Paskevicius, M. (2020). A global outlook to the interruption of education due to COVID-19 pandemic: Navigating in a time of uncertainty and crisis. Asian Journal of Distance Education, 15(1), 1-126. http://doi.org/10.5281/zenodo.3878572 
Parenteziçi alıntı: (Bozkurt vd., 2020)
Anlatı alıntı: Bozkurt vd., (2020)

5. DOI'li dergi makalesi, bireysel ve grup yazarların birleşimi
De Vries, R., Neiuwenhuijze, M., Buitendijk, S. E., & the members of Midwifery Science Work Group. (2013). What does it take to have a strong and independent profession of midwifery? Lessons from the Netherlands. Midwifery, 29(10), 1122-1128. http://doi.org/10.1016/j.midw.2013.07.007 
Parenteziçi alıntı: (De Vries at al., 2013)
Anlatı alıntı: De Vries at al., (2013)

6. Makale numarası veya eLocator içeren dergi makalesi
Clabough, J. (2021). Using thematic social studies teaching to explore the civil rights movement. The Social Studies, 112(4), 177-189. EJ1297598. http://dx.doi.org/10.1080/00377996.2021.1871579 
Parenteziçi alıntı: (Clabough, 2013)
Anlatı alıntı: Clabough (2013)

7. Baskıda dergi makalesi
Pachur, t., & Scheibehenne, B. (in press). Unpacking buyer-seller differences in valuation from experience: A cognitive modeling approach. Psychonomic Bulletin & Review.
Parenteziçi alıntı: (Pachur & Scheibehenne, in press)
Anlatı alıntı: Pachur & Scheibehenne (in press)

8. Başka bir dilde yayınlanan dergi makalesi
Yaylak, E. (2020). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin öğretim yöntem ve uygulamalarının değerlendirilmesi. [Evaluation of Teaching Methods and Practices of Social Studies Teachers]. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(1), 187-205. http://doi.org/10.31592/aeusbed.621664 
Parenteziçi alıntı: (Yaylak, 2020)
Anlatı alıntı: Yaylak (2020)

9. Çeviride yeniden yayınlanan dergi makalesi
Piaget, J. (1972). Intellectual evolution from adolescence to adulthood (J. Bliss & H. Furth, Trans.). Human Development, 15(1), 1-12. http://doi.org/10.1159/000271225 (Original work published 1970)
Parenteziçi alıntı: (Piaget, 1970/1972)
Anlatı alıntı: Piaget (1970/1972)

10. Bir dergide özel bölüm veya özel sayı
Lilienfeld, S. O. (Ed.). (2018). Heterodox issues in psychology [Özel bölüm]. Archives of Scientific Psychology, 6(19, 51-104.
McDaniel, s. H., Salas, E., & Kazak, A. E. (Eds). (2018). The science of teamwork [Özel sayı]. American Psychologist, 73(4).
Parenteziçi alıntı: (Lilienfeld, 2018; McDaniel vd., 2018)
Anlatı alıntı: Lilienfeld (2018) ve McDaniel vd. (2018)

Kitap ve Referans Çalışmaları

11. DOI numaralı kitap
Brown, L. S. (2019). Feminist therapy (2nd ed.). American Psychological Association. http://doi.org/10.1037/0000092-000 
Parenteziçi alıntı: (Brown, 2018)
Anlatı alıntı: Brown (2018)

12. Çoğu akademik araştırma veri tabanından veya basılı versiyondan DOI olmadan yazılmış kitap
Burgess, R. (2019). Rethinking global health: Framework of power. Routledge.
Parenteziçi alıntı: (Brown, 2018)
Anlatı alıntı: Brown (2018)

13. Çoğu akademik araştırma veri tabanından veya basılı versiyondan DOI numarası olmayan editörlü kitap
Hacker Hughes, J. (Ed.). (2017). Military veteran psychological health and social care: Contemporary approaches. Routledge.
Parenteziçi alıntı: (Hacker Hughes, 2017)
Anlatı alıntı: Hacker Hughes (2017)

14. Editörlü e-kitap (ör. Kindle kitabı) veya DOI’si olmayan, veritabanı olmayan bir URL’ye sahip sesli kitap
Pridham, K. F., Limbo, R,. & Schroeder, M. (Eds.). (2018). Guided participation in pediatric nursing practice: Relationship-based teaching and learning with parents, children, and adolescents. Springer Publishing Cpmpany. http://a.co/0IAiVgt 
Parenteziçi alıntı: (Pridham vd., 2018)
Anlatı alıntı: Pridham vd. (2018)

15. Kitap serileri
Turan, R., Sünbül, A. M., & Akdağ, H. (Eds.). (2014). Sosyal bilgiler öğretiminde alternatif yaklaşımlar – 1. [Alternative approaches in social studies teaching]. Ankara: Pegem Akademi.
Parenteziçi alıntı: (Turan vd., 2014)
Anlatı alıntı: Turan vd. (2014)

Editörlü Kitap Bölümü

16. Editörlü bir kitapta DOI numaralı bir bölüm
Balsam, K. F., Martell, C. R., Jones, K. P., & Safren, S. A. (2019). Affirmative cognitive behavior therapy with sexual and gender minority people. G. Y. Iwamasa & P. A. Hays (Ed.), Culturally responsive cognitive behavior therapy: Practice and supervision içinde (2nd ed., pp. 287-314). American Psychological Association. http://doi.org/10.1037/0000119-012 
Parenteziçi alıntı: (Balsam vd., 2019)
Anlatı alıntı: Balsam vd. (2019)

17. Çoğu akademik araştırma veri tabanından veya basılı versiyondan, DOI olmadan bölüm ve editörlü kitap
Weinstock, R., Leong, G. B., & Silva, J. A. (2003). Defining forensic psychiatry: Roles and responsibilities. R. Rosner (Ed.), Principles and practices of forensic psychiatry içinde (2nd ed., pp. 7-13). CRC Press.
Parenteziçi alıntı: (Weinstock vd., 2003)
Anlatı alıntı: Weinstock vd. (2003)

Raporlar ve Gri Literatür

18. Bir devlet kurumu veya başka bir kuruluş tarafından hazırlanan rapor
Australian Government Productivity Commission & Zealand Productivity Commission. (2012). Strengthening trans-Tasman economic relations. https://www.pc.gov.au/inquiries/completed/australia-new-zealand/report/trans-tasman.pdf 
Parenteziçi alıntı: (Australian Government Productivity Commission ve Zealand Productivity Commission, 2012)
Anlatı alıntı: Australian Government Productivity Commission ve Zealand Productivity Commission (2012)

19. Bireysel yazarlar tarafından bir devlet kurumuna veya başka bir kuruluşa verilen rapor
Fried, D., & Polyakova, A. (2018). Democratic defense against disinformation. Atlantic Council. https://www.atlanticcouncil.org/wp-content/uploads/2019/06/Democratic_Defense_Against_Disinformation_2.0.pdf 
Parenteziçi alıntı: (Fried ve Polyakova, 2018)
Anlatı alıntı: Fried ve Polyakova (2018)

20. Yıllık rapor
U.S. Securities and Exchange Commission. (2017).   https://www.sec.gov/files/sec-2017-agency-financial-report.pdf 
Parenteziçi alıntı: (U.S. Securities and Exchange Commission, 2017)
Anlatı alıntı: U.S. Securities and Exchange Commission (2017)

Konferans Oturumları ve Sunumları

21. Konferans oturumları
Fistek, A., Jester, E., & Sonnenberg, K. (2017, July 12-15). Everybody’s got a little music in them: Using music therapy to connect, engage, and motivate [Konfernas oturumu]. Autism Society National Conference, Milwaukee, Wl, United States. https://asa.confex.com/asa/2017/webprogramarchives/Session9517.html 
Parenteziçi alıntı: (Fistek at al., 2017)
Anlatı alıntı: Fistek at al. (2017)

22. Bildiri sunumu
Maddox, S., Hurling, J., Stewart, E., & Edwards, A. (2016, March 30-April 2). If mama ain’t happy, nobody’s happy: The effect of parental depression on mood dysregulation in children [Bildiri sunumu]. Southeastern Psychological Association 62nd Annual Meeting, New Orleans, LA, United States.
Parenteziçi alıntı: (Maddox vd., 2016)
Anlatı alıntı: Maddox vd. (2016)

23. Sempozyum katılımı
De Boer, D., & LaFavor, T. (2018, Nisan 26-29). The art and significance of successfully identifying resilient individuals: A person-focused approach. In A. M. Schmidt & A. Kryvanos (Chairs), Perspectives on resilience: Conceptualization, measurement, and enhancement [Sempozyum]. Western Psychological Association 98th Annual Convention, Portland, OR, United States.
Parenteziçi alıntı: (De Boer ve LaFavor, 2018)
Anlatı alıntı: De Boer ve LaFavor (2018)

Yüksek Lisans ve Doktora Tezi

24. Yayınlanmamış yüksek lisans veya doktora tezi
Harris, L. (2014). Instructional leadership perceptions and practices of elementary school leaders [Yayınlanmamış doktora tezi]. University of Virginia.
Parenteziçi alıntı: (Harris, 2014)
Anlatı alıntı: Harris (2014)

25. Bir veritabanından doktora veya yüksek lisans tezi
Hollander, M. M. (2017). Resistance to authority: Methodological innovations and new lessons from the Milgram experiment (Yayın No. 10289373) [Doctora tezi, University of Wisconsin-Madison]. ProQuest Dissertations and Thesis Global.
Parenteziçi alıntı: (Hollander, 2017)
Anlatı alıntı: Hollander (2017)

26. Çevrimiçi yayınlanan tez (veritabanında değil)
Hutcheson, V. H. (2012). Dealing with dual differences: Social coping strategies of gifted and lesbian, gay, bisexual, transgender, and queer adolescents. [Yüksek lisans tezi, The Collage of William & Mary]. William & Mary Digital Archive. https://digitalarchive.wm.edu/bitstream/handle/10288/16594/HutchesonVirginia2012.pdf?sequence=1&isAllowed=y 
Parenteziçi alıntı: (Hutcheson, 2012)
Anlatı alıntı: Hutcheson (2012)

Gözden Geçirme/İncelemeler

27. Bir dergide yayınlanan film incelemesi
Mirabito, L. A., & Heck, N. C. (2016). Bringing LGBTQ youth theater into spotlight [Review of the film The year we thought about love, by E. Brodsky, Dir.]. Psychology of Sexual Orientation and Gender Diversity, 3(4), 499-500. http://doi.org.10.1037/sgd0000205 
Parenteziçi alıntı: (Mirabito & Heck, 2016)
Anlatı alıntı: Mirabito and Heck (2016)

28. Gazetede yayınlanan kitap incelemesi
Santos, F. (2019, January 11). Reframing refugee children’s stories [Review of the book We are displaced: My journey and stories from refugee girls around the wolrd, by M. Yousafzai]. The New York Times. http://nyti.ms/2Hlgjk3 
Parenteziçi alıntı: (Santos, 2019)
Anlatı alıntı: Santos (2019)

29. Bir internet sitesinde yayınlanan dizi bölüm incelemesi
Perkins, D. (2018, February 1). The good place ends its remarkable second season with irrational hope, unexpected gifts, and a smile [Review of the TV series episode “Somewhere else,” by M. Schur, Writer & Dir.]. A. V. Club
Parenteziçi alıntı: (Perkins, 2018)
Anlatı alıntı: Perkins (2018)

Yayınlanmamış Çalışmalar ve Gayri Resmi Olarak Yayınlanmış Çalışmalar

30. Yayınlanmamış makale
Yoo, J., miyamoto, y., Rigotti, A., & Ryff, C. (2016). Linking positive affect to blood lipids: A cultural perspective [Yayınlanmamış makale]. Department of Psychology, University of Wisconsin-Madison.
Parenteziçi alıntı: (Yoo vd., 2016)
Anlatı alıntı: Yoo vd. (2016)

31. Hazırlık aşamasında makale
O’Shea, M. (2018). Understanding proactive behavior in the workplace as a function of gender [Hazırlık aşamasında makale]. Department of Management, University of Kansas.
Parenteziçi alıntı: (O’Shea, 2018)
Anlatı alıntı: O’Shea (2016)

32. Yayınlanmak üzere gönderilen makale
Lippincott, T., & Poindexter, E. K. (2019). Emotion recognition as a function of facial cues: Implications for practice [Yayınlanmak üzere gönderilen makale]. Department of Psychology, University of Washington.
Parenteziçi alıntı: (Lippincott ve Poindexter, 2019)
Anlatı alıntı: Lippincott ve Poindexter (2019)

Bilgisayar Yazılımı, Mobil Uygulamalar, Cihazlar ve Ekipmanlar

33. Yazılım
Borenstein, M., Hedges, L., Higgins, J., Rothstein, H. (2014). Comprehensive meta-analysis (Version 3.3.070) [Bilgisayar yazılımı]. Biostat. http://wwwmeta-analysis.com 
Parenteziçi alıntı: (Borenstein vd., 2014)
Anlatı alıntı: Borenstein vd. (2014)

34. Mobil uygulama
Epocrates. (2019). Epocrates medical references (Version 18.12) [Mobil uygulama]. App Store. https://apps.apple.com/us/app/epocrates/id281935788 
Parenteziçi alıntı: (Epocrates, 2019)
Anlatı alıntı: Epocrates (2019)

Görsel-İşitsel Çalışmalar

35. TED Talk
Robinson, K. (Sir) (2006). Do schools kill creativity? [Video]. Ted Conferences. https://www.ted.com/talks/sir_ken_robinson_do_schools_kill_creativity/up-next 
Parenteziçi alıntı: (Robinson, 2006)
Anlatı alıntı: Robinson (2006)

36. Kayıtlı web seminerleri
Goldberg, J. F. (2018). Evaluating adverse drug effects [Webinar]. American Psychiatric Association. https://education.psychiatry.org/Users/ProductDetails.aspx?ActivityID=6172 
Parenteziçi alıntı: (Goldberg, 2018)
Anlatı alıntı: Goldberg (2018)

37. YouTube videosu veya başka bir akışlı (stream) video
Cutts, S. (2017, Kasım 24). Happiness [Video]. Vimeo. http://vimeo.com/244405542 
Parenteziçi alıntı: (Cutts, 2017)
Anlatı alıntı: Cutts (2017)

Ses Çalışmaları

38. Podcast
Vedantam, S. (Host). (2015-Güncel). Hidden brain [Ses podcast’i]. NPR. http://www.npr.org/series/42302056/hidden-brain 
Parenteziçi alıntı: (Vedantam, 2015-güncel)
Anlatı alıntı: Vedantam (2015-güncel)

39. Dijital arşivde radyo röportaj kaydı
de Beauvoir, S. (1960, Mayıs 4). Simone de Beauvoir discusses the art of writing [Röportaj/görüşme]. Studs Terkel Radio Archive; The Chicago History Museum. https://studsterkel.wfmt.com/programs/simone-de-beauvoir-discusses-art-writing
Parenteziçi alıntı: (de Beauvoir, 1960)
Anlatı alıntı: de Beauvoir (1960)

40. Konuşma ses kaydı
King, M. L., Jr. (1963, Ağustos 28). I have a dream [Konuşma ses kaydı]. American Rhetoric. https://www.americanrhetoric.com/speeches/mlkihaveadream.htm 
Parenteziçi alıntı: (King, 1963)
Anlatı alıntı: King (1963)

Görsel Çalışmalar

41. Bilgigrafik
Rossman, J., & Palmer, R. (2015). Sorting through our space junk [Bilgigrafik]. World Science Festival. https://www.worldsciencefestival.com/infographics/space-junk-infographic/ 
Parenteziçi alıntı: (Rossman ve Palmer, 2015)
Anlatı alıntı: Rossman ve Palmer (2015)

42. Harita
Cable, D. (2013). The racial dot map [Harita]. University of Virginia, Weldon Cooper Center for Public Service. https://demographics.coopercenter.org/Racial-Dot-Map 
Parenteziçi alıntı: (Cable, 2013)
Anlatı alıntı: Cable (2013)

43. Fotoğraf
McCurry, S. (1985). Afghan girl [Photograph]. National Geographic. https://www.nationalgeographic.com/magazine/article/national-geographic-magazine-50-years-of-covers#/ngm-1985-jun-714.jpg 
Parenteziçi alıntı: (McCurry, 1985)
Anlatı alıntı: McCurry (1985)

44. PowerPoint slaytları ya da ders notları
Canan, E., & Vasilev, J. (2019, May 22). [Lecture notes on resource allocation]. Department of Management Control and Information Systems, University of Chile. https://uchilefau.academia.edu/ElseZCanan 
Parenteziçi alıntı: (Canan & Vasilev, 2019)
Anlatı alıntı: Canan and Vasilev (2019)

Sosyal Medya

45. Tweet
APA Education [@APAEducation]. (2018, Haziran 29). Collage students are forming mental-health clubs-and they’re making a difference @washingtonpost [Thumbnail with link attached] [Tweet]. Twitter. https://twitter.com/apaeducation/status/1012810490530140161 
Parenteziçi alıntı: (APA Education, 2018)
Anlatı alıntı: APA Education (2018)

46. Facebook gönderisi
Gaiman, N. (2018, Mart 22). 100,000+ Rohingya refugees could be at serious risk during Bangladesh’s monsoon season. My fellow UNHCR Goodwill Ambassador Cate Blanchet is [Image attached] [Status update]. Facebook. https://www.facebook.com/neilgaiman/photos/a.306989681015/10155317233951016/?type=3&theater 
Parenteziçi alıntı: (Gaimen, 2018)
Anlatı alıntı: Gaimen (2018)

47. Instagram fotoğrafı, videosu
Zeitz MOCAA [@zeitzmocaa]. (2018, November 26). Grade 6 learners from Parkfields Primary School in Hanover Park visited the museum for a tour and workshop hosted by [Photographs]. Instagram. https://www.instagram.com/p/BqpHpjFBs3b/ 
Parenteziçi alıntı: (Zeitz MOCAA, 2018)
Anlatı alıntı: Zeitz MOCAA (2018)

48. Çevirimiçi forum gönderisi
National Aeronautics and Space Administration [nasa]. (2018, Semtember 12). I’m NASA astronaut Scott Tingle. Ask me anything about adjusting to being back on Earth after my first spaceflight! [Çevirimiçi forum gönderisi]. Reddit. https://www.reddit.com/r/IAmA/comments/9fagqy/im_nasa_astronaut_scott_tingle_ask_me_anything/ 
Parenteziçi alıntı: (National Aeronautics ve Space Administration, 2018)
Anlatı alıntı: National Aeronautics ve Space Administration (2018)

Websayfası ve websitesi

49. Bir web sitesindeki wen sayfası
Avramova, N. (2019, January 3). The secret to a long, healthy life? Think age-positive. CNN. https://edition.cnn.com/2019/01/03/health/respect-toward-elderly-leads-to-long-life-intl/index.html 
Parenteziçi alıntı: (Avramova, 2019)
Anlatı alıntı: Avramova (2019)

50. Grup yazarlı bir web sitesindeki web sayfası
Centers for Disease Control and Prevention. (2018, Ocak 23). People at high risk of developing flu-related complications. https://www.cdc.gov/flu/about/disease/high_risk.htm 
Parenteziçi alıntı: (Centers for Disease Control ve Prevention, 2018)
Anlatı alıntı: Centers for Disease Control ve Prevention (2018)

51. Tarihi olmayan bir web sitesindeki web sayfası
National Nurses United. (t.y.). What employers should do to protect nurses from Zika. https://www.nationalnursesunited.org/what-employers-should-do-to-protect-rns-from-zika 
Parenteziçi alıntı: (National Nurses United, t.y.)
Anlatı alıntı: National Nurses United (t.y.)

52. Alınma tarihi olan bir web sitesindeki web sayfası
U. S. Census Bureau. (t.y.) U. S. and world population clock. U. S. Department of Commerce. Retrieved July 3, 2019, from https://www.census.gov/popclock/ 
Parenteziçi alıntı: (U. S. Census Bureau, t.y.)
Anlatı alıntı: U. S. Census Bureau (t.y.)

Daha fzla bilgiye ulaşmak için;
https://www.apastyle.org/learn/faqs/references-in-parentheses
http://citationonline.net/CitationHelp/csg04-manuscriptsapa.htm#references
https://owl.purdue.edu/owl/research_and_citation/apa_style/apa_formatting_and_style_guide/in_text_citations_author_authors.html
https://owl.purdue.edu/owl/research_and_citation/apa_style/apa_formatting_and_style_guide/reference_list_books.html


.......... BU KURALLARA UYGUN OLMAYAN MAKALELER DEĞERLENDİRMEYE ALINMAZ ........

Yayın Etiği
ODÜSOBİAD'da uygulanan yayın süreçleri, bilginin tarafsız ve saygın bir şekilde gelişimine ve dağıtımına temel teşkil etmektedir. Bu doğrultuda uygulanan süreçler, yazarların ve yazarları destekleyen kurumların çalışmalarının kalitesine doğrudan yansımaktadır. Hakemli çalışmalar bilimsel yöntemi somutlaştıran ve destekleyen çalışmalardır. Bu noktada sürecin bütün paydaşlarının (yazarlar, okuyucular ve araştırmacılar, yayıncı, hakemler ve editörler) etik ilkelere yönelik standartlara uyması önem taşımaktadır. Dergimiz, yayın etiği kapsamında tüm paydaşların aşağıdaki etik sorumlulukları taşıması beklenmektedir.
Aşağıda yer alan etik görev ve sorumluluklar oluşturulurken açık erişim olarak Committee on Publication Ethics(COPE) tarafından yayınlanan rehberler ve politikalar ve YÖK Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Yönergesi dikkate alınarak hazırlanmıştır.


Yazarların Etik Sorumlulukları
ODÜSOBİAD'a çalışma gönderen yazar(lar)ın aşağıdaki etik sorumluluklara uyması beklenmektedir;
Yazar(lar)ın gönderdikleri çalışmaların özgün olması beklenmektedir. Yazar(lar)ın başka çalışmalardan yararlanmaları veya başka çalışmaları kullanmaları durumunda eksiksiz ve doğru bir biçimde atıfta bulunmaları ve/veya alıntı yapmaları gerekmektedir.
Çalışmanın oluşturulmasında içeriğe entelektüel açıdan katkı sağlamayan kişiler, yazar olarak belirtilmemelidir.
Yayınlanmak üzere gönderilen tüm çalışmaların varsa çıkar çatışması teşkil edebilecek durumları ve ilişkileri açıklanmalıdır.
Yazar(lar)dan değerlendirme süreçleri çerçevesinde makalelerine ilişkin ham veri talep edilebilir, böyle bir durumda yazar(lar) beklenen veri ve bilgileri yayın kurulu ve bilim kuruluna sunmaya hazır olmalıdır.
Yazar(lar) kullanılan verilerin kullanım haklarına, araştırma/analizlerle ilgili gerekli izinlere sahip olduklarını veya deney yapılan deneklerin rızasının alındığını gösteren belgeye sahip olmalıdır.
Yazar(lar)ın yayınlanmış, erken görünüm veya değerlendirme aşamasındaki çalışmasıyla ilgili bir yanlış ya da hatayı fark etmesi durumunda, dergi editörünü veya yayıncıyı bilgilendirme, düzeltme veya geri çekme işlemlerinde editörle işbirliği yapma yükümlülüğü bulunmaktadır.
Yazarlar çalışmalarını aynı anda birden fazla derginin başvuru sürecinde bulunduramaz. Her bir başvuru önceki başvurunun tamamlanmasını takiben başlatılabilir. Başka bir dergide yayınlanmış çalışma tarafımıza gönderilemez.
Değerlendirme süreci başlamış bir çalışmanın yazar sorumluluklarının değiştirilmesi (Yazar ekleme, yazar sırası değiştirme, yazar çıkartma gibi) teklif edilemez.

Yazarlar gönderdikleri çalışmaları destekleyen kuruluşları, finansal kaynakları Teşekkür kısımında beyan etmekle yükümlüdür.

Editörlerin Etik Görev ve Sorumlulukları

ODÜSOBİAD editör ve alan editörleri, açık erişim olarak Committee on Publication Ethics (COPE) tarafından yayınlanan "COPE Code of Conduct and Best Practice Guidelinesfor Journal Editors" ve "COPE Best Practice Guidelines for JournalEditors" rehberleri temelinde aşağıdaki etik görev ve sorumluluklara sahip olmalıdır:

Genel görev ve sorumluluklar

Editörler, dergide yayınlanan her yayından sorumludur. Bu sorumluluk bağlamında editörler, aşağıdaki rol ve yükümlülükleri taşımaktadır:
-Okuyucuların ve yazarların bilgi ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik çaba sarf etme,
-Sürekli olarak derginin gelişimini sağlama,
-Dergide yayınlanan çalışmaların kalitesini geliştirmeye yönelik süreçleri yürütme,
-Düşünce özgürlüğünü destekleme,
-Akademik açıdan bütünlüğü sağlanma,
-Fikri mülkiyet hakları ve etik standartlardan taviz vermeden iş süreçlerini devam ettirme,
-Düzeltme, açıklama gerektiren konularda yayın açısından açıklık ve şeffaflık gösterme.
Okuyucu ile ilişkiler
-Editörler tüm okuyucu, araştırmacı ve uygulayıcıların ihtiyaç duydukları bilgi, beceri ve deneyim beklentilerini dikkate alarak karar vermelidir. Yayınlanan çalışmaların okuyucu, araştırmacı, uygulayıcı ve bilimsel alan yazına katkı sağlamasına ve özgün nitelikte olmasına dikkat etmelidir. Ayrıca editörler okuyucu, araştırmacı ve uygulayıcılardan gelen geri bildirimleri dikkate almak, açıklayıcı ve bilgilendirici geri bildirim vermekle yükümlüdür.
Yazarlar ile ilişkiler
Editörlerin yazarlara karşı görev ve sorumlulukları aşağıdaki şekildedir:
-Editörler, çalışmaların önemi, özgün değeri, geçerliliği, anlatımın açıklığı ve derginin amaç ve hedeflerine dayanarak olumlu ya da olumsuz karar vermelidir.
-Yayın kapsamına uygun olan çalışmaların ciddi problemi olmadığı sürece ön değerlendirme aşamasına almalıdır.
-Editörler, çalışma ile ilgili ciddi bir sorun olmadıkça, olumlu yöndeki hakem önerilerini göz ardı etmemelidir.
-Yeni editörler, çalışmalara yönelik olarak önceki editör(ler) tarafından verilen kararları ciddi bir sorun olmadıkça değiştirmemelidir.
-"Kör Hakemlik ve Değerlendirme Süreci" mutlaka yayınlanmalı ve editörler tanımlanan süreçlerde yaşanabilecek sapmaların önüne geçmelidir.
-Editörler yazarlar tarafından kendilerinden beklenecek her konuyu ayrıntılı olarak içeren bir "Yazar Rehberi" yayınlamalıdır. Bu rehberler belirli zaman aralıklarında güncellenmelidir.
-Yazarlara açıklayıcı ve bilgilendirici şekilde bildirim ve dönüş sağlanmalıdır.
Hakemler ile ilişkiler
Editörlerin hakemlere karşı görev ve sorumlulukları aşağıdaki şekildedir:
-Hakemleri çalışmanın konusuna uygun olarak belirlemelidir.
-Hakemlerin değerlendirme aşamasında ihtiyaç duyacakları bilgi ve rehberleri sağlamakla yükümlüdür.
-Yazarlar ve hakemler arasından çıkar çatışması olup olmadığını gözetmek durumundadır.
-Körleme hakemlik bağlamında hakemlerin kimlik bilgilerini gizli tutmalıdır.
-Hakemleri tarafsız, bilimsel ve nesnel bir dille çalışmayı değerlendirmeleri için teşvik etmelidir.
-Hakemleri zamanında dönüş ve performans gibi ölçütlerle değerlendirmelidir.
-Hakemlerin performansını artırıcı uygulama ve politikalar belirlemelidir.
-Hakem havuzunun dinamik şekilde güncellenmesi konusunda gerekli adımları atmalıdır.
-Nezaketsiz ve bilimsel olmayan değerlendirmeleri engellemelidir.
-Hakem havuzunun geniş bir yelpazeden oluşması için adımlar atmalıdır.

Yayın kurulu ile ilişkiler
Editörler, tüm yayın kurulu üyelerinin süreçleri yayın politikaları ve yönergelere uygun ilerletmesini sağlamalıdır. Yayın kurulu üyelerini yayın politikaları hakkında bilgilendirmeli ve gelişmelerden haberdar etmelidir. Yeni yayın kurulu üyelerini yayın politikaları konusunda eğitmeli, ihtiyaç duydukları bilgileri sağlamalıdır.

Ayrıca editörler;
-Yayın kurulu üyelerinin çalışmaları tarafsız ve bağımsız olarak değerlendirmelerini sağlamalıdır.
-Yeni yayın kurulu üyelerini, katkı sağlayabilir ve uygun nitelikte belirlemelidir.
-Yayın kurulu üyelerinin uzmanlık alanına uygun çalışmaları değerlendirme için göndermelidir.
-Yayın kurulu ile düzenli olarak etkileşim içerisinde olmalıdır.
-Yayın kurulu ile belirli aralıklarla yayın politikalarının ve derginin gelişimi için toplantılar düzenlemelidir.
Dergi sahibi ve yayıncı ile ilişkiler;
Editörler ve yayıncı arasındaki ilişki editöryal bağımsızlık ilkesine dayanmaktadır. Editörler ile yayıncı arasında yapılan yazılı sözleşme gereği, editörlerin alacağı tüm kararlar yayıncı ve dergi sahibinden bağımsızdır.

Editöryal ve kör hakemlik süreçleri

Editörler; dergi yayın politikalarında yer alan "Kör Hakemlik ve Değerlendirme Süreci" politikalarını uygulamakla yükümlüdür. Bu bağlamda editörler her çalışmanın adil, tarafsız ve zamanında değerlendirme sürecinin tamamlanmasını sağlar.

Kalite güvencesi:
Editörler; dergide yayınlanan her makalenin dergi yayın politikaları ve uluslararası standartlara uygun olarak yayınlanmasından sorumludur.

Kişisel verilerin korunması:
Editörler; değerlendirilen çalışmalarda yer alan deneklere veya görsellere ilişkin kişisel verilerin korunmasını sağlamakla yükümlüdür. Çalışmalarda kullanılan bireylerin açık rızası belgeli olmadığı sürece çalışmayı reddetmekle görevlidir. Ayrıca editörler; yazar, hakem ve okuyucuların bireysel verilerini korumaktan sorumludur.

Etik kurul, insan ve hayvan hakları:
Editörler; değerlendirilen çalışmalarda insan ve hayvan haklarının korunmasını sağlamakla yükümlüdür. Çalışmalarda kullanılan deneklere ilişkin etik kurul onayı, deneysel araştırmalara ilişkin izinlerin olmadığı durumlarda çalışmayı reddetmekle sorumludur.

Olası suistimal ve görevi kötüye kullanmaya karşı önlem:
Editörler; olası suistimal ve görevi kötüye kullanma işlemlerine karşı önlem almakla yükümlüdür. Bu duruma yönelik şikayetlerin belirlenmesi ve değerlendirilmesi konusunda titiz ve nesnel bir soruşturma yapmanın yanı sıra, konuyla ilgili bulguların paylaşılması editörün sorumlulukları arasında yer almaktadır.

Akademik yayın bütünlüğünü sağlamak:
Editörler çalışmalarda yer alan hata, tutarsızlık ya da yanlış yönlendirme içeren yargıların hızlı bir şekilde düzeltilmesini sağlamalıdır.

Fikri mülkiyet haklarının korunması:
Editörler; yayınlanan tüm makalelerin fikri mülkiyet hakkını korumakla, olası ihlallerde derginin ve yazar(lar)ın haklarını savunmakla yükümlüdür. Ayrıca editörler yayınlanan tüm makalelerdeki içeriklerin başka yayınların fikri mülkiyet haklarını ihlal etmemesi adına gerekli önlemleri almakla yükümlüdür.

Yapıcılık ve tartışmaya açıklık:
Editörler; dergide yayınlanan eserlere ilişkin ikna edici eleştirileri dikkate almalı ve bu eleştirilere yönelik yapıcı bir tutum sergilemelidir.
Eleştirilen çalışmaların yazar(lar)ına cevap hakkı tanımalıdır.
Olumsuz sonuçlar içeren çalışmaları göz ardı etmemeli ya da dışlamamalıdır.
Şikayetler:
Editörler; yazar, hakem veya okuyuculardan gelen şikayetleri dikkatlice inceleyerek aydınlatıcı ve açıklayıcı bir şekilde yanıt vermekle yükümlüdür.

Politik ve Ticari kaygılar:
Dergi sahibi, yayıncı ve diğer hiçbir politik ve ticari unsur, editörlerin bağımsız karar almalarını etkilemez.

Çıkar çatışmaları:
Editörler; yazar(lar), hakemler ve diğer editörler arasındaki çıkar çatışmalarını göz önünde bulundurarak, çalışmaların yayın sürecinin bağımsız ve tarafsız bir şekilde tamamlamasını garanti eder.

Hakemlerin Etik Sorumlulukları:
-Tüm çalışmaların "Körleme Hakemlik" ile değerlendirilmesi yayın kalitesini doğrudan etkilemektedir. Bu süreç yayının nesnel ve bağımsız değerlendirilmesi ile güven sağlar. ODÜSOBİAD değerlendirme süreci çift taraflı kör hakemlik ilkesiyle yürütülür. Hakemler yazarlar ile doğrudan iletişime geçemez, değerlendirme ve yorumlar dergi yönetim sistemi aracılığıyla iletilir. Bu süreçte değerlendirme formları ve tam metinler üzerindeki hakem yorumları editör aracılığıyla yazar(lar)a iletilir. Bu bağlamda dergimiz için çalışma değerlendiren hakemlerin aşağıdaki etik sorumluluklara sahip olması beklenmektedir:
-Sadece uzmanlık alanı ile ilgili çalışma değerlendirmeyi kabul etmelidir.
-Tarafsızlık ve gizlilik içerisinde değerlendirme yapmalıdır.
-Değerlendirme sürecinde çıkar çatışması ile karşı karşıya olduğunu düşünürse, çalışmayı incelemeyi reddederek, dergi editörünü bilgilendirmelidir.
-Gizlilik ilkesi gereği inceledikleri çalışmaları değerlendirme sürecinden sonra imha etmelidir. İnceledikleri çalışmaların sadece nihai versiyonlarını ancak yayınlandıktan sonra kullanabilir.
-Değerlendirmeyi nesnel bir şekilde sadece çalışmanın içeriği ile ilgili olarak yapmalıdır. Milliyet, cinsiyet, dini inançlar, siyasal inançlar ve ticari kaygıların değerlendirmeye etki etmesine izin vermemelidir.
-Değerlendirmeyi yapıcı ve nazik bir dille yapmalıdır. Düşmanlık, iftira ve hakaret içeren aşağılayıcı kişisel yorumlar yapmamalıdır.
-Değerlendirmeyi kabul ettikleri çalışmayı zamanında ve yukarıdaki etik sorumluluklarda gerçekleştirmelidir.


Yayıncının Etik Sorumlukları
Dergi Yönetim Kurulu, aşağıdaki etik sorumlulukların bilinciyle hareket etmektedir:
Editörler, dergiye gönderilen çalışmaların tüm süreçlerinden sorumludur. Bu çerçevede ekonomik ya da politik kazançlar göz önüne alınmaksızın karar verici kişiler editörlerdir.
Bağımsız editör kararı oluşturulmasını taahhüt eder.
ODÜSOBİAD yayınlanmış her makalenin mülkiyet ve telif hakkını korur ve yayınlanmış her kopyanın kaydını saklama yükümlüğünü üstlenir.
Editörlere ilişkin her türlü bilimsel suistimal, atıf çeteciliği ve intihalle ilgili önlemleri alma sorumluluğuna sahiptir.

Etik Olmayan Bir Durumla Karşılaşırsanız:

Dergimizde yukarıda bahsedilen etik sorumluluklar ve dışında etik olmayan bir davranış veya içerikle karşılaşırsanız lütfen odudergi@gmail.com adresine e-posta yoluyla bildiriniz.

Dergimizde yayımlanan makaleler için herhangi bir ücret alınmamaktadır.

Article submission / process operation is free of charge

  Bilginin ışığında aydınlanmak dileğiyle....

 ODÜSOBİAD