Bireylerin kendilerine benzeyen kişilerle ilişki kurma eğilimi olarak adlandırılan homofili, yükseköğretim ortamlarındaki sosyal ağlar ve etkileşimler için önemli etkilere sahiptir. Üniversiteki eğitim-öğretim çatısı altında oluşan ağlar, davranış ve enformasyonun aktarılması ve öğrenme deneyiminin gerçekleştiği sosyal bağlamın irdelenmesi yükseköğretimde homofili araştırmalarının önünü açmıştır. Bu çalışma, 1991-2024 yılları arasında Web of Science Citation Databases (Science Citation Index Expanded, Social Sciences Citation Index ve Arts & Humanities Citation Index) indekslerinde taranan dergilerde yayımlanan yükseköğretimde homofili konulu araştırmaların bibliyometrik bir analizini sunmaktadır. Homofili, yükseköğretim ve öğrenme ile ilgili anahtar kelimeleri içeren yayınlar aranarak 46 makale tespit edilmiş ve bibliyometrik araç ve teknikler kullanılarak analiz edilmiştir. Temel araştırma alanları/kümeleri, disiplinler arası dağılım, ülkeler arası üretkenlik ve iş birliği örüntüleri, anahtar kelime eş-oluşum ağları ve atıf ağları, eğilimleri, etkili çalışmaları ve bu araştırma alanının kavramsal ve entelektüel yapısını ortaya çıkarmak için incelenmiştir. RStudio, Bibliometrix ve VOSviewer kullanarak alandaki temel eğilimlerin, araştırma alanlarının ve kavramsal yapıların tanımlandığı çalışmada, eğitim, psikoloji ve sosyal bilimlerin yüksek oranda araştırma ile katkıda bulunduğu ortaya konmaktadır. Sonuçlar, homofili çalışmalarının yükseköğretim bağlamındaki gelişimini vurgulamakta ve üniversitelerdeki sosyal ilişkiler, grup dinamikleri ve kültürel çeşitlilik/ayrışma konularının gelecekte de araştırılması için kavramsal ve yöntemsel bir temel sağlamaktadır.
yükseköğretim homofili sosyal ağlar sosyal öğrenme bibliyometrik analiz
Homophily, the tendency of individuals to form relationships with others who are similar to themselves, has important implications for social networks and interactions in higher education settings. The networks formed under the university's educational framework, the transfer of behavior and information, and the examination of the social context in which the learning experience takes place have paved the way for research on homophily in higher education. This study presents a bibliometric analysis of research on homophily in higher education published in journals indexed in Web of Science Citation Databases (Science Citation Index Expanded, Social Sciences Citation Index and Arts & Humanities Citation Index) between 1991 and 2024. By searching for publications containing keywords related to homophily, higher education and learning, 46 articles were identified and analyzed using bibliometric tools and techniques. Key research areas/clusters, interdisciplinary distribution, patterns of productivity and collaboration across countries, keyword co-occurrence networks and citation networks were examined to reveal trends, influential studies, and the conceptual and intellectual structure of this research area. Using RStudio, Bibliometrix and VOSviewer to identify key trends, research areas and conceptual structures in the field, the study reveals that education, psychology and social sciences contribute a high proportion of research. The results highlight the development of homophily studies in the higher education context and provide conceptual and methodological foundation for future research on social relations, group dynamics and cultural diversity/dissent in universities.
higher education homophily social networks social learning bibliometric analysis
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sosyoloji (Diğer) |
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALESİ |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Mart 2025 |
Gönderilme Tarihi | 25 Nisan 2024 |
Kabul Tarihi | 12 Temmuz 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 15 Sayı: 1 |
Bilginin ışığında aydınlanmak dileğiyle....
ODÜSOBİAD