Bu çalışmanın amacı, 2018 yılı itibariyle uygulamada olan altıncı sınıf İngilizce dersi öğretim programının farklı paydaş görüşleri doğrultusunda incelenmesidir. Tarama deseniyle yürütülen çalışmanın verileri altıncı sınıf İngilizce dersi öğretim programı temel alınarak araştırmacılar tarafından hazırlanan anket formları aracılığıyla elde edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Doğu Karadeniz Bölgesindeki devlete bağlı ortaokullarda görev yapan 180 İngilizce öğretmeni, 65 okul yöneticisi ve 70 altıncı sınıf velisi oluşturmaktadır. Öğretmen, veli ve okul yöneticileri için ayrı ayrı geliştirilen anket formları aracılığıyla elde edilen nicel veriler, betimsel istatistik yöntemleri kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgularda öğretmenler genel olarak altıncı sınıf İngilizce dersi öğretim programını uygun ve etkili bulduklarını ancak ders saatinin yetersiz olduğunu, kazanımların dört temel dil becerisini geliştirmek için yeterli sayıda olmadığını ve programın önerdiği ölçme-değerlendirme teknikleri ile dört dil becerisinin değerlendirilmesinin yeterli olmadığını vurgulamışlardır. Okul yöneticilerinin görüşlerinden elde edilen bulgularda ise İngilizce derslerinin genel olarak etkili ve verimli yürütüldüğü ancak, dört temel dil becerisinin bütüncül olarak ölçme-değerlendirme süreçlerine yeterli şekilde yansıtılamadığı ortaya konulmuştur. Araştırmaya katılan veliler ise programın önerdiği veli-okul iş birliği süreçlerine yönelik İngilizce öğretmenlerinin öğrencilerin İngilizce dil yeterliliği gelişimini teşvik edici yollar önerdiğini ve düzenli olarak öğrencilerin İngilizce dil yeterliliği gelişimi hakkında velilere bilgi sağladığını ancak okulda yapılan sınavlarda öğrencilerin yazma, dinleme, konuşma ve okuma becerilerine dair velilere dönütler vermediğini belirtmişlerdir. Araştırmada ulaşılan sonuçların gelecekte yürütülecek program geliştirme çalışmalarına paydaş görüşleri kapsamında katkı sağlaması beklenmektedir.
İngilizce dersi öğretim programı İngilizce öğretimi İngilizce öğretmenleri Paydaş görüşleri Program geliştirme
Bu çalışma birinci yazarın, ikinci yazarın danışmanlığında hazırladığı doktora tezinden üretilmiştir. Hacettepe Üniversitesi Etik Komisyonu’nun 4.10.2021 tarihli, E-35853172-300-00001795109 sayılı kararıyla onay alınmştır.
The purpose of this study is to examine the sixth-grade English language curriculum implemented since 2018, in line with the opinions of different stakeholders. Employing survey design, the data of the study was collected through questionnaires developed by the researchers based on the sixth-grade English language curriculum. The study group consisted of 180 English teachers, 70 parents and 65 school administrators working in public middle schools in the Eastern Black Sea Region. Quantitative data obtained through questionnaires developed separately for teachers, parents and school administrators was analyzed using descriptive statistical methods. According to the findings, the teachers emphasized that the sixth-grade English course curriculum was generally appropriate and effective, but the course hours were insufficient, the objectives were not sufficient in quantity to develop the four basic language skills, and the evaluation of the four language skills with the suggested measurement and evaluation techniques was not sufficient. The findings obtained from the school administrators revealed that English lessons were generally delivered effectively and efficiently, but the four basic language skills were not adequately reflected in the measurement-evaluation processes. Parents who participated in the study stated that English teachers suggested ways to encourage students’ English language proficiency development regarding the parent-school collaboration processes suggested by the curriculum and regularly provided information to parents about students’ English language proficiency development; however, teachers did not provide feedback to parents about students’ writing, listening, speaking and reading skills in the exams held at school. It is expected that the results of the study will contribute to the future curriculum development studies in terms of stakeholder opinions.
English language curriculum English teaching English teachers Stakeholder opinions Curriculum development
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri (Diğer) |
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALESİ |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Mart 2025 |
Gönderilme Tarihi | 20 Kasım 2023 |
Kabul Tarihi | 5 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 15 Sayı: 1 |
Bilginin ışığında aydınlanmak dileğiyle....
ODÜSOBİAD