Çocukların bilişsel ve psikososyal yönden hazır olmadığı bir yaşta evlenmesi anlamına gelen erken evlilik kavramı birçok olumsuz sonucu içinde barındırmaktadır. Romanlar Türkiye’de erken evliliklerin yaygın olduğu toplulukların arasında yer almaktadır. Amaç: Çalışmada erken evlenen Romanların erken evlilik nedenleri, evlilik süreçleri, evliliklerinin getirdiği zorluklar, zorluklarla başa çıkma yöntemleri ve erken evliliğe dair genel görüşleri incelenmiştir. Yöntem: Çalışma nitel araştırma deseninde ve derinlemesine görüşme tekniğiyle ile yarı yapılandırılmış soru formu kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubunu olasılıksal olmayan örneklem türünden amaçlı örneklem yöntemiyle seçilmiş 18 yetişkin kadın roman oluşturmuştur. Veriler içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Bulgular: Katılımcıların 13-17 yaş aralığında evlendiği, 15-24 yaş aralığında ilk kez anne oldukları, yarısının okuma yazma bilmediği tespit edilmiştir. Eğitim erken evliliği önleyen önemli bir faktördür. Erken evliliğine neden olan en önemli iki risk faktörü kök ailede yaşanan huzursuzluk ve düşük eğitim seviyesidir. Sonuç: Çalışma erken evliliğin önlenmesinde eğitimin önemli bir yere sahip olduğunun altını çizmiştir. Bulgular, Romanlarda erken yaşta yapılan evliliklerin önlenmesi için gelişmiş farkındalık ve müdahale stratejilerine duyulan ihtiyacı vurgulamaktadır.
Yok
Yok
Yok
The concept of early marriage, which refers to the marriage of children at an age when they are not cognitively and psychosocially ready, has many negative consequences. The Roma are among the communities where early marriages are common in Türkiye. Objective: In this study, the reasons for early marriage, marriage processes, difficulties of marriage, methods of coping with difficulties, and general views on early marriage of Roma women who married early were examined. Method: The study was conducted using a qualitative research design, in-depth interviews and a semi-structured questionnaire. The study group consisted of 18 adult Roma women selected by a purposive sampling method from the non-probability sampling type. The data were analyzed using the content analysis method. Findings: It was determined that the participants were married between the ages of 13-17, became mothers for the first time between the ages of 15-24, and half of them were illiterate. Education is an important factor in preventing early marriage. The two most important risk factors for early marriage were family unrest and a low education level. Conclusion: The study underlined the importance of education in preventing early marriage. The findings emphasize the need for improved awareness and intervention strategies to prevent early marriage among the Roma.
Yok
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Kadın Araştırmaları |
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALESİ |
Yazarlar | |
Proje Numarası | Yok |
Yayımlanma Tarihi | 23 Mart 2025 |
Gönderilme Tarihi | 16 Nisan 2024 |
Kabul Tarihi | 20 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 15 Sayı: 1 |
Bilginin ışığında aydınlanmak dileğiyle....
ODÜSOBİAD