Bu çalışma Bingöl’deki market müşterilerinin memnuniyetini etkileyen faktörleri tespit etmek ve yerel marketleri tercih etme olasılıklarını etkileyen yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda Bingöl il merkezindeki 772 market müşterisine uygulanan bir anketten elde edilen yatay kesit veriler SPSS bilgisayar paket program ile değerlendirilmiştir. Yapılan faktör analizi sonucunda sekiz faktörün etkili olduğu tespit edilmiştir. Etkili olan her faktörün demografik marketleri tercih etme olasılığı üzerindeki etkisi lojistik regresyon yöntemi ile tahmin edilmiştir. Lojistik regresyon analizi sonucunda market dışı özellikler ve ürünlerin denenmesi faktörleri market müşterilerinin yerel marketleri tercih etme olasılığı üzerinde etkili olduğu saptanmıştır
The aim of this study is to identify factors affecting satisfaction of store customers and to determine the factors affecting possibility to prefer local stores in Bingöl. For this purpose, cross-section data obtained from a questionnaire is applied to 772 store costumers in center of Bingöl province and the data has been evaluated with SPSS packet programme. According to the results of factor analysis it is determined that eight factors are effective. The effects of demographic characteristics of customers and factor scores of all effective factors on the probability of customers to prefer local markets have been estimated by logistic regression method. As a result of logistic regression analysis, it is determined that factors such as non-market features and testing of products are effective on the probability of market customers to prefer local markets
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 10 Sayı: 1 |