Covid-19 salgınının Türkiye’de görülmesi çeşitli tedbirlerin alınmasına neden olmuştur. Bu durum ulaşım gibi farklı sektörleri etkisi altına almıştır. Literatürde Covid-19 salgınının çevresel etkisi konusunda fikir birliğinin sağlanamadığı görülmektedir. Bu nedenle tartışmalı olan konunun ele alınması ve karayolu ulaşım emisyonunun belirlenmesi atılacak adımlar için önemlidir. Bu bağlamda bu çalışmada, Türkiye’de 2018 ve 2022 yıllarında 30 büyükşehirde karayolu ulaşımından kaynaklanan sera gazı emisyonu hesaplanmaktadır. Bunun için IPCC tarafından önerilen Tier 1 yöntemi kullanılmaktadır. Buna göre salgın döneminde emisyonların her ilde azalmadığı görülmektedir. Bu sonuçlar doğrultusunda ekonomik, demografik ve çevresel konularda çeşitli politika önerileri getirilmektedir.
The emergence of the Covid-19 epidemic in Türkiye has led to various measures being taken. This situation has affected different sectors such as transportation. It can be seen in the literature that there is no consensus on the environmental impact of the Covid-19 epidemic. Therefore, addressing the controversial issue and determining road transportation emissions is important for the steps to be taken. In this context, in this study, greenhouse gas emissions resulting from road transportation in 30 metropolitan cities in Türkiye between 2018 and 2022 are calculated. For this, the Tier 1 method recommended by IPCC is used. Accordingly, it is seen that emissions did not decrease in every province during the epidemic period. In line with these results, various policy recommendations are made on economic, demographic and environmental issues.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Makro İktisat (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 3 Aralık 2024 |
Kabul Tarihi | 12 Ocak 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 20 Sayı: 3 |