Alpaslan, M. C. & Öncü, A.I—Z (I997). Iş iliş-nis." nn“? iniş-iti Işi mı'? l'iıplınnxn/ Kiiı’n'irt'in Öi'gt'irxel' Kiiliiir Ürft'inn'ell'i Etkisi Ü:(.’i'inc Bir Çalışma. 4. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi Bildiriler Kitabı. Ankara: Armoni Yayınevi.
Alvesson, M. (1993). Ctr/rnrn Perspectives on ()rganizntimm. NY: Cambridge
Alvesson, M. (2002). Understanding Organiznn'rnmi Culture. London: Sage Publications.
Balcı, A. (1999). Metaphorieal Images of School: School Perceptions of Students, Teachers and Parents from Four Selected Schools (In Ankara), ODTÜ. Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Ankara, Türkiye.
Davis, R.V. (1988). Managing ("wintry/11 the Bottom. In R. Kilınann and Others (ed.). Gaining Control of Corporate Culture, San Francisco: Jossey Bass.
Dawson, S. (l996). .flnnlrsing ():;qıtnisntinns. London: Macmillan Press Ltd.
Erdem, F. (1996). [Manna Kı'iirı'ii'ii. Ankara: Friedrich-Nauınann Vakfı ve Akdeniz Üniversitesi Yayınları.
Gibson, C. B. & Zellıııer-Bruhn M. E. (2001 ). Metaphors and Meaning: An Intercultural Analysis of the Concept ot"l'eanıwork. Arinıinfsn'ntiı'c' Science (_)ınn'iı’rlr. Cilt: 46. s. 274-303.
İülgün, A. (1998). Örgü A'iiltin'ii re Değiş-imi Üzerine fılan/incitti: Sektr'irı'inde Bir Arctytu'mu, 6. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi Bildirileri. l'îskiselıiı': Anadolu Üniversitesi Basın'ıevi. 2 I - 23 Mayıs. s. 253-267.
Hasanoğlu, M. (2004). Türk Kanıtı Yönetiminde Örgüt Kültürü ve Önemi. .S'a_t'.'.,r ct__t= Dingin. Su_ı'is52. s. 43-60.
()gbonna, E. & VVİIkiIıSUIı, B. (2003). The False Promise o(Organizational ('ııltııt'e Change: A Case Study ol' Middle Matıagers in (İıı'oeery Retailing. Journal (if/iffıırıııgenieıır Studies: ('t'/I: 4U. Su_ı'ı: 5, s. 1 151 -1178.
Özkalp, E. & Kırel, C. (2003). Örgı'ı'txc'ı' Davranış; Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
Özkalp. E. (1992). .S'miı'nr'rşjıiı'e Giriş. 5. Basım. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Eğitim. Sağlık ve Bilimsel Araştırma (,"alışınaları Vakfı Yayımları .
Özkalp. E.HWS). Örgüt Kültürü ve Kuramsal (.îelişı'neler. glam/alır [ilrıı'ı'erxiftwı' .ılq'ılı'f'iğı'etı'ııı I"ııı'ı'ı'iltc'xi Dergiyi. (Ylt: ]. Su_ı'r: 2, s. 5‘)- 85.
Ruigrnk, “. & Aehleııhageı'ı, L. (1099). Organizational ("'ultııı'eı and the Tl'âlDSi—01111211101] 'llıwards New Forms of Organizing. (fırın/wml err‘nul' (1/1 l‘l-lu‘ll‘ um} ()rgttılizulimml1".x'_ı'r'/rt)lrıgı1 ('t'/I.“ 8. Sırrı: 4. s. 521—536.
Bu araştırmanın amacı. Örgüt kültüründe güç niesal'esi boyutunun analizinde ınetal'orların kullanım düzeyini ve bununla kişisel özellikler arasındaki ilişkileri belirlemektir. Bu amaçla ürgüt kültürü. "üç mesal'esi boyutu için belirlenen ınetal'orlarla incelenmiştir. Araştırmanın evreni Gaziantep’te tekstil sektöründe faaliyet gösteren bir Örgütün [. ve ll. işletmelerindeki çalışanlardan oluşmaktadır. Araştırmada bir örneklem seçilmemiş. tüm çalışma evreni araştırma kapsamına alınmıştır. Araştırmanın veri toplama aracı olarak kullanılan anket. araştırmacılar tarafından (irgütteki üyeler ile bir yıl boyunca yakın diyaloglar kurularak ve gü/Ienı yapılarak ve ilgili literatürdeki araştırmalaı'dan faydalanılarak hazırlanmıştır. Verilerin çözümü için çapraz tablolar. Frekans dağılımları. yüzde oranları ve Z testlerinden faydalanılnııştır. Araştırma sonuçlarına göre. Örgüt üyelerine sunulan ve Örgüt üyeleri tarafından eklenen toplam 22 metaşn'dan beşinin. güç mesafesi boyutunu güçlü bir şekilde temsil ettiği ortaya çıkmıştır
Alpaslan, M. C. & Öncü, A.I—Z (I997). Iş iliş-nis." nn“? iniş-iti Işi mı'? l'iıplınnxn/ Kiiı’n'irt'in Öi'gt'irxel' Kiiliiir Ürft'inn'ell'i Etkisi Ü:(.’i'inc Bir Çalışma. 4. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi Bildiriler Kitabı. Ankara: Armoni Yayınevi.
Alvesson, M. (1993). Ctr/rnrn Perspectives on ()rganizntimm. NY: Cambridge
Alvesson, M. (2002). Understanding Organiznn'rnmi Culture. London: Sage Publications.
Balcı, A. (1999). Metaphorieal Images of School: School Perceptions of Students, Teachers and Parents from Four Selected Schools (In Ankara), ODTÜ. Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Ankara, Türkiye.
Davis, R.V. (1988). Managing ("wintry/11 the Bottom. In R. Kilınann and Others (ed.). Gaining Control of Corporate Culture, San Francisco: Jossey Bass.
Dawson, S. (l996). .flnnlrsing ():;qıtnisntinns. London: Macmillan Press Ltd.
Erdem, F. (1996). [Manna Kı'iirı'ii'ii. Ankara: Friedrich-Nauınann Vakfı ve Akdeniz Üniversitesi Yayınları.
Gibson, C. B. & Zellıııer-Bruhn M. E. (2001 ). Metaphors and Meaning: An Intercultural Analysis of the Concept ot"l'eanıwork. Arinıinfsn'ntiı'c' Science (_)ınn'iı’rlr. Cilt: 46. s. 274-303.
İülgün, A. (1998). Örgü A'iiltin'ii re Değiş-imi Üzerine fılan/incitti: Sektr'irı'inde Bir Arctytu'mu, 6. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi Bildirileri. l'îskiselıiı': Anadolu Üniversitesi Basın'ıevi. 2 I - 23 Mayıs. s. 253-267.
Hasanoğlu, M. (2004). Türk Kanıtı Yönetiminde Örgüt Kültürü ve Önemi. .S'a_t'.'.,r ct__t= Dingin. Su_ı'is52. s. 43-60.
()gbonna, E. & VVİIkiIıSUIı, B. (2003). The False Promise o(Organizational ('ııltııt'e Change: A Case Study ol' Middle Matıagers in (İıı'oeery Retailing. Journal (if/iffıırıııgenieıır Studies: ('t'/I: 4U. Su_ı'ı: 5, s. 1 151 -1178.
Özkalp, E. & Kırel, C. (2003). Örgı'ı'txc'ı' Davranış; Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
Özkalp. E. (1992). .S'miı'nr'rşjıiı'e Giriş. 5. Basım. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Eğitim. Sağlık ve Bilimsel Araştırma (,"alışınaları Vakfı Yayımları .
Özkalp. E.HWS). Örgüt Kültürü ve Kuramsal (.îelişı'neler. glam/alır [ilrıı'ı'erxiftwı' .ılq'ılı'f'iğı'etı'ııı I"ııı'ı'ı'iltc'xi Dergiyi. (Ylt: ]. Su_ı'r: 2, s. 5‘)- 85.
Ruigrnk, “. & Aehleııhageı'ı, L. (1099). Organizational ("'ultııı'eı and the Tl'âlDSi—01111211101] 'llıwards New Forms of Organizing. (fırın/wml err‘nul' (1/1 l‘l-lu‘ll‘ um} ()rgttılizulimml1".x'_ı'r'/rt)lrıgı1 ('t'/I.“ 8. Sırrı: 4. s. 521—536.
Tamimi, Ö. U. V. Y. (2007). Örgüt Kültüründe Güç Mesafesi Boyutunun Metaforlarla Analizi (Tekstil Sektöründe Faaliyet Gösteren Bir İşletme Örneği). Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(1).
AMA
Tamimi ÖUVY. Örgüt Kültüründe Güç Mesafesi Boyutunun Metaforlarla Analizi (Tekstil Sektöründe Faaliyet Gösteren Bir İşletme Örneği). Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Mart 2007;8(1).
Chicago
Tamimi, Özlem Uzun Ve Yılmaz. “Örgüt Kültüründe Güç Mesafesi Boyutunun Metaforlarla Analizi (Tekstil Sektöründe Faaliyet Gösteren Bir İşletme Örneği)”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 8, sy. 1 (Mart 2007).
EndNote
Tamimi ÖUVY (01 Mart 2007) Örgüt Kültüründe Güç Mesafesi Boyutunun Metaforlarla Analizi (Tekstil Sektöründe Faaliyet Gösteren Bir İşletme Örneği). Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 8 1
IEEE
Ö. U. V. Y. Tamimi, “Örgüt Kültüründe Güç Mesafesi Boyutunun Metaforlarla Analizi (Tekstil Sektöründe Faaliyet Gösteren Bir İşletme Örneği)”, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 8, sy. 1, 2007.
ISNAD
Tamimi, Özlem Uzun Ve Yılmaz. “Örgüt Kültüründe Güç Mesafesi Boyutunun Metaforlarla Analizi (Tekstil Sektöründe Faaliyet Gösteren Bir İşletme Örneği)”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 8/1 (Mart 2007).
JAMA
Tamimi ÖUVY. Örgüt Kültüründe Güç Mesafesi Boyutunun Metaforlarla Analizi (Tekstil Sektöründe Faaliyet Gösteren Bir İşletme Örneği). Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2007;8.
MLA
Tamimi, Özlem Uzun Ve Yılmaz. “Örgüt Kültüründe Güç Mesafesi Boyutunun Metaforlarla Analizi (Tekstil Sektöründe Faaliyet Gösteren Bir İşletme Örneği)”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 8, sy. 1, 2007.
Vancouver
Tamimi ÖUVY. Örgüt Kültüründe Güç Mesafesi Boyutunun Metaforlarla Analizi (Tekstil Sektöründe Faaliyet Gösteren Bir İşletme Örneği). Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2007;8(1).