Bu
araştırmanın amacı, evlilik iletişiminin eşlerin satın alma sürecinde
birbirlerini ikna etmek için kullandıkları etkileme stratejileri üzerindeki
etkisini cinsiyet özelinde belirlemektir. Araştırmada veriler sosyal medya
platformları üzerinden ulaşılan evli çiftler üzerinden kolayda örneklem
tekniğiyle toplanmıştır. Çalışma 280 evli katılımcı ile gerçekleştirilmiştir. Verilerin
analizinde açıklayıcı faktör analizi ve çoklu regresyon analizinden
yararlanılmıştır. Açıklayıcı faktör analizi sonucunda evlilik iletişimin açık
iletişim, sohbet odaklılık ve temkinli iletişim boyutlarından oluştuğu tespit
edilmiştir. Etkileme stratejileri ise, duygusal tepkiler verme, mantıksal
gerekçeler sunma, izlenim yönetimi, bilgi toplamayı önerme, uzmanlık ve yetki
gücünü kullanma stratejilerinden oluşmaktadır. Regresyon analizi sonuçları,
erkeklerde evlilik iletişiminin erkeklerin yararlandığı etkileme stratejilerini
kadınlara göre genel olarak daha iyi açıkladığını göstermektedir. Erkeklerde ve
kadınlarda evlilik iletişimi bilgi toplamayı önerme stratejisini diğer
stratejilere göre daha iyi açıklamaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 12 Eylül 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 19 Sayı: 2 |