Bu çalışmanın amacı, sekizinci sınıf öğrencilerinin, PISA 2003 matematik
sınavı soruları ve değerlendirmeleri esas alınarak; matematik okuryazarlık
düzeyini belirlemektir. Çalışmada ayrıca sekizinci sınıf öğrencilerinin
matematik okuryazarlık düzeylerine dağılımlarının cinsiyet, okul öncesi eğitim,
aile aylık gelir durumu ve anne-baba eğitim durumu değişkenleri ile ilişkisi
araştırılmıştır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma
grubunu, Eskişehir il merkezinde bulunan 12 ilköğretim okulunun sekizinci
sınıfında öğrenim gören öğrenciler arasından rastlantısal olarak seçilen 1047
öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, araştırmacı tarafından Türkçeye
çevrilen PISA 2003 matematik soruları ile kişisel bilgi formu yardımıyla Eskişehir
il merkezinde bulunan 12 ilköğretim okulunun sekizinci sınıfında öğrenim gören
öğrenciler arasından rastlantısal olarak seçilen 1047 öğrenci oluşturmaktadır.
Araştırmanın verileri, araştırmacı tarafından Türkçeye çevrilen PISA 2003
matematik soruları ile kişisel bilgi formu yardımıyla toplanmıştır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Nisan 2019 |
Gönderilme Tarihi | 12 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 20 |