Bu
araştırmanın amacı, K12 ve Lisans öğrencilerinin Endüstri 4.0 kavramına ilişkin
algılarını metaforlar yardımıyla belirlemektir. Olgubilim deseninde yürütülen
araştırmaya 139 öğrenci (49 K12, 90 Lisans) katılmıştır. Araştırma verileri
araştırmacılar tarafından geliştirilen bir form ile toplanmış ve elde edilen
veriler içerik analizi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, K12
öğrencilerinin Endüstri 4.0 kavramını 48 metafor ile açıkladıkları, bu
metaforların iki ana tema altında toplandığı ve görüşlerin genel olarak olumlu
olduğu görülmüştür. Diğer taraftan Lisans öğrencilerinin 89 metafor ile
Endüstri 4.0 kavramını açıkladıkları, bu metaforların iki ana tema altında
toplandığı ve görüşlerin genel olarak olumsuz olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Araştırmada öğrenciler arasındaki görüş farklılığın nedenleri tartışılmış ve
uygulamaya dönük önerilere yer verilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Nisan 2019 |
Gönderilme Tarihi | 15 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 20 |