Okul-aile işbirliği çocukların sağlıklı gelişimlerini
sürdürebilmeleri ve okula hazırlanması amacı ile düzenlenen eğitim
etkinliklerini gerçekleştirmek için okulun ve ailelerin birlikte çalışmasını
ifade eder. Bu çalışmanın amacı sınıf öğretmenlerinin ve ilkokulda çocuğu
bulunan anne-babaların okul-aile işbirliğine yönelik algılarını ortaya
çıkarmaktır. Bu araştırmada temel nitel araştırma deseni kullanılmıştır.
Araştırmaya 140 sınıf öğretmeni ve 110 anne-baba katılmıştır. Araştırmanın
verileri, “Okul-aile işbirliği…..gibidir, çünkü………”cümlesinin yer aldığı açık
uçlu anket formu ile toplanmıştır. Bu kapsamda, sınıf öğretmenlerinin ve
anne-babaların okul-aile işbirliği kavramına yönelik algıları metafor yoluyla
belirlenmiştir. Verilerin analizinde tematik analiz kullanılmıştır. Elde edilen
bulgulara göre sınıf öğretmenlerinin ürettikleri metaforlardan 14 kategori;
anne-babaların ürettikleri metaforlardan ise 13 kategori oluşturulmuştur. Sınıf
öğretmenleri ve anne-babalar, okul-aile işbirliğine yönelik köprü, anahtar,
zincir, hava, kanal gibi metaforları üretmişlerdir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Nisan 2019 |
Gönderilme Tarihi | 22 Eylül 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 20 |