Bu araştırmanın temel amacı Albert Bandura’nın ahlaki uzaklaşma
kavramını meslek lisesi öğrencilerinin algıları bağlamında çeşitli değişkenler
açısından incelemek ve mevcut algının güçlendirilmesi için öneriler sunmaktır.
Nicel bir araştırma olan bu çalışmada veriler Bandura, Barbaranelli, Caprara ve
Pastorelli (1996) tarafından geliştirilen, Gezici Yalçın, Şenyurt, Gültepe ve
Coşkun (2016) tarafından Türkçe uyarlaması gerçekleştirilen Ahlaki Uzaklaşma
ölçeği aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmanın örneklemini, Türkiye’nin büyük
bir şehrinin bir merkez ilçesindeki dört meslekî ve teknik Anadolu lisesinde
2016-2017 eğitim-öğretim yılında öğrenim gören amaçlı örnekleme yöntemiyle seçilmiş
334 öğrenci oluşturmaktadır. Öğrencilerin ahlaki uzaklaşma düzeylerinin
disiplin cezası geçmişi olması durumuna göre farklılık göstermediği, ancak
cinsiyet, sınıf tekrarı yapmış olma ve okul öncesi eğitimi alma gibi
değişkenler açısından farklılık gösterdiği tespit edilmiştir
Ahlaki Uzaklaşma Meslek Lisesi Sınıf Tekrarı Disiplin Cezası
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Nisan 2019 |
Gönderilme Tarihi | 10 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 20 |