Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Evaluation of the Websites of Health Facilities Authorized in the Field of Health Tourism by Content Analysis

Yıl 2022, Cilt: 23 Sayı: 2, 320 - 344, 19.12.2022
https://doi.org/10.17494/ogusbd.1169073

Öz

In this study, it is aimed to reveal the level of effective use of the websites of the facilities authorized in the field of health tourism, to determine whether there is a difference in usage levels according to the type of the facility and the region in which it operates, to compare them in terms of service delivery, and to contribute to the relevant knowledge by revealing the current situation in this framework. The information on the websites of 169 health facilities that were evaluated within the scope of the research and received the relevant authorization certificate from the Ministry of Health was examined by content analysis method. In the evaluation, 23 criteria obtained from the literature and five groups consisting of these criteria, namely communication, facilitation, institutional information, personnel information, accommodation, and health service information were used. As a result of analyzes, it was found that the websites of health facilities mostly included the criteria of in-site search feature, vision and mission, and institutional information content. It has been concluded that the websites of tertiary health facilities mostly included the mentioned criteria, and in terms of groups, almost all the facilities mostly included the corporate information group in their websites. Other prominent results are that the criteria of in-site search feature, a foreign language option and social networking links differed by the region and the type of health facility. According to the results of the study, recommendations were made for practitioners and future research.

Kaynakça

  • Akdur, R. (2003). Sağlık sektörü: "Temel kavramlar Türkiye ve Avrupa Birliğinde durum ve Türkiye'nin birliğe uyumu”. Ankara: Ankara Üniversitesi Avrupa Toplulukları Araştırma ve Uygulama Merkezi.
  • Akgül, A. (2005). Tıbbi araştırmalarda istatistiksel analiz teknikleri "SPSS uygulamaları" (3. Baskı). Ankara: Emek Ofset Ltd. Şti.
  • Altsoy, S. ve Boz, İ. T. (2019). Medikal turizm alanında faaliyet gösteren hastanelerdeki mevcut sorunlar ve çözüm önerileri. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, 22(1), 113-134.
  • Aydemir, B. ve Kılıç, S. N. (2017). Dünyada ve Türkiye’de üçüncü yaş turizmi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(3), 18-28.
  • Aydın, G. ve Aydın, B. K. (2015). Dünyada ve Türkiye’de sağlık turizmi pazarlama uygulamaları ve karşılaştırmalı durum analizi. Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 8(16), 1-22.
  • Aydın, O. (2012). Türkiye'de alternatif bir turizm; Sağlık turizmi. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 2012(2), 91-96.
  • Başol, E. (2015). Gelişmekte olan ülkelerde strateji: Sağlık sisteminde sevk zinciri. Balkan Sosyal Bilimler Dergisi, 4(8), 128- 140.
  • Bayram, M. ve Yaylı, A. (2009). Otel web sitelerinin içerik analizi yöntemiyle değerlendirilmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 8(27), 347-379.
  • Binler, A. (2015). Türkiye'nin medikal turizm açısından değerlendirilmesi ve politika önerileri. Ankara: T.C. Kalkınma Bakanlığı Yayınları.
  • Birdir, K. ve Buzcu, Z. (2014). JCI akreditasyon belgesine sahip olan sağlık kuruluşlarının web sitelerinin medikal turizm açısından değerlendirilmesi. Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(1), 1-19.
  • Cankül, D. (2015). Üçüncü yaş turizmi. S. P. Temizkan (Ed.), Sağlık turizmi içinde (s.219-245). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Cengiz, G. ve Akkuş, Ç. (2015). Erzurum ili turizm işletmeleri web kullanımı ve web sitelerinin değerlendirilmesi. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 29(3), 441-457.
  • Cesur, M. ve Boz, M. (2015). İnternetin öneminin ve kullanımının seyahat acentaları perspektifinden değerlendirilmesi: Çanakkale örneği. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 10(1), 119-146.
  • Crooks, V. A., Ormond, M. ve Jin, K. N. (2017, July). Reflections on ‘medical tourism’ from the 2016 Global Healthcare Policy and Management Forum. BMC proceedings, 11(8), 1-4. BioMed Central. https://doi.org/10.1186/s12919-017-0075-8
  • Crooks, V. A., Turner, L., Snyder, J., Johnston, R. ve Kingsbury, P. (2011). Promoting medical tourism to India: Messages, images, and the marketing of international patient travel. Social Science & Medicine, 72(5), 726-732.
  • Crush, J. ve Chikanda, A. (2015). South–south medical tourism and the quest for health in Southern Africa. Social Science & Medicine, 124, 313-320.
  • Çiçek, H., Demirel, M. ve Onat, O. K. (2010). İşletmelerin web sitelerinin değerlendirilmesine ilişkin bir araştırma: Burdur ili örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 15(2), 187-206.
  • Çubukçu, M. İ. (2010). Konaklama işletmeleri web site içeriklerinin değerlendirilmesi. İnternet Uygulamaları ve Yönetimi Dergisi, 1(1), 39- 59.
  • Dalgın, T. ve Karadağ, L. (2013). Restoran işletmeleri web sitelerinin içerik analizi: Marmaris-Bodrum örneği. AİBÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(2), 133-150.
  • Doğan, M. ve Kekeç Morkoç, D. (2015). Seyahat acentalarının web sitelerini kullanma düzeyi: “Çanakkale 2015” teması üzerinden karşılaştırmalı bir analiz. Batman Üniversitesi Yaşam Bilimleri Dergisi, 5(2), 99-115.
  • Edinsel, S. ve Adıgüzel, O. (2014). Türkiye’nin sağlık turizmi açısından son beş yıldaki dünya ülkeleri içindeki konumu ve gelişmeleri. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 4(2), 167-190.
  • Erdoğan, N., Erdoğan, İ. ve Tosun, C. (2012). Seyahat acentelerinin web sitelerindeki çevresel içerik üzerine bir inceleme. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, 4(2), 223-233.
  • Forman, J. ve Damschroder, L. (2007). Qualitative content analysis.L. Jacoby ve L. A. Siminoff (Eds.), Empirical methods for bioethics: A primer içinde (s.39-62). Bingley: Emerald Group Publishing Limited.
  • Frederick, J. R. ve Gan, L. L. (2015). East–west differences among medical tourism facilitators’ websites. Journal of Destination Marketing & Management, 4(2), 98–109.
  • Freeman, G. H. ve Halton, J. H. (1951). Note on an exact treatment of contingency, goodness of fit and other problems of significance. Biometrika, 38(1/2), 141-149.
  • Günak, M. S. (2018). Sağlık kuruluşları web sitelerinin medikal turizm açısından değerlendirilmesi, [Yayımlanmamış doktora tezi]. Anadolu Üniversitesi.
  • Huerta, T. R., Hefner, J. L., Ford, E. W., McAlearney, A. S. ve Menachemi, N. (2014). Hospital website rankings in the United States: Expanding benchmarks and standards for effective consumer engagement. Journal of Medical Internet Research, 16(2), e64.
  • Inci, B. ve Sancar, O. (2017). Website marketing communication in health tourism: A content analysis of website attributes of thermal tourism facilities in Turkey. Journal of Tourism and Hospitality Management, 5(2), 57-69.
  • Işık, M. (2018). A’dan Z’ye sağlık turizmi. İstanbul: Onemedit Medical in Türkiye.
  • Karamustafa, K. Biçkes, D. M. ve Ulama, Ş. (2002). Türkiye’deki konaklama işletmelerinin internet web sitelerini değerlendirmeye yönelik bir çalışma. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, (19), 51-92.
  • Karamustafa, K. ve Öz, M. (2010). Türkiye’de konaklama işletmelerinin web sitelerinde yer verilen faktörlerin başarımı. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İİBF Dergisi, 5(2), 189-218.
  • Kaygısız, N. Ç. (2021). Sağlık turizmi yetki belgesi bulunan seyahat acentelerinin web sitelerinin değerlendirilmesi. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 5(1), 152-163.
  • Khan, S. ve Alam, M. S. (2014). Kingdom of Saudi Arabia: A potential destination for medical tourism. Journal of Taibah University Medical Sciences, 9(4), 257-262.
  • Kokash, H. A. (2012). Jordanian travel agencies' websites assessment: Experts vs tourists' perceptions. International Journal of Marketing Studies, 4(2), 80-92.
  • Köstepen, A. (2015). İzmir ilinin medikal turizm potansiyelinin tespiti [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi.
  • Lončarić, D., Bašan, L. ve Jurković, M. (2013). Websites as tool for promotion of health tourism offering in Croatian specialty hospitals and health resorts. 1st International Conference on Management, Marketing, Tourism, Retail, Finance and Computer Applications (MATREFC'13), (ss. 265-270) içinde. Dubrovnik, Hırvatistan.
  • Lunt, N., Hardey, M. ve Mannion, R. (2010). Nip, tuck and click: Medical tourism and the emergence of web-based health information. The open medical informatics journal, 4, 1-11.
  • Mesci, G. ve Sağlık, E. (2020). Sağlık turizminde dijital iletişim: JCI akreditasyon belgesini almış hastaneler üzerinde bir araştırma. Journal of Hospitality and Tourism Issues, 2(1), 74-90.
  • Moghavvemi, S., Ormond, M., Musa, G., Isa, C. R. M., Thirumoorthi, T., Mustapha, M. Z. B. ve Chandy, J. J. C. (2017). Connecting with prospective medical tourists online: A cross-sectional analysis of private hospital websites promoting medical tourism in India, Malaysia and Thailand. Tourism Management, 58, 154-163.
  • Özer, Ö. ve Sonğur, C. (2012). Türkiye’nin dünya sağlık turizmindeki yeri ve ekonomik boyutu. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(7), 69-81.
  • Özkurt, H. (2007), Sağlık turizmi tahvilleri. Maliye Dergisi, 152(1), 122-142.
  • Özsarı S. H., Hoşgör, H. ve Hoşgör D. G. (2016). Hastane web site performanslarının halkla ilişkiler ve tanıtım açısından incelenmesi: Türkiye, Hindistan ve İrlanda örnekleri. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, (4), 209-217.
  • Özyurt, M. (2022). Sağlık turizmi yetki belgesine sahip sağlık tesislerinin web sitelerinin incelenmesi: Güneydoğu Anadolu bölgesi hastaneleri üzerine bir araştırma. Bilgi Yönetimi, 5(1), 180-198.
  • Pamukçu, H. ve Arpacı, Ö. (2016). Helal konseptli otel işletmelerinin web sitelerinin analizi. Çatalhöyük Uluslararası Turizm ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 1, 147-160.
  • Pattharapinyophong, W. (2019). The opportunities and challenges for thailand in becoming the medical tourism hub of the ASEAN region. Journal of Management Sciences Suratthani Rajabhat University, 6(1), 1-16.
  • Patton, M. Q. (2014). Qualitative research and evaluation methods (Fourth Edition). California: Sage Publications, Inc.
  • Piazolo, M. ve Zanca, N. A. (2011). Medical tourism: A case study for the USA and India, Germany and Hungary. Acta Polytechnica Hungarica, 8(1), 137-160.
  • Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü Sağlık Turizmi Dairesi Başkanlığı (2022, 01 Mart). Sağlık turizmi yetki belgesi almaya hak kazanan sağlık tesisleri. https://shgmturizmdb.saglik.gov.tr/Eklenti/43864/0/yetkilendirilmis-saglik- tesisleripdf.pdf?_tag1=FEB049239B1BB31A05BB109717D884130641D084
  • Sekaran, U. ve Bougie, R. (2016). Research methods for business: A skill building approach (Seventh Edition). West Sussex: John Wiley & Sons.
  • Singh, L. (2019). Medical tourism motivations: The driving force. Journal of Multidisciplinary Academic Tourism, 4(2), 77- 86.
  • Snelson, C. L. (2016). Qualitative and mixed methods social media research: A review of the literature. International Journal of Qualitative Methods, 15(1), 1-15.
  • Tekingündüz, S., Kocaoğlu, F., İşler, A., İnan, S. ve Anar, A. (2021). Sağlık turizmi açısından yetki belgesine sahip hastanelerin web sitelerinin incelenmesi. Karya Journal of Health Science, 2(3), 83-87.
  • Tengilimoğlu, D. (2017). Sağlık turizmi (2. Baskı). Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Tengilimoğlu, D., Güzel, A., Aykan, C., Tengilimoğlu, E. ve Boduroğlu, E. (2018). The evaluation of the digital marketing activities of thermal facilities and JCI accredited hospitals in terms of health tourism. International Journal of Health Management and Tourism, 3(2), 108-121.
  • Ting, P. H., Wang, S. T., Bau, D. Y. ve Chiang, M. L. (2013). Website evaluation of the top 100 hotels using advanced content analysis and eMICA model. Cornell Hospitality Quarterly, 54(3), 284-293.
  • Turner, L. (2011). Canadian medical tourism companies that have exited the marketplace: Content analysis of websites used to market transnational medical travel. Globalization and health, 7(1), 1-16.
  • Uğurluoğlu, Ö. (2009). İstanbul'daki hastanelerin web sitesi özellikleri üzerine bir inceleme. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, 12(1), 87-104.
  • Worldbank (2022, 14 Nisan). Disability inclusion. https://www.worldbank.org/en/topic/disability#:~:text=One%20billion%20people%2C%20or%2015,outcomes%20than%2 0persons%20without%20disabilities
  • Yalçın, M. ve Bahar, O. (2019). Seyahat acentelerinin web sitelerinin betimsel analizi ve tüketici değerlendirmesi. OPUS– Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 11(18), 286-320.

Sağlık Turizmi Yetki Belgeli Sağlık Tesislerinin Web Sitelerinin İçerik Analizi ile Değerlendirilmesi

Yıl 2022, Cilt: 23 Sayı: 2, 320 - 344, 19.12.2022
https://doi.org/10.17494/ogusbd.1169073

Öz

Bu çalışmada sağlık turizmi alanında yetkilendirilmiş tesislerin web sitelerini etkin kullanım düzeylerini ortaya koymak, tesisin türüne ve faaliyet gösterdikleri bölgeye göre kullanma düzeylerinde farklılık olup olmadığını belirlemek, hizmet basamakları açısından karşılaştırmak ve bu çerçevede mevcut durumu ortaya koyarak ilgili bilgi birikimine katkılar sunmak amaçlanmıştır. Araştırma kapsamında değerlendirilen ve Sağlık Bakanlığından ilgili yetki belgesini almış 169 sağlık tesisinin web sitelerindeki bilgiler içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Yapılan değerlendirmede literatürden elde edilen 23 kriter ve bu kriterlerden oluşan iletişim, kolaylaştırma, kurumsal bilgi, konaklama, personel bilgisi ve sağlık hizmeti bilgisi olmak üzere beş grup kullanılmıştır. Yapılan incelemeler sonucunda, sağlık tesislerinin web sitelerinde en çok site içi arama özelliği, vizyon ve misyon ile kurumsal bilgi içerikleri kriterlerine yer verildiği; üçüncü basamak sağlık tesislerinin web sitelerinde belirtilen kriterlerin daha çok yer aldığı, gruplar açısından ise tesislerin tamamına yakınının web sitelerinde en çok kurumsal bilgi grubuna yer verildiği sonucuna ulaşılmıştır. Site içi arama, bir yabancı dil seçeneği ve sosyal ağ iletişim bağlantıları kriterlerinin bölgelere göre ve sağlık tesisinin türü açısından farklılık göstermesi de ön plana çıkan diğer sonuçlardır. Çalışmada ortaya konulan sonuçlara göre uygulayıcılara ve gelecek araştırmalara önerilerde bulunulmuştur.

Kaynakça

  • Akdur, R. (2003). Sağlık sektörü: "Temel kavramlar Türkiye ve Avrupa Birliğinde durum ve Türkiye'nin birliğe uyumu”. Ankara: Ankara Üniversitesi Avrupa Toplulukları Araştırma ve Uygulama Merkezi.
  • Akgül, A. (2005). Tıbbi araştırmalarda istatistiksel analiz teknikleri "SPSS uygulamaları" (3. Baskı). Ankara: Emek Ofset Ltd. Şti.
  • Altsoy, S. ve Boz, İ. T. (2019). Medikal turizm alanında faaliyet gösteren hastanelerdeki mevcut sorunlar ve çözüm önerileri. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, 22(1), 113-134.
  • Aydemir, B. ve Kılıç, S. N. (2017). Dünyada ve Türkiye’de üçüncü yaş turizmi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(3), 18-28.
  • Aydın, G. ve Aydın, B. K. (2015). Dünyada ve Türkiye’de sağlık turizmi pazarlama uygulamaları ve karşılaştırmalı durum analizi. Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 8(16), 1-22.
  • Aydın, O. (2012). Türkiye'de alternatif bir turizm; Sağlık turizmi. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 2012(2), 91-96.
  • Başol, E. (2015). Gelişmekte olan ülkelerde strateji: Sağlık sisteminde sevk zinciri. Balkan Sosyal Bilimler Dergisi, 4(8), 128- 140.
  • Bayram, M. ve Yaylı, A. (2009). Otel web sitelerinin içerik analizi yöntemiyle değerlendirilmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 8(27), 347-379.
  • Binler, A. (2015). Türkiye'nin medikal turizm açısından değerlendirilmesi ve politika önerileri. Ankara: T.C. Kalkınma Bakanlığı Yayınları.
  • Birdir, K. ve Buzcu, Z. (2014). JCI akreditasyon belgesine sahip olan sağlık kuruluşlarının web sitelerinin medikal turizm açısından değerlendirilmesi. Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(1), 1-19.
  • Cankül, D. (2015). Üçüncü yaş turizmi. S. P. Temizkan (Ed.), Sağlık turizmi içinde (s.219-245). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Cengiz, G. ve Akkuş, Ç. (2015). Erzurum ili turizm işletmeleri web kullanımı ve web sitelerinin değerlendirilmesi. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 29(3), 441-457.
  • Cesur, M. ve Boz, M. (2015). İnternetin öneminin ve kullanımının seyahat acentaları perspektifinden değerlendirilmesi: Çanakkale örneği. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 10(1), 119-146.
  • Crooks, V. A., Ormond, M. ve Jin, K. N. (2017, July). Reflections on ‘medical tourism’ from the 2016 Global Healthcare Policy and Management Forum. BMC proceedings, 11(8), 1-4. BioMed Central. https://doi.org/10.1186/s12919-017-0075-8
  • Crooks, V. A., Turner, L., Snyder, J., Johnston, R. ve Kingsbury, P. (2011). Promoting medical tourism to India: Messages, images, and the marketing of international patient travel. Social Science & Medicine, 72(5), 726-732.
  • Crush, J. ve Chikanda, A. (2015). South–south medical tourism and the quest for health in Southern Africa. Social Science & Medicine, 124, 313-320.
  • Çiçek, H., Demirel, M. ve Onat, O. K. (2010). İşletmelerin web sitelerinin değerlendirilmesine ilişkin bir araştırma: Burdur ili örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 15(2), 187-206.
  • Çubukçu, M. İ. (2010). Konaklama işletmeleri web site içeriklerinin değerlendirilmesi. İnternet Uygulamaları ve Yönetimi Dergisi, 1(1), 39- 59.
  • Dalgın, T. ve Karadağ, L. (2013). Restoran işletmeleri web sitelerinin içerik analizi: Marmaris-Bodrum örneği. AİBÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(2), 133-150.
  • Doğan, M. ve Kekeç Morkoç, D. (2015). Seyahat acentalarının web sitelerini kullanma düzeyi: “Çanakkale 2015” teması üzerinden karşılaştırmalı bir analiz. Batman Üniversitesi Yaşam Bilimleri Dergisi, 5(2), 99-115.
  • Edinsel, S. ve Adıgüzel, O. (2014). Türkiye’nin sağlık turizmi açısından son beş yıldaki dünya ülkeleri içindeki konumu ve gelişmeleri. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 4(2), 167-190.
  • Erdoğan, N., Erdoğan, İ. ve Tosun, C. (2012). Seyahat acentelerinin web sitelerindeki çevresel içerik üzerine bir inceleme. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, 4(2), 223-233.
  • Forman, J. ve Damschroder, L. (2007). Qualitative content analysis.L. Jacoby ve L. A. Siminoff (Eds.), Empirical methods for bioethics: A primer içinde (s.39-62). Bingley: Emerald Group Publishing Limited.
  • Frederick, J. R. ve Gan, L. L. (2015). East–west differences among medical tourism facilitators’ websites. Journal of Destination Marketing & Management, 4(2), 98–109.
  • Freeman, G. H. ve Halton, J. H. (1951). Note on an exact treatment of contingency, goodness of fit and other problems of significance. Biometrika, 38(1/2), 141-149.
  • Günak, M. S. (2018). Sağlık kuruluşları web sitelerinin medikal turizm açısından değerlendirilmesi, [Yayımlanmamış doktora tezi]. Anadolu Üniversitesi.
  • Huerta, T. R., Hefner, J. L., Ford, E. W., McAlearney, A. S. ve Menachemi, N. (2014). Hospital website rankings in the United States: Expanding benchmarks and standards for effective consumer engagement. Journal of Medical Internet Research, 16(2), e64.
  • Inci, B. ve Sancar, O. (2017). Website marketing communication in health tourism: A content analysis of website attributes of thermal tourism facilities in Turkey. Journal of Tourism and Hospitality Management, 5(2), 57-69.
  • Işık, M. (2018). A’dan Z’ye sağlık turizmi. İstanbul: Onemedit Medical in Türkiye.
  • Karamustafa, K. Biçkes, D. M. ve Ulama, Ş. (2002). Türkiye’deki konaklama işletmelerinin internet web sitelerini değerlendirmeye yönelik bir çalışma. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, (19), 51-92.
  • Karamustafa, K. ve Öz, M. (2010). Türkiye’de konaklama işletmelerinin web sitelerinde yer verilen faktörlerin başarımı. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İİBF Dergisi, 5(2), 189-218.
  • Kaygısız, N. Ç. (2021). Sağlık turizmi yetki belgesi bulunan seyahat acentelerinin web sitelerinin değerlendirilmesi. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 5(1), 152-163.
  • Khan, S. ve Alam, M. S. (2014). Kingdom of Saudi Arabia: A potential destination for medical tourism. Journal of Taibah University Medical Sciences, 9(4), 257-262.
  • Kokash, H. A. (2012). Jordanian travel agencies' websites assessment: Experts vs tourists' perceptions. International Journal of Marketing Studies, 4(2), 80-92.
  • Köstepen, A. (2015). İzmir ilinin medikal turizm potansiyelinin tespiti [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi.
  • Lončarić, D., Bašan, L. ve Jurković, M. (2013). Websites as tool for promotion of health tourism offering in Croatian specialty hospitals and health resorts. 1st International Conference on Management, Marketing, Tourism, Retail, Finance and Computer Applications (MATREFC'13), (ss. 265-270) içinde. Dubrovnik, Hırvatistan.
  • Lunt, N., Hardey, M. ve Mannion, R. (2010). Nip, tuck and click: Medical tourism and the emergence of web-based health information. The open medical informatics journal, 4, 1-11.
  • Mesci, G. ve Sağlık, E. (2020). Sağlık turizminde dijital iletişim: JCI akreditasyon belgesini almış hastaneler üzerinde bir araştırma. Journal of Hospitality and Tourism Issues, 2(1), 74-90.
  • Moghavvemi, S., Ormond, M., Musa, G., Isa, C. R. M., Thirumoorthi, T., Mustapha, M. Z. B. ve Chandy, J. J. C. (2017). Connecting with prospective medical tourists online: A cross-sectional analysis of private hospital websites promoting medical tourism in India, Malaysia and Thailand. Tourism Management, 58, 154-163.
  • Özer, Ö. ve Sonğur, C. (2012). Türkiye’nin dünya sağlık turizmindeki yeri ve ekonomik boyutu. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(7), 69-81.
  • Özkurt, H. (2007), Sağlık turizmi tahvilleri. Maliye Dergisi, 152(1), 122-142.
  • Özsarı S. H., Hoşgör, H. ve Hoşgör D. G. (2016). Hastane web site performanslarının halkla ilişkiler ve tanıtım açısından incelenmesi: Türkiye, Hindistan ve İrlanda örnekleri. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, (4), 209-217.
  • Özyurt, M. (2022). Sağlık turizmi yetki belgesine sahip sağlık tesislerinin web sitelerinin incelenmesi: Güneydoğu Anadolu bölgesi hastaneleri üzerine bir araştırma. Bilgi Yönetimi, 5(1), 180-198.
  • Pamukçu, H. ve Arpacı, Ö. (2016). Helal konseptli otel işletmelerinin web sitelerinin analizi. Çatalhöyük Uluslararası Turizm ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 1, 147-160.
  • Pattharapinyophong, W. (2019). The opportunities and challenges for thailand in becoming the medical tourism hub of the ASEAN region. Journal of Management Sciences Suratthani Rajabhat University, 6(1), 1-16.
  • Patton, M. Q. (2014). Qualitative research and evaluation methods (Fourth Edition). California: Sage Publications, Inc.
  • Piazolo, M. ve Zanca, N. A. (2011). Medical tourism: A case study for the USA and India, Germany and Hungary. Acta Polytechnica Hungarica, 8(1), 137-160.
  • Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü Sağlık Turizmi Dairesi Başkanlığı (2022, 01 Mart). Sağlık turizmi yetki belgesi almaya hak kazanan sağlık tesisleri. https://shgmturizmdb.saglik.gov.tr/Eklenti/43864/0/yetkilendirilmis-saglik- tesisleripdf.pdf?_tag1=FEB049239B1BB31A05BB109717D884130641D084
  • Sekaran, U. ve Bougie, R. (2016). Research methods for business: A skill building approach (Seventh Edition). West Sussex: John Wiley & Sons.
  • Singh, L. (2019). Medical tourism motivations: The driving force. Journal of Multidisciplinary Academic Tourism, 4(2), 77- 86.
  • Snelson, C. L. (2016). Qualitative and mixed methods social media research: A review of the literature. International Journal of Qualitative Methods, 15(1), 1-15.
  • Tekingündüz, S., Kocaoğlu, F., İşler, A., İnan, S. ve Anar, A. (2021). Sağlık turizmi açısından yetki belgesine sahip hastanelerin web sitelerinin incelenmesi. Karya Journal of Health Science, 2(3), 83-87.
  • Tengilimoğlu, D. (2017). Sağlık turizmi (2. Baskı). Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Tengilimoğlu, D., Güzel, A., Aykan, C., Tengilimoğlu, E. ve Boduroğlu, E. (2018). The evaluation of the digital marketing activities of thermal facilities and JCI accredited hospitals in terms of health tourism. International Journal of Health Management and Tourism, 3(2), 108-121.
  • Ting, P. H., Wang, S. T., Bau, D. Y. ve Chiang, M. L. (2013). Website evaluation of the top 100 hotels using advanced content analysis and eMICA model. Cornell Hospitality Quarterly, 54(3), 284-293.
  • Turner, L. (2011). Canadian medical tourism companies that have exited the marketplace: Content analysis of websites used to market transnational medical travel. Globalization and health, 7(1), 1-16.
  • Uğurluoğlu, Ö. (2009). İstanbul'daki hastanelerin web sitesi özellikleri üzerine bir inceleme. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, 12(1), 87-104.
  • Worldbank (2022, 14 Nisan). Disability inclusion. https://www.worldbank.org/en/topic/disability#:~:text=One%20billion%20people%2C%20or%2015,outcomes%20than%2 0persons%20without%20disabilities
  • Yalçın, M. ve Bahar, O. (2019). Seyahat acentelerinin web sitelerinin betimsel analizi ve tüketici değerlendirmesi. OPUS– Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 11(18), 286-320.
Toplam 59 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Kerem Şafak 0000-0003-2265-7647

Mustafa Yılmaz 0000-0003-3255-3788

Kurtuluş Karamustafa 0000-0002-6581-6276

Yayımlanma Tarihi 19 Aralık 2022
Gönderilme Tarihi 2 Eylül 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 23 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Şafak, K., Yılmaz, M., & Karamustafa, K. (2022). Sağlık Turizmi Yetki Belgeli Sağlık Tesislerinin Web Sitelerinin İçerik Analizi ile Değerlendirilmesi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 23(2), 320-344. https://doi.org/10.17494/ogusbd.1169073
AMA Şafak K, Yılmaz M, Karamustafa K. Sağlık Turizmi Yetki Belgeli Sağlık Tesislerinin Web Sitelerinin İçerik Analizi ile Değerlendirilmesi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Aralık 2022;23(2):320-344. doi:10.17494/ogusbd.1169073
Chicago Şafak, Kerem, Mustafa Yılmaz, ve Kurtuluş Karamustafa. “Sağlık Turizmi Yetki Belgeli Sağlık Tesislerinin Web Sitelerinin İçerik Analizi Ile Değerlendirilmesi”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 23, sy. 2 (Aralık 2022): 320-44. https://doi.org/10.17494/ogusbd.1169073.
EndNote Şafak K, Yılmaz M, Karamustafa K (01 Aralık 2022) Sağlık Turizmi Yetki Belgeli Sağlık Tesislerinin Web Sitelerinin İçerik Analizi ile Değerlendirilmesi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 23 2 320–344.
IEEE K. Şafak, M. Yılmaz, ve K. Karamustafa, “Sağlık Turizmi Yetki Belgeli Sağlık Tesislerinin Web Sitelerinin İçerik Analizi ile Değerlendirilmesi”, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 23, sy. 2, ss. 320–344, 2022, doi: 10.17494/ogusbd.1169073.
ISNAD Şafak, Kerem vd. “Sağlık Turizmi Yetki Belgeli Sağlık Tesislerinin Web Sitelerinin İçerik Analizi Ile Değerlendirilmesi”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 23/2 (Aralık 2022), 320-344. https://doi.org/10.17494/ogusbd.1169073.
JAMA Şafak K, Yılmaz M, Karamustafa K. Sağlık Turizmi Yetki Belgeli Sağlık Tesislerinin Web Sitelerinin İçerik Analizi ile Değerlendirilmesi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2022;23:320–344.
MLA Şafak, Kerem vd. “Sağlık Turizmi Yetki Belgeli Sağlık Tesislerinin Web Sitelerinin İçerik Analizi Ile Değerlendirilmesi”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 23, sy. 2, 2022, ss. 320-44, doi:10.17494/ogusbd.1169073.
Vancouver Şafak K, Yılmaz M, Karamustafa K. Sağlık Turizmi Yetki Belgeli Sağlık Tesislerinin Web Sitelerinin İçerik Analizi ile Değerlendirilmesi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2022;23(2):320-44.