First of all, in this study, it was aimed to determined the personality dimensions of Didi that was produced by Çaykur Firm and placed in ice tea market where two international (Lipton Ice Tea –Fuse Tea by Coca Cola) and one national brand (Didi by Çaykur). Second, it was analysed of effects of brand personality dimensions, brand satisfaction, brand trust and ethnocentric tendency on bahavioral and attitudinal loyalty of “Didi”. At the end of study, it was found that brand satisfaction, brand trust and excitement dimension have positive affect on behavioral and attitudional loyalty level of “Didi”. In addition to this result, it was also found that ethnocentric tendency has not affect on loyalty level of “Didi”. Findings and results of this study semtinized in terms of theorists and practitioner.
Brand Personality ethnocentric tendency brand loyalty Didi ice tea
Ülkemizde satışı gerçekleştirilen ikisi uluslararası, biri ulusal ölçekte markaların olduğu soğuk çay pazarında yer alan ÇAYKUR işletmesinin ürettiği DİDİ marka soğuk çay içeceği markasının marka kişiliği boyutlarının öncelikle ortaya konulmasının amaçlandığı bu çalışmada; marka kişiliği boyutları, marka tatmini, marka güveni ve etnosentrik eğilimlerin marka sadakati üzerindeki olası etkileri araştırılmıştır. Yapılan alan araştırması sonucunda elde edilen bulgulara göre, marka tatmini, marka güveni ve marka kişiliği boyutlarından coşku boyutunun hem tutumsal hem de davranışsal marka sadakati üzerinde olumlu yönde etkisinin olduğu ortaya çıkmıştır. Bununla beraber, etnosentrik eğilimlerin Didi markasına yönelik tutumsal ve davranışsal marka sadakati üzerinde önemli bir ölçüde bir etkisinin olmadığı belirlenmiştir. Araştırmadan çıkan sonuçlar, teorisyen ve uygulayıcılar yönünden irdelenmiştir.
Marka Kişiliği etnosentrik eğilim marka sadakati Didi soğuk çay
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Mart 2017 |
Gönderilme Tarihi | 10 Mart 2017 |
Kabul Tarihi | 29 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |