Millions of people go to work every day but only very lucky ones don’t experience incivility at workplaces. Unfortunately, majority of the employees are the victims of verbal aggression, emotional abuse and even violence any time in the organizations. Workplace incivility simply means rude, hidden aggressive and discourteous behaviors and it can be dangerous for both the organizations and the workplaces. Workplace incivility has been somewhat overlooked due to its less intense nature comparing to aggression. In fact, usually the instigator of an uncivil behavior is not even aware of the harmful effects of his/her act toward the victim. Workplace incivility is often overlooked but it might cost too much for the organizations since it leads to poor workplace climate, job dissatisfaction major negative outcomes like employee turnover and employee turnover. Whether intentional or not, from disrespecting other coworkers to verbal aggressions or insulting others, unacceptable behaviors should be detected by the management and the measures must be taken immediately to stop the negative consequences of the workplace incivility. In this conceptual study, uncivil behaviors at workplaces will be defined in detail, theoretical framework will be formed and the actions that must be taken to reduce and prevent incivility in the workplaces will be recommended.
Milyonlarca insan her gün işe gitmektedir ancak çok şanslı olan pek azı işyerlerinde nezaketsizliği yaşamamaktadır. Maalesef, çalışanların çoğu,örgütlerde sözlü saldırının, duygusal istismarın hatta şiddetin kurbanı olmaktadırlar. İşyeri nezaketsizliği kısaca kabalık, gizli saldırganlık ve saygısızlık anlamına gelmektedir ve hem örgütler hem de işyerleri için tehlikeli olabilir. İşyeri nezaketsizliği saldırganlıkla karşılaştırıldığında daha düşük yoğunluklu olduğundan göz ardı edilen birşeydir. Aslında, genellikle bunu yapan kişi kurbanın olumsuz sonuçlarından etkilendiğinin bile farkındadeğildir. İşyeri nezaketsizliği sıklıkla göz ardı edilmektedir fakat kötü iş ortamı, iş memnuniyetsizliği ve daha önemli olumsuz sonuçlar olan işten ayrılma niyeti ve işgücü devrine neden olduğundan, örgütler için çok fazlaya mal olabilir. Kasıtlı olsun, olmasın, sözlü saldırılardan başkalarına hakarete kadar varan saygısızlıklar ve kabul edilemez davranışlar yönetim tarafından tespit edilmeli ve işyeri nezaketsizliğinin olumsuz sonuçların önüne geçilmesi için derhal harekete geçilmelidir. Bu çalışmada, işyerlerindeki nezaketsizlikler detaylı olarak tanımlanacak, kavramsal çerçeve oluşturularak, işyerlerindeki nezaketsizlikliğini azaltmak ve önlemek için atılması gereken adımlarla ilgili önerilerde bulunulacaktır.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2021 |
Gönderilme Tarihi | 25 Haziran 2020 |
Kabul Tarihi | 15 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |