This
study is carried out to reveal which of
the promotional activities concerning detailed information on the
university/department/programs are mostly utilized by the university candidates
and how the promotional tools affect the candidates’ preferences. The main
questions to be answered in this study serve to find out “how the university candidates collect information from the available
sources about the university and department of their choice” and “how promotional activities on which
universities spend a considerable amount
of time and manpower to affect the candidates’ preferences.”
In this context, the performed questionnaire aims to
contribute to making the universities more effective and productive regarding the promotional activities through
the case of Niğde Ömer Halisdemir University. Within the scope of the study, a
25-variable scale is developed to measure the effectiveness of university
promotional tools and to determine the sources of information about the
universities. During the academic year of 2016-2017, a questionnaire survey has
been applied to all freshman students of Niğde Ömer Halisdemir University,
considering that they might have benefited from different and new promotional
tools to which they might have reflected their preferences. According
to the results of the questionnaire, it is
concluded that the effectiveness levels of the university promotional
tools are closest to those of other promotional tools except for the social
media. Social media tools are the most
commonly used promotional tools. The social
media tools utilized by the student in making their preferences are comprised of Facebook (45.7%) and Instagram
18.5%.
University University Promotional Tools University Preference Advertisement Promotional Channels Information Sources on University and Department
Bu çalışma, üniversite tercih dönemlerinde, adaylara
üniversite/bölüm/programlar hakkında detaylı bilgi vermek amacı ile
gerçekleştirilen tanıtım çalışmalarından, üniversite adaylarının daha çok hangi
kaynaklardan bilgi aldığını ve tanıtım araçlarının adayların tercihlerini nasıl
etkilediğini ortaya çıkarmaya yönelik olarak yapılmıştır.
Bu çalışmada cevabı
aranan temel sorular “Üniversite
adaylarının, üniversite ve bölüm tercih ederken hangi kaynaklardan bilgi
aldığı” ve “Üniversitelerin önemli
ölçüde zaman ve işgücü harcadığı tanıtım çalışmalarının adayların tercihlerini
nasıl etkilediği” ni ortaya çıkarmaktır. Bu çerçevede, yapılan anket ile
Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi örneği üzerinden üniversitelerin tanıtıma
yönelik yapacağı faaliyetleri daha etkili ve verimli bir şekilde
gerçekleştirmesine katkıda bulunmak hedeflenmiştir. Çalışma kapsamında,
üniversite tanıtım araçlarının etkinliğini ve öğrencilerin üniversiteler
hakkında hangi kaynaklardan bilgi aldığını ölçmeye yönelik 25 değişkenli bir
ölçek oluşturulmuş ve 2016-2017 Eğitim-Öğretim Yılında farklı ve yeni tanıtım
araçlarından yararlanmış olabilecekleri ve tercihlerine bunu henüz
yansıttıkları düşünülerek Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesinde okuyan 1. Sınıf
öğrencilerinin tamamına anket uygulanmıştır. Anket sonuçlarına göre üniversitelerin tanıtım araçlarının tercihte en
az kullanılan, sosyal medya dışındaki diğer tanıtım araçlarının ise etki
düzeylerinin birbirine yakın olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Sosyal medya
araçları ise tercihte en çok kullanılan tanıtım aracıdır. Öğrencilerin tercih
yaparken kullandıkları sosyal medya araçları %45.7 oranla Facebook, %18’5
oranla Instagram’dır.
Üniversite Üniversite Tanıtım Araçları Üniversite Tercihi Reklam Tanıtım Kanalları Üniversite ve Bölüm Hakkında Bilgi Kaynakları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ekonomi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 9 Şubat 2018 |
Gönderilme Tarihi | 18 Ocak 2018 |
Kabul Tarihi | 28 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 11 Sayı: 1 |