Muhasebe genel yapısı itibariyle mantıksal
ilişkilere dayanmakta ve öğrenmeler de bu mantıksal sıra ve tutarlılık içinde
gerçekleşmektedir. Muhasebenin tanımı da bu mantıksal sırayla yapılmaktadır.
Nitekim muhasebenin tanımında; saptama, ölçme, kaydetme, sınıflandırma,
özetleyerek raporlama ve yorumlama olmak üzere tüm işlem aşamalarına yer
verilmektedir. Muhasebenin iş akışını da yansıtan bu sıralamada muhasebenin
“mantık” gereksinimi şüphesiz iken matematik işlemlerinden yararlanma düzeyi
ise ancak dört işlemden ibaret sayılabilir. Fakat muhasebe dersi veren öğretim
elemanları, sıklıkla, bir kısım öğrencinin muhasebe dersinin sayısal bir ders
olduğundan bahisle başarılı olamadıkları şikâyeti ile karşı karşıya
kalmaktadır. Öğrenciler, diğer derslerde olmadığı kadar muhasebe dersinden
yakınmaktadırlar. Bu yakınmada, muhasebe dersinin de bir matematiksel ders
olduğu, matematikte zaten başarısız oldukları veya güçlük çektikleri; bu
nedenle muhasebe dersinde de zorlandıkları yönünde özdeğerlendirmeler öne çıkmaktadır.
Şüphesiz, muhasebe de bir temel bilim olan matematiğin çeşitli konularından
yararlanmaktadır fakat muhasebe derslerinin diğer birçok ders gibi matematik
ile doğrudan bir ilişkisi olduğu söylenemez. Bu bağlamda, çalışmanın amacı da
muhasebe ile matematik arasındaki bu ilişkinin öğrencilerin iddia ettiği gibi
muhasebede beklenen akademik başarıyı sınırlayıcı bir rol sergileyip
sergilemediğine dair bir değerlendirmede bulunmaktır.
Accounting is based on logical connections; and also learning takes place in this logical sequence and
consistency. The definition of accounting is
also made in this logical sequence. Thus, all process steps are included as
quantification, determination, booking, classification, and report by summarizing
and explication in the definition of accounting. In this sorting, which also
reflects the work flow of the accounting, while the “logic” necessity is
undoubtedly needed in accounting, the level of utilization of mathematical
operations can be considered as being only four operations. However, accounting
instructors are often faced with the complaint that some students are not
successful in accounting because of its being a mathematical course. Students
complain about accounting course more than other courses. In this complaint, some
self-assessments are emphasized in the sense that accounting course is also a
mathematical course, which they already failed or have difficulties with; therefore
they will also have challenges in accounting courses. Undoubtedly, accounting
benefits from various aspects of mathematics though it cannot be said that
accounting courses directly related to mathematics as many other courses. In
this context, the aim of this study is to make an assessment about this
relationship between accounting and mathematics on whether mathematics display
a limiting role in expected academic achievement in accounting as students
claimed.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ekonomi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Ekim 2018 |
Gönderilme Tarihi | 25 Temmuz 2018 |
Kabul Tarihi | 13 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 11 Sayı: 4 |