İşletmelerin çalışan adaylarını çekmesi ve mevcut çalışanların tutundurulması için sahip olduğu en önemli varlıklardan biri olan işveren markalarının başarılı biçimde yönetilmesi sürecinin temel aşamalarından biri, ölçülmesidir. Yazında işveren markası araştırmalarının, farklı odak eğilimleriyle gerek işletmeye/sektöre özgü gerekse içeriye çalışanlara veya dışarıya çalışan adaylarına yönelik geliştirilmiş olan işveren markası ölçekleriyle toplanan verilerle yürütüldüğü görülmektedir. Spesifik bir alana (sektör, işletme, çalışanlar ya da adaylar) yönelik bir ölçüm aracı, işletmeye özgü özellik ve yeteneklerin ayrıntılı ölçülmesi ve zamanla değişimlerin takip edilmesinde yararlı olabilir. Diğer yandan bu tür ölçümlerin diğer işletmelerle kıyaslama yapabilmek için önemli kısıtları olabilir. Başka işletmelerle karşılaştırılabilir bir işveren markası ölçümü yapılabilmesi işletmenin arzuladığı konumun yanında diğerleriyle beraber değerlendirildiğinde gerçekte algılanan konumu hakkında faydalı bilgiler sağlayabilir. Bu çalışmada genel bir işveren markası ölçeği geliştirmek amacıyla yürütülen araştırma süreci açıklanmıştır. Çalışma sürecinde odak grup çalışması, pilot araştırma yapılmış ve toplam 319 katılımcıdan toplanan iki farklı işletmeye yönelik iki ayrı nicel veri seti kullanılarak istatistiksel analizler uygulanmıştır. Yapılan analizlerin bulguları ölçeğin geçerli ve güvenilir psikometrik özelliklerinin olduğunu göstermiştir. Çalışma sonucunda işveren markasını 6 madde ve tek boyutta ölçebildiği değerlendirilen “Genel İşveren Markası Ölçeği” ortaya konulmuştur.
Bu çalışmanın tüm hazırlanma süreçlerinde etik kurallara uyulduğunu yazarlar beyan eder. Aksi bir durumun tespiti halinde ÖHÜİİBF Dergisinin hiçbir sorumluluğu olmayıp, tüm sorumluluk çalışmanın yazarına aittir.
Yayın sürecinde katkısı olan hakemlere ve editör kuruluna teşekkür ederim.
One of the fundamental stages of the process of successfully managing employer brands, which are one of the most important assets that businesses have to attract employee candidates and retain their current employees, is to measure the employer brand. In the literature, it is seen that employer brand studies are conducted with data collected using employer branding scales developed for different focal tendencies, either specific to the organization/industry or for internal employees or external employee candidates. A measurement tool for a specific area (sector, business, employees, or candidates) can be useful in measuring the characteristics and capabilities specific to the business in detail and in tracking changes over time. On the other hand, such measurements may have significant limitations compared to other businesses. Being able to make an employer brand measurement that is comparable to other businesses can provide useful information about the desired position of the business as well as its actual perceived position when evaluated together with others. The present study methodically details the research process undertaken to develop a general employer brand scale. The research process involved a focus group study, pilot research, and statistical analysis using two separate sets of quantitative data for two different companies, collected from a total of 319 participants. The findings of the analyses showed that the scale has valid and reliable psychometric properties. Consequently, the "General Employer Brand Scale" was developed as a result of the study, which is regarded as a measurement tool for the employer brand with six items and one dimension.
Employer Brand Organizational Attractiveness Scale Development
The authors declare that ethical rules were followed in all preparation processes of this study. In case of detection of a contrary situation, OHUIIBF Journal has no responsibility, all responsibility belongs to the author(s) of the study.
I would like to thank the reviewers and the editorial board who contributed to the publication process.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İnsan Kaynakları ve Endüstriyel İlişkiler (Diğer), İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Haziran 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2025 |
Gönderilme Tarihi | 28 Nisan 2025 |
Kabul Tarihi | 12 Haziran 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 18 Sayı: 3 |