Derginin temel amaçlarından biri, eğitim teori ve pratiğinin gelişimine katkıda bulunan özgün araştırmaları yayınlamaktır. Dergide ampirik araştırmalara dayalı makalelerin yanı sıra literatüre dayalı kavramsal ve kuramsal makaleler de yayınlanmaktadır. Eğitimdeki güncel araştırmaları ve tartışmaları eleştirel bir şekilde analiz eden inceleme makaleleri de teşvik edilmektedir. Dergi, teorik ve inceleme makalelere ek olarak, eğitim fenomenlerini analiz etmek için yeni teorik çerçeveler veya modeller öneren makaleler yayımlayabilir.
Akademisyenler, araştırmacılar, uygulayıcılar ve politika yapıcılar, eğitim anlayışlarını ilerletmek ve eğitim uygulamalarını iyileştirmekle ilgilendikleri için derginin hedef kitlesidir.
Ordu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tarafından inceleme sürecinde yüksek bir akademik titizlik standardı korunur. Tüm makalelerin en yüksek akademik kalite ve alaka düzeyine sahip olmasını sağlamak için çift-kör hakemlik değerlendirme süreci kullanılır. Yayın kurulu, kabul edilen makalelerin bu standartları karşılamasını sağlar.
Ordu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, çeşitli eğitim konularıyla ilgili yüksek kaliteli araştırma makaleleri, incelemeler ve teorik makaleler yayınlamaya adanmış, hakemli, açık erişimli uluslararası bir akademik dergidir. Dergi, araştırmacılar, akademisyenler ve eğitimciler arasında araştırma bulgularının ve içgörülerin değiş tokuşunu kolaylaştırır, böylece eğitim bilgisini ve uygulamasını geliştirir. Ordu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi yılda iki sayı olarak yayımlanmaktadır. Yayınlanacak yazılar orijinal olmalı ve aynı anda başka bir yere gönderilmemiş olmalıdır. Ordu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Yayın Kurulu herhangi bir gönderiyi herhangi bir zamanda herhangi bir gerekçe göstermeksizin reddetme hakkını saklı tutar.
Dergi, yazılarının hazırlanmasında yardıma ihtiyaç duyan yazarlar için, son derece iş birlikçi bir çalışmayla deneyimli editör ekibimizden rehberlik ve tavsiyeler sunar. Editörler, Dergi'nin kalite standartlarını karşıladıklarından emin olmak için tüm aday makaleleri inceler. Tüm gönderimler özgünlükleri, önemleri, alakaları, açıklıkları ve titizliklerine göre dikkatlice değerlendirilir.
Dergi, aşağıdakiler dahil ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere, eğitimin tüm alanlarındaki gönderileri memnuniyetle karşılamaktadır:
● Beden eğitimi ve spor
● Dil eğitimi (Türkçe veya yabancı dil)
● Eğitim politikası ve liderlik
● Eğitim programları ve öğretim
● Eğitim psikoloji
● Eğitim teknolojisi
● Fen eğitimi
● Hayat boyu öğrenme
● Kültürlerarası eğitim
● Matematik eğitimi
● Öğretmen eğitimi
● Okul öncesi eğitimi
● Ölçme ve değerlendirme
● Özel eğitim
● Rehberlik ve psikolojik danışmanlık
● Sosyal bilgiler eğitimi