Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

GUITAR AND TECHNICAL DEVELOPMENT OF RELATIONSHIP RIGHT HAND

Yıl 2018, , 90 - 108, 15.07.2018
https://doi.org/10.31811/ojomus.423767

Öz

It is seen that there is no general consensus on the formation of these techniques when examining the discussions on the right hand technique designation in classical gigs. According to some pedagogues and guitarists conducting these discussions, the right hand technique may change depending on the anatomical structure of each guitarist. Therefore, it is very difficult to determine the basic elements. On the other hand, there are opinions that argue that the general cha- racteristics of the human species can be held in the foreground and common elements in each guitarist can be identified and a general right hand technique can be created. The study examines the controversial discussions in relation to the development process of Renaissance, baroque, classical, romantic and modern period guitars in a chronological sequence and descriptive method.

Kaynakça

  • • Carlevaro, A. (1978). School Of Guitar. Buenos Aires: Boosey and Hawkes.
  • • Elmas, Yıldız. (1994). Sorularla Gitar, Pan Yayıncılık, İstanbul.• Küçükay, Bekir. (1996). Klasik Gitar İçin Başlangıç Metodu, Evrensel müzik evi, Ankara.
  • • Morris, S. (2005). A Study of the Solo Guitar Repertoire of the Early Nineteenth Century. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Claremont Graduate University, Claremont.
  • • Şaklar, Ceyhun. (2001). Klasik Gitarda Sağ El Tekniği Üzerine Yeni Bir Yaklaşım, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • • Turnbull, H. (1991). The Guitar From The Renaissance To Tthe Present Day. Connecticut: The Bold St- rummer Ltd.
  • • Turnbull, H. ve Tyler, J. (1984). Guitar. (Ed: S. Sadie), The New Grove Dictionary of Musical Instruments, Londra: Macmillan Press Limited.
  • • Tyler, J. (1980). The Early Guitar: A history and handbook. London: Oxford University Pres. Romero, Pepe. (1982). Guitar Style And Technique, Bradlay Publications, New York.
  • • Sözer, Vural. (1996). Müzik Ansiklopedik Sözlük, Remzi Kitapevi, İstanbul.
  • • Quenn, Hector. (1990). Gitar Technique, New York.
  • • Uluocak, Soner. (2015). Rönesans Gitarından Klasik Gitara Sağ El tekniğinin Gelişimi, Mustafa Kemal Üni- versitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt / 12, Sayı / 29.
  • • Özkasnaklı, Ulaş, Dalkıran, Esra. (2013). Klasik ve Flamenko Gitar Sağ El Çalım Tekniklerinin Karşılaştı- rılması ve Gitar Eğitiminde Kullanılabilirliği, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, Cilt / 2, Sayı / 3.
  • • Rende, Efgan. (2006). Francisco Tarrega’nın Klasik Gitar Eğitimine Katkıları, Yüksek Lisans Tezi, Bursa.
  • • Özyörük, Engin. (2014). Başlangıç Gitar Eğitiminde Sağ El Öncelikli Eğitimin Öğrenci Başarısına Etkisi, Doktora Tezi, Ankara.

GİTARIN VE SAĞ EL TEKNİĞİNİN İLİŞKİSEL GELİŞİMİ

Yıl 2018, , 90 - 108, 15.07.2018
https://doi.org/10.31811/ojomus.423767

Öz

Klasik gitarda sağ el tekniğinin belirlenmesi üzerine yürütülen tartışmalar incelendiğinde bu tekniklerin oluşturulabilmesi konusunda genel bir görüş birliği olmadığı görülmektedir. Bu tartışmaları yürüten kimi pedagog ve gitaristlere göre sağ el tekniği her gitaristin anatomik yapısına bağlı olarak değişebilecektir. Dolayısıyla temel unsurların belirlenmesi oldukça zordur. Öte yandan insan türünün türsel özelliklerini ön planda tutup her gitaristte ortak unsurların tespiti ile genel sağ el tekniğinin oluşturulabileceğini savunan görüşlerde mevcuttur. Çalışma, söz konusu tartışmaları kronolojik bir sıra ve betimsel yöntemle Rönesans, barok, klasik, romantik ve modern dönem gitarlarının gelişim süreci ile ilişkisel olarak incelemektedir.

Kaynakça

  • • Carlevaro, A. (1978). School Of Guitar. Buenos Aires: Boosey and Hawkes.
  • • Elmas, Yıldız. (1994). Sorularla Gitar, Pan Yayıncılık, İstanbul.• Küçükay, Bekir. (1996). Klasik Gitar İçin Başlangıç Metodu, Evrensel müzik evi, Ankara.
  • • Morris, S. (2005). A Study of the Solo Guitar Repertoire of the Early Nineteenth Century. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Claremont Graduate University, Claremont.
  • • Şaklar, Ceyhun. (2001). Klasik Gitarda Sağ El Tekniği Üzerine Yeni Bir Yaklaşım, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • • Turnbull, H. (1991). The Guitar From The Renaissance To Tthe Present Day. Connecticut: The Bold St- rummer Ltd.
  • • Turnbull, H. ve Tyler, J. (1984). Guitar. (Ed: S. Sadie), The New Grove Dictionary of Musical Instruments, Londra: Macmillan Press Limited.
  • • Tyler, J. (1980). The Early Guitar: A history and handbook. London: Oxford University Pres. Romero, Pepe. (1982). Guitar Style And Technique, Bradlay Publications, New York.
  • • Sözer, Vural. (1996). Müzik Ansiklopedik Sözlük, Remzi Kitapevi, İstanbul.
  • • Quenn, Hector. (1990). Gitar Technique, New York.
  • • Uluocak, Soner. (2015). Rönesans Gitarından Klasik Gitara Sağ El tekniğinin Gelişimi, Mustafa Kemal Üni- versitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt / 12, Sayı / 29.
  • • Özkasnaklı, Ulaş, Dalkıran, Esra. (2013). Klasik ve Flamenko Gitar Sağ El Çalım Tekniklerinin Karşılaştı- rılması ve Gitar Eğitiminde Kullanılabilirliği, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, Cilt / 2, Sayı / 3.
  • • Rende, Efgan. (2006). Francisco Tarrega’nın Klasik Gitar Eğitimine Katkıları, Yüksek Lisans Tezi, Bursa.
  • • Özyörük, Engin. (2014). Başlangıç Gitar Eğitiminde Sağ El Öncelikli Eğitimin Öğrenci Başarısına Etkisi, Doktora Tezi, Ankara.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Umut Volkan Yılmaz

Yayımlanma Tarihi 15 Temmuz 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018

Kaynak Göster

APA Yılmaz, U. V. (2018). GİTARIN VE SAĞ EL TEKNİĞİNİN İLİŞKİSEL GELİŞİMİ. Online Journal of Music Sciences, 3(1), 90-108. https://doi.org/10.31811/ojomus.423767