Bu çalışmada, Türkiye’de
amatör (özengen) çalgı eğitimi alan öğrencilerin girdiği sertifika sınavları
hakkında öğretmen, öğrenci ve veli görüşlerinin alınması amaçlanmıştır. Bu
amaçla öğretmen, öğrenci ve velilerden alınan görüşler tema ve kodlarla
tablolaştırılmıştır. Çalışma, alan araştırmasına dayalı olup, elde edilen nitel
verilere içerik analizi uygulanmıştır. Yapılan çalışma sonucunda; sertifika
sınav programları hakkındaki öğretmen, öğrenci ve veli görüşleriyle sınavlara
katılımın öğrencilerde “motivasyon”,
“ilerleme” ve “sosyalleşme-güven” temalarıyla ilgili olumlu kazanımlar
sağladığı sonuçlarına ulaşılmıştır.
: Müzik Eğitimi Özengen/Amatör Çalgı Eğitimi sertifika sınavları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |