Bu çalışmanın evrenini; Türkiye’de
Eğitim Fakülteleri Müzik Öğretmenliği Anabilim Dallarında verilen viyolonsel
derslerinde yaygın olarak kullanıldığı daha önceki araştırmalarda saptanmış
olan Sebastian Lee Op.31 etüt kitabı oluşturmaktadır. Örneklemini ise Op.31
nolu etüt kitabında yer alan 40 etüt içerisinden daha önce analizi yapılmamış
olan etütler arasından rastlantısal
olarak seçilmiş 11 numaralı etüt oluşturmaktadır. Çalışma 11 numaralı Fa majör
etüdün form ve teknik açıdan incelendiği betimsel bir çalışmadır. Araştırmada nitel
araştırma yöntemlerinden içerik analizi modeli kullanılmıştır. Bu çalışmanın,
bu metodu kullanacak öğrenci ve mesleğe yeni başlamış öğretmenlere yardımcı
olması beklenmektedir. Çalışmada etüdün çalıcıya katkıları ortaya konmuş, sağ
ve sol el kazanımları tespit edilmiştir.
Çalışmada kitabın 11. etüdünün A, B, A1 formunda fa
majör bir etüt olduğu ve sağ elde daha çok “farklı hızlarda yay kullanma”
becerisi (%79), “tel değiştirme” becerisi (%75), “legato çalma” becerisi ( %59) kazandırma,
sol elde ise “vibrato yapabilme” becerisi kazandırma ( %60) ile
“pozisyon geçme” becerisi kazandırma (%57) konularında katkı sağladığı
sonuçlarına ulaşılmıştır. Çalışmanın sonucunda elde edilen kazanımlara yönelik,
çalışacak bireylere kolaylık sağlayacak öneriler getirilmiştir.
Etüt Etüt Analizi Sebastian Lee Op.31 Viyolonsel Eğitimi Viyolonsel
Bölüm | Araştırma Makalesi |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 3 |