Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A RESEARCH ON THE MUSIC TEAHCER CANDIDATES’ USE OF NOTATION SOFTWARE PROGRAMS (NECMETTİN ERBAKAN UNIVERSITY SAMPLE)

Yıl 2019, Cilt: 4 Sayı: 1, 86 - 103, 30.06.2019
https://doi.org/10.31811/ojomus.559292

Öz

As the
developing technological tools and materials occupy a place almost in every
part of our daily lives, it is an obvious requirement for today’s societies to
benefit from technology. Computers are becoming more important with each
passing day by maintaining its indispensability at homes, offices and even in
pockets. The music field, which occupies an important place in our lives, had
its share from this development.

When the
conducted studies are examined, the need of music education for the use of
technological tools is obvious within the scope of education technology. As the
MIDI technology, application fields, sound recording and arrangement being in
the first place, notation programs such as playing programs, hearing education
programs and instrument training programs are the most important technological
opportunities that music teachers may use. When all the opportunities are
evaluated, particularly notation programs are argued to be in the first place
among the music teachers’ order of needs.





This study
aims at identifying the knowledge, needs and attitudes of music teacher
candidates about the notation programs, and to what extent they make use of
these programs. The questionnaire, which is prepared by the researcher as a
data collection tool in this study, was applied to the students of the
Necmettin Erbakan University, Ahmet Keleşoğlu Faculty of Education, Department
of Music Education. Accompanied with the findings, it was concluded that most
of the students could use note writing programs and it would be beneficial to
use these programs in their future teaching profession.

Kaynakça

  • Arapgirlioğlu, H, (2003), Müzik teknolojisi ve yeni yüzyılda müzik eğitimi, Malatya; Cumhuriyetimizin 80. yılında müzik sempozyumu, 30-31 Ekim 2003, İnönü Üniversitesi.
  • Başokçu, O. ve Doğan, N. (2011). İlköğretim 5. ve 7. sınıf müzik derslerinde bilgisayar destekli öğretimin öğrenci başarısına etkileri. 11th International educational technology conference proceedings book, 25-27 Mayıs 2011, İstanbul, Turkey.1609-1614.
  • Başuğur, D., İ., (2004). Müzik eğitiminde interaktif yazılımların kullanımı. 8. Ulusal müzik eğitimi sempozyumu, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 23-25 Eylül 2004.
  • Burunkaya, M. ve Yorulmaz, F. (2009). Mikrodenetleyici tabanlı elektronik nota eğitim seti tasarımı ve yapımı. 5. Uluslararası ileri teknolojiler sempozyumu (IATS’09), 13-15 Mayıs 2009, Karabük, Türkiye.
  • Günay, E. ve Özdemir, M.,A., (2003), Müzik öğretimi teknolojisi ve materyal geliştirme, İstanbul; Bağlam yayınları: 17-18.
  • Kaptan, S. (1998). Bilimsel araştırma teknikleri ve istatistik yöntemleri. Ankara: Tekışık Web Ofset Tesisleri.
  • Koç, A. (2004). Günümüzde bilgisayar destekli müzik yazılımlarının müzik eğitimine katkıları. 1924-2004 Musiki muallim mektebinden günümüze müzik öğretmeni yetiştirme sempozyumu, Süleyman Demirel Üniversitesi, 7-10 Nisan 2004.
  • Levendoğlu, O. (2004). Teknoloji destekli çağdaş müzik eğitimi [Bildiri]. 1924-2004 Musiki muallim mektebinden günümüze müzik öğretmeni yetiştirme sempozyumu kitabı. Isparta: Süleyman Demirel Üniversitesi.
  • Okay, H. (2016). Müzik öğretmeni adaylarının nota yazım programlarının kullanımına yönelik eğilimleri (Balıkesir Üniversitesi Örneği). Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 0 (31), 74-87
  • Sevinç, S. ve Koldemir, S. (2009). Anadolu güzel sanatlar liselerinde bilgisayar destekli müzik eğitiminin kullanılabilme durumu, Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 27, 287-305.
  • Yüksel, A., L. (2004). Müzik öğretmeni adaylarının pc ortamı için yazılmış olan müzik programları ve yazılımlarını kullanmalarının gerekliliği. 1924-2004 Musiki Muallim Mektebinden Günümüze Müzik Öğretmeni Yetiştirme Sempozyumu, Süleyman Demirel Üniversitesi, 7-10 Nisan 2004.

MÜZİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ NOTA YAZIM PROGRAMLARI KULLANIMINA YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA (NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ)

Yıl 2019, Cilt: 4 Sayı: 1, 86 - 103, 30.06.2019
https://doi.org/10.31811/ojomus.559292

Öz

Gelişen
teknolojik araç ve gereçler günlük yaşantımızın neredeyse her alanında yer
ettiği gibi bu çağda yaşayan toplumların teknolojiden faydalanmalarını bir
gereklilik haline getirdiği aşikardır. Bilgisayarlar artık evlerde, iş
yerlerinde, hatta ceplerde bile vazgeçilmezliğini sürdürerek gitgide önemini
kazanmaktadır. Hayatımızda önemli bir yer kaplayan müzik alanı da bu gelişim
sürecinden etkilenmiştir.

Yapılan
çalışmalar incelendiğinde eğitim teknolojisi kapsamında müzik eğitiminin de
teknoloji kullanım olanakları ihtiyacı ortadadır. Başta MIDI teknolojisi ve
uygulama alanları, ses kayıt, düzenleme ve çalma programları, işitme eğitimi
programları, çalgı eğitimi programları gibi nota yazım programlarının da müzik
öğretmenlerinin değerlendirebileceği teknolojik olanakların başında geldiği
bilinmektedir. Tüm olanaklar değerlendirildiğinde özellikle nota yazım
programlarının müzik öğretmenlerinin ihtiyaç sıralamasının başında geldiği de
tartışılmaktadır. 





Bu
araştırma, müzik öğretmeni adaylarının nota yazım programları hakkında
bilgilerini, ihtiyaçlarını, tutumlarını ve ne derece faydalandıklarını tespit
etmeyi amaçlamaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı
tarafından hazırlanan anket, Necmettin Erbakan Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu
Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Anabilim Dalı öğrencilerine uygulanmıştır. Elde
edilen bulgular eşliğinde öğrencilerin birçoğunun nota yazım programlarını
kullanabildikleri ve gelecekteki öğretmenlik mesleğinde bu programların kullanılmasının
kendilerine yarar sağlayacağı gibi sonuçlara varılmıştır.

Kaynakça

  • Arapgirlioğlu, H, (2003), Müzik teknolojisi ve yeni yüzyılda müzik eğitimi, Malatya; Cumhuriyetimizin 80. yılında müzik sempozyumu, 30-31 Ekim 2003, İnönü Üniversitesi.
  • Başokçu, O. ve Doğan, N. (2011). İlköğretim 5. ve 7. sınıf müzik derslerinde bilgisayar destekli öğretimin öğrenci başarısına etkileri. 11th International educational technology conference proceedings book, 25-27 Mayıs 2011, İstanbul, Turkey.1609-1614.
  • Başuğur, D., İ., (2004). Müzik eğitiminde interaktif yazılımların kullanımı. 8. Ulusal müzik eğitimi sempozyumu, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 23-25 Eylül 2004.
  • Burunkaya, M. ve Yorulmaz, F. (2009). Mikrodenetleyici tabanlı elektronik nota eğitim seti tasarımı ve yapımı. 5. Uluslararası ileri teknolojiler sempozyumu (IATS’09), 13-15 Mayıs 2009, Karabük, Türkiye.
  • Günay, E. ve Özdemir, M.,A., (2003), Müzik öğretimi teknolojisi ve materyal geliştirme, İstanbul; Bağlam yayınları: 17-18.
  • Kaptan, S. (1998). Bilimsel araştırma teknikleri ve istatistik yöntemleri. Ankara: Tekışık Web Ofset Tesisleri.
  • Koç, A. (2004). Günümüzde bilgisayar destekli müzik yazılımlarının müzik eğitimine katkıları. 1924-2004 Musiki muallim mektebinden günümüze müzik öğretmeni yetiştirme sempozyumu, Süleyman Demirel Üniversitesi, 7-10 Nisan 2004.
  • Levendoğlu, O. (2004). Teknoloji destekli çağdaş müzik eğitimi [Bildiri]. 1924-2004 Musiki muallim mektebinden günümüze müzik öğretmeni yetiştirme sempozyumu kitabı. Isparta: Süleyman Demirel Üniversitesi.
  • Okay, H. (2016). Müzik öğretmeni adaylarının nota yazım programlarının kullanımına yönelik eğilimleri (Balıkesir Üniversitesi Örneği). Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 0 (31), 74-87
  • Sevinç, S. ve Koldemir, S. (2009). Anadolu güzel sanatlar liselerinde bilgisayar destekli müzik eğitiminin kullanılabilme durumu, Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 27, 287-305.
  • Yüksel, A., L. (2004). Müzik öğretmeni adaylarının pc ortamı için yazılmış olan müzik programları ve yazılımlarını kullanmalarının gerekliliği. 1924-2004 Musiki Muallim Mektebinden Günümüze Müzik Öğretmeni Yetiştirme Sempozyumu, Süleyman Demirel Üniversitesi, 7-10 Nisan 2004.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ceyhan Öz Bu kişi benim 0000-0002-5850-2180

Hasan Delen 0000-0001-6202-2211

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Öz, C., & Delen, H. (2019). MÜZİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ NOTA YAZIM PROGRAMLARI KULLANIMINA YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA (NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ). Online Journal of Music Sciences, 4(1), 86-103. https://doi.org/10.31811/ojomus.559292