Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

AN INVESTIGATION OF THE PROBLEMS ENCOUNTERED BY FEMALE MUSIC TEACHERS WORKING IN AFYON IN TERMS OF PROFESSIONAL VALUES

Yıl 2022, Cilt: 7 Sayı: 1, 92 - 114, 30.06.2022
https://doi.org/10.31811/ojomus.1033196

Öz

Today, women work in every field and constitute an important part of the productive population. A large number of female artists contribute to our music culture with their stage, education and musical productions in the field of music. Music education covers a wide area with professional, amateur and general music education dimensions. It is known that female music teachers, who take charge in all dimensions from pre-school to academic level, make very valuable contributions in this field. On the other hand, examining and arranging professional values and ethical concepts in every field where people are involved in production and consumption is of great importance in terms of carrying out the studies in a healthier way and improving the working conditions of the employees in the best way.
In this study, the problems faced by female music teachers in the institutions they work at primary, secondary and high school levels were tried to be examined in terms of professional values. These problems were discussed under the headings of institution managers, colleagues, students, professional problems related to the practice of the profession, and the problems experienced by female music educators were tried to be examined by taking into account the values under these headings. The values that were ignored in the emergence of the problems experienced in the professional field in the research were created by considering the themes in the scale of "Developing the Professional Values Scale for Primary Education Teachers and Determining the Professional Values of Primary Education Teachers" developed by Nihal Tunca (2012). The values-oriented behaviors in Tunca's (2012) scale were adapted to the research and the problems that music teachers faced in their professional lives were tried to be determined according to these values. The research is important in terms of focusing on the problems of female music teachers and contributing to the determination of their problems.

Kaynakça

  • Aytekin, P. E. (2018). Yerli dizilerde kadın kimliğinin temsili üzerine bir örnek; “yaprak dökümü” dizisi. Erciyes İletişim Dergisi, 5 (4), 447-463. https://doi.org/10.17680/erciyesiletisim.371332
  • Bayram, A.K. (2013). Etik ve siyasal değerler. Bilim ve Ahlak. C. Vatandaş (Ed.). Açılım Kitap.
  • Bulut, E. (2013). İş etiğinin gelişimi (iş etiğinin tarihçesi) bilim ve ahlak. C. Vatandaş (Ed.). Açılım Kitap.
  • Cengiz, E. (2004). Törebilimde değer ve ölçüt sorunu. Doğu Batı Düşünce Dergisi (3.Baskı) Doğu Batı Yayınları
  • Giddens, A. (2008). Sosyoloji. Yay. Haz. Cemal Güzel. Kırmızı Yay.
  • Kamu Görevlileri Etik Kurulu (2019). Yönetmelikler. 04.05.2021 tarihinde https://www.etik.gov.tr/yonetmelikler/ adresinden alınmıştır.
  • Köksal, M. (2020). Bilim Dünyamızın Kanayan Yarasında Yeni İcatlar veya Adı Konulmamış Yayın Etiği İhlalleri. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20 (1), 209-218. https://doi.org/10.18037/ausbd.700346
  • Maghaminiya, M. (2013). Hukuk bilimi ve etik, bilim ve ahlak c. Vatandaş (Ed.). Açılım Kitap.
  • Ocak, H. (2011). Bir ahlak felsefesi problemi olarak erdem kavramına yüklenen anlamın ilkçağdan ortaçağ’a evrimi. FLSF, 11, 79-101. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/803716
  • Sarışın, M. (2020). Medya sektöründe çalışan kadınların konumu ve yaşadıkları zorluklar: Ordu yerel medyasında çalışan kadınlar ve ulusal gazete künyelerinin incelenmesi. Marmara Üniversitesi Kadın ve Toplumsal Cinsiyet Araştırmaları Dergisi, 4-1, 16- 29. https://doi.org/10.35333/mukatcad.2020.213
  • Selsam, Howard, vd. (1995). Etik: Yeni değerler ve özgürlük. Hiperlink.
  • Sönmez, V. (2010). Bilim Felsefesi. Anı Yayıncılık
  • Tunca, N. (2012). İlköğretim öğretmenleri için mesleki değerler ölçeğinin geliştirilmesi ve ilköğretim öğretmenlerinin mesleki değerlerinin belirlenmesi (Yayın No. 322033) [Doktora Tezi, Anadolu Üniversitesi]. Ulusal Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=rcbWnuqW6HxCZ_98ARapgta0ejX1cBaarJMjdEqhUk-dExpdaTGvq2yf2WkY0t3B
  • Türk Dil Kurumu (2019). Sözlük. 13.05.2021 tarihinde https://sozluk.gov.tr adresinden alındı.
  • Ural, Ş. (2004). Değerler ve Ahlak, Etik, Üç Aylık Düşünce Dergisi (3.Baskı).Doğu Batı Yayınları.
  • Uslu, R. (2014). Müzikoloji ve Kaynakları. İTÜ Vakfı Yay.
  • Usta, A. (2012). Kamu Örgütlerinde Meslek Etiği ve Çalışma Ahlakı Üzerine Bir Değerlendirme. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 17 (1) 403-421. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/194440
  • Yeksan, Ö. (2020). Yükseköğretimde Çalışanların Etik Liderlik Algılamalarının Örgütsel Bağlılıkları Üzerindeki Etkisi. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 12 (1), 37-60. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/978336

AFYON’DA GÖREV YAPMAKTA OLAN KADIN MÜZİK ÖĞRETMENLERİNİN MESLEK YAŞAMLARINDA KARŞILAŞTIKLARI SORUNLARIN MESLEKİ DEĞERLER AÇISINDAN İNCELENMESİ

Yıl 2022, Cilt: 7 Sayı: 1, 92 - 114, 30.06.2022
https://doi.org/10.31811/ojomus.1033196

Öz

Kadınlar günümüzde her alanda çalışmakta ve üretici nüfusun önemli bir bölümünü oluşturmaktadır. Müzik alanında da oldukça fazla sayıda kadın sanatçı sahne, eğitim ve müzikal üretimleri ile müzik kültürümüze katkıda bulunmaktadır. Müzik eğitimi, profesyonel, amatör ve genel müzik eğitimi boyutlarıyla geniş bir alanı kapsamaktadır. Okul öncesinden akademik düzeye her boyutta görev alan kadın müzik öğretmenlerinin de bu alanda oldukça değerli katkılarda bulunduğu bilinmektedir. Öte yandan insanın üretim ve tüketim içerisinde bulunduğu her alanda mesleki değerlerin ve etik kavramların irdelenmesi ve düzenlenmesi çalışmaların daha sağlıklı yürütülmesi ve çalışanların çalışma koşullarının en iyi şekilde geliştirilebilmesi açısından büyük önem taşımaktadır.
Bu çalışmada, kadın müzik öğretmenlerinin, ilk, orta ve lise düzeylerinde çalıştıkları kurumlarda karşılaştıkları sorunlar mesleki değerler açısından irdelenmeye çalışılmıştır. Bu sorunlar, kurum yöneticileri, meslektaşları, öğrencileri, mesleğin uygulanması ile ilgili mesleki sorunlar başlıklarında ele alınmış, kadın müzik eğitimcilerinin yaşadıkları sorunlar, söz konusu başlıklar altındaki değerler dikkate alınarak irdelenmeye çalışılmıştır. Araştırmada mesleki alanda yaşanan sorunların ortaya çıkmasında göz ardı edilen değerler ise, Nihal Tunca (2012) tarafından geliştirilen “İlköğretim Öğretmenleri İçin Mesleki Değerler Ölçeğinin Geliştirilmesi ve İlköğretim Öğretmenlerinin Mesleki Değerlerinin Belirlenmesi” ölçeğinde yer alan temalar dikkate alınarak oluşturulmuştur. Tunca (2012)’nın ölçeğindeki, değerlere yönelik davranışlar araştırmaya uyarlanmış ve müzik öğretmenlerinin mesleki yaşamlarında karşılaştıkları sorunları bu değerlere göre tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırma, kadın müzik öğretmenlerinin sorunlarına odaklanması ve sorunlarının tespitine katkıda bulunması açılarından önemlidir.  

Kaynakça

  • Aytekin, P. E. (2018). Yerli dizilerde kadın kimliğinin temsili üzerine bir örnek; “yaprak dökümü” dizisi. Erciyes İletişim Dergisi, 5 (4), 447-463. https://doi.org/10.17680/erciyesiletisim.371332
  • Bayram, A.K. (2013). Etik ve siyasal değerler. Bilim ve Ahlak. C. Vatandaş (Ed.). Açılım Kitap.
  • Bulut, E. (2013). İş etiğinin gelişimi (iş etiğinin tarihçesi) bilim ve ahlak. C. Vatandaş (Ed.). Açılım Kitap.
  • Cengiz, E. (2004). Törebilimde değer ve ölçüt sorunu. Doğu Batı Düşünce Dergisi (3.Baskı) Doğu Batı Yayınları
  • Giddens, A. (2008). Sosyoloji. Yay. Haz. Cemal Güzel. Kırmızı Yay.
  • Kamu Görevlileri Etik Kurulu (2019). Yönetmelikler. 04.05.2021 tarihinde https://www.etik.gov.tr/yonetmelikler/ adresinden alınmıştır.
  • Köksal, M. (2020). Bilim Dünyamızın Kanayan Yarasında Yeni İcatlar veya Adı Konulmamış Yayın Etiği İhlalleri. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20 (1), 209-218. https://doi.org/10.18037/ausbd.700346
  • Maghaminiya, M. (2013). Hukuk bilimi ve etik, bilim ve ahlak c. Vatandaş (Ed.). Açılım Kitap.
  • Ocak, H. (2011). Bir ahlak felsefesi problemi olarak erdem kavramına yüklenen anlamın ilkçağdan ortaçağ’a evrimi. FLSF, 11, 79-101. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/803716
  • Sarışın, M. (2020). Medya sektöründe çalışan kadınların konumu ve yaşadıkları zorluklar: Ordu yerel medyasında çalışan kadınlar ve ulusal gazete künyelerinin incelenmesi. Marmara Üniversitesi Kadın ve Toplumsal Cinsiyet Araştırmaları Dergisi, 4-1, 16- 29. https://doi.org/10.35333/mukatcad.2020.213
  • Selsam, Howard, vd. (1995). Etik: Yeni değerler ve özgürlük. Hiperlink.
  • Sönmez, V. (2010). Bilim Felsefesi. Anı Yayıncılık
  • Tunca, N. (2012). İlköğretim öğretmenleri için mesleki değerler ölçeğinin geliştirilmesi ve ilköğretim öğretmenlerinin mesleki değerlerinin belirlenmesi (Yayın No. 322033) [Doktora Tezi, Anadolu Üniversitesi]. Ulusal Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=rcbWnuqW6HxCZ_98ARapgta0ejX1cBaarJMjdEqhUk-dExpdaTGvq2yf2WkY0t3B
  • Türk Dil Kurumu (2019). Sözlük. 13.05.2021 tarihinde https://sozluk.gov.tr adresinden alındı.
  • Ural, Ş. (2004). Değerler ve Ahlak, Etik, Üç Aylık Düşünce Dergisi (3.Baskı).Doğu Batı Yayınları.
  • Uslu, R. (2014). Müzikoloji ve Kaynakları. İTÜ Vakfı Yay.
  • Usta, A. (2012). Kamu Örgütlerinde Meslek Etiği ve Çalışma Ahlakı Üzerine Bir Değerlendirme. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 17 (1) 403-421. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/194440
  • Yeksan, Ö. (2020). Yükseköğretimde Çalışanların Etik Liderlik Algılamalarının Örgütsel Bağlılıkları Üzerindeki Etkisi. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 12 (1), 37-60. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/978336
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Safiye Yağcı

Emel Funda Türkmen

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yağcı, S., & Türkmen, E. F. (2022). AFYON’DA GÖREV YAPMAKTA OLAN KADIN MÜZİK ÖĞRETMENLERİNİN MESLEK YAŞAMLARINDA KARŞILAŞTIKLARI SORUNLARIN MESLEKİ DEĞERLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Online Journal of Music Sciences, 7(1), 92-114. https://doi.org/10.31811/ojomus.1033196