Bu
araştırmanın amacı sanal zorbalık ile ilgili yapılan lisansüstü tezlerin
yapısal olarak incelenmesidir. Araştırmada doküman analizi yöntemi benimsenmiş ve sanal zorbalık, siber zorbalık,
internette zorbalık konularını içeren Yüksek Öğretim Kurumu (YÖK)’nun internet
sitesinde 2008’den 2016 yılının Kasım ayına kadar yayınlanmış 97 tez, zorbalık
türü, yayın yılı, yayınlandığı üniversite, yayınlandığı enstitü, yayın türü,
araştırma yöntemleri, araştırma modelleri, örneklem türü, evren/örneklem/
çalışma grubu tanımlaması, veri toplama araçları ve veri analiz yöntemleri
açısından incelenmiştir. Araştırma sonucunda son 4 yılda sanal zorbalık ile
ilgili yapılan tezlerin sayısının arttığı görülmüştür.Sanal zorbalıkile ilgili
yapılan tez çalışmaları daha çok eğitim bilimleri enstitülerinde, yüksek lisans
düzeyinde ve daha çok nicel yöntem kullanılarak yapılmıştır. Kullanılan
evren/örneklem/çalışma grubu açısından incelendiğinde tezlerin daha çok basit
rasgele örnekleme yoluyla ve ortaöğretim öğrencileri üzerinde yoğunlaştığı
görülmüştür. Tezlerde en fazla kullanılan ölçme aracı olarak ölçeklerin
kullanıldığı ve elde edilen verileri analiz etmek için en fazla ANOVA/Kruskal
Wallis H testi kullanıldığı bulunmuştur.
Bullying cyber bullying post-graduate theses document analysis
Bu
araştırmanın amacı sanal zorbalık ile ilgili yapılan lisansüstü tezlerin
yapısal olarak incelenmesidir. Araştırmada doküman analizi yöntemi benimsenmiş ve sanal zorbalık, siber zorbalık,
internette zorbalık konularını içeren Yüksek Öğretim Kurumu (YÖK)’nun internet
sitesinde 2008’den 2016 yılının Kasım ayına kadar yayınlanmış 97 tez, zorbalık
türü, yayın yılı, yayınlandığı üniversite, yayınlandığı enstitü, yayın türü,
araştırma yöntemleri, araştırma modelleri, örneklem türü, evren/örneklem/
çalışma grubu tanımlaması, veri toplama araçları ve veri analiz yöntemleri
açısından incelenmiştir. Araştırma sonucunda son 4 yılda sanal zorbalık ile
ilgili yapılan tezlerin sayısının arttığı görülmüştür.Sanal zorbalıkile ilgili
yapılan tez çalışmaları daha çok eğitim bilimleri enstitülerinde, yüksek lisans
düzeyinde ve daha çok nicel yöntem kullanılarak yapılmıştır. Kullanılan
evren/örneklem/çalışma grubu açısından incelendiğinde tezlerin daha çok basit
rasgele örnekleme yoluyla ve ortaöğretim öğrencileri üzerinde yoğunlaştığı
görülmüştür. Tezlerde en fazla kullanılan ölçme aracı olarak ölçeklerin
kullanıldığı ve elde edilen verileri analiz etmek için en fazla ANOVA/Kruskal
Wallis H testi kullanıldığı bulunmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 10 Mayıs 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 2 |