Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

DEVLET MEMURLARININ SİYASİ FAALİYETTE BULUNMA YASAĞI

Yıl 2020, Sayı: 12, 103 - 127, 30.06.2020

Öz

Siyasal haklar, insan haklarının tarihsel evrimi içerisinde güvence altına alınan en temel haklardan biridir. İdarenin en önemli görevlerinden biri olan kamu hizmetlerini yerine getirebilmesi için ihtiyaç duyduğu kişiler olan memurlar ise genel anlamda en temel insan haklarından biri olan siyaset yapma hakkından mahrum olma durumu ile karşı karşıyadır. Siyaset yapma kavramı oldukça geniş bir anlam ifade ettiği için bu makalede devlet memurluğu kavramı, devlet memurlarının hakları, ödevleri ve yükümlülükleri, devlet memurlarının siyasi faaliyette bulunma yasağının kapsamı ve son olarak da memurların siyaset yapma yasağı kapsamında bir takım değerlendirmeler yapılmaktadır

Kaynakça

  • AKILLIOĞLU, T. (2002). Düşünce ve Anlatım Özgürlüğü ve Kamu Görevlileri. M. Gülmez (Edt.), İnsan Hakları ve Kamu Görevlileri İçinde (s. 25-34). Ankara: Türkiye ve Orta Doğu Amme İdaresi Enstitüsü Yayınları No: 243. AKHUNDOVA, J. (2013). Rusya Kamu Yönetiminde Etik Konularına Bakış: Hukuki-Normatif ve Söylem İçerik Analizi, Avrasya İncelemeleri Dergisi (AVİD), II(2), 335-355. AKINCI, S. (2014). Siyasal Katılım Düzeyleri Üzerine Bir İnceleme. Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Dergisi, 7, 33- 45. AKYÜZ, Ü. (2009). Siyaset ve Ahlak. Yasama Dergisi, 11, 93-129. ALBAYRAK, S. O. (2016). ABD Kamu Personel Rejiminde Esnek İstihdam (At-Will Employment) Eğilimi. Mülkiye Dergisi, 40(2), 43-66. ARTUK, E., GÖKCEN, A., & YENİDÜNYA, C. (2005). Ceza Hukuku Özel Hükümler. Ankara: Turhan Kitabevi. ATAY, E. E. (2012). İdare Hukuku, Ankara: Turhan Kitapevi. AYDIN, H. (2010). Ceza Hukukunda Kamu Görevlisi Kavramı. Ankara Barosu Dergisi, 68(1), 109-128. BİLGE, M. (2012). Gelenekselden Moderne Etik ve Siyaset. ZKÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 8(15), 97-108. BUCAKTEPE, A. (2014). Devlet Memurluğu ve Memurların Değerlendirilmesi üzerine Düşünceler. Gazi Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi XVIII (3-4), 459-489. COŞKUN, B. & PANK YILDIRIM, Ç. (2019). “696 Sayılı KHK ve 7079 Sayılı Kanunun Türkiye’de Kamu Sektörü İstihdamına Etkisi”, IV. Uluslararası Girişimcilik, İstihdam ve Kariyer Kongresi Bildiri Kitabı (Ed: M. Marangoz ve A. Fırat), Cilt: I, 84-96. ÇELİK, A. & MARDİNLİ, İ. (2018). Yerel Seçilmişlerin Bürokrasi–Siyaset İlişkisine Bakışı: Şanlıurfa Örneği. Uluslararası Yönetim Akademisi Dergisi, 1(1), 37-55.ÇAPAR, S. (2010). Almanya’da Kamu Personel Sistemi. Türk İdare Dergisi, 82(466), 47-63. ÇELİK, Ö. ve Aksan, G. (2011). “Demokrasi ve Bürokrasi Arasındaki Gerilim Temelinde Türk Hukukundaki Bazı Düzenlemelere Genel Bir Bakış”, Gazi Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, Cilt: XV, Sayı: 2, 189-214. ÇİTCİ, O. (2002). Siyasal Haklar ve Kamu Görevlileri. M. Gülmez (Edt.), İnsan Hakları ve Kamu Görevlileri İçinde (s. 89-110). Ankara: Türkiye ve Orta Doğu Amme İdaresi Enstitüsü Yayınları No: 243. DEMİR, M. (2018). Siyasal İletişim: Kavramsal Bir Derleme. International Journal of Art, Culture and Communication. I(1), 79-104. Devlet Memurları Kanunu, Kanun No.: 657, Kabul Tarihi : 14.7.1965. Devlet Personel Başkanlığı (2016a). Kamu Personelinin Statülerine ve İstihdam Edildikleri Kurum Türlerine Göre Dağılımı. 5 Şubat 2017 tarihinde http://www.dpb.gov.tr/tr-tr/istatistikler/kamu-personeli-istatistikleri sayfasından erişilmiştir.Devlet Personel Başkanlığı (2016b). İngiltere Kamu Yönetimi ve Kamu Personel Sistemi. Ankara: Devlet Personel Başkanlığı Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Birimi. ERASLAN, T. (2020). Kamu Görevlileri İçin Seçim Yasaklarının Önemi. https://www.kamufinans.com/kamu-gorevlileri-memurlar-icin-secim-yasaklari-nedir-secim-yasaklarinin-onemi-nedir ERSÖZ, K. (2016). Devlet Memurlarının Siyaset Yapma Yasağı ve Değerlendirilmesi. TAAD 7(26), 71-102. GÖKCAN, T., H., & Artunç, M. (2012). Ceza Hukukunda Kamu Görevlisi ve Özel Soruşturma Usulleri, Ankara: Seçkin Yayınları. GÖKÇE, F., A. , Özdemirci, İ., & Ceylan, H. İ. (2017). Üniversite Öğrencilerinin Siyasal Katılım Seviyesi: Kilis 7 Aralık Üniversitesi Örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(27), 289-319. GÜLDİKEN, N. (1996). Toplum Bilimsel Boyutuyla Siyasal Katılım. Sivas: Dilek Ofset Matbaacılık.HEYWOOD, A. (2012). Siyasetin Temel Kavramları, Ankara: Adres Yayınları. KALAYCIOĞLU, E. (1983). Karşılaştırmalı Siyasal Katılma-Siyasal Eylemin Kökenleri Üzerine Bir inceleme. İstanbul: Gür-Ay Matbaası. KARAKAYA, İ. (2019). Rusya’da Kamu Personel Sisteminin Dönüşümü. Yayınlanmamış Yüksek Lisan Tezi, Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uşak. KAPANİ, M. (1997). Politika Bilimine Giriş, 9. Baskı, Bilgi Yayınevi, Ankara. KOÇ, O. (2015), 01 Şubat 2017 tarihinde www.oktaykoc.com/files.php?file=VI._867720939.pptx 01.02.2017 sayfasından erişilmiştir. MİNAR, T. M. (2019). Kamu Çalışanlarının Siyasi Sosyal Medya Paylaşımları - Tarafsızlık İlkesi ve İfade Hakkı Sorunsalı. https://www.hukukihaber.net/kamu-calisanlarinin-siyasi-sosyal-medya-paylasimlari-tarafsizlik-ilkesi-ve-ifade-hakki-sorunsali-makale,6528.html ÖZEN, M. & TOZMAN, Ö. (2009). Türk Ceza Hukukunda Kamu Görevlisi Kavramı. Amme İdaresi Dergisi 42(4), 25-57. Öztekin, A. (2001). Siyaset Bilimine Giriş, 3. Baskı, Siyasal Kitabevi, Ankara ÖZTEKİN, T. (2003). Karşılaştırmalı Kamu Personel Sistemleri Fransa’da Kamu Personel Sistemi. http://tulayozekin.blogspot.com/2010/12/fransada-kamu-personel-sistemi.html Seçimlerin Temel Hükümleri ve Seçmen Kütükleri Hakkında Kanun, Kanun No.: 3420, Kabul Tarihi: 31.03.1988. SELÇUK, S. (1997). Memur Yargılaması Hakkında. İstanbul: TÜSİAD Yayınları Türk Ceza Kanunu, Kanun No.: 5237 Kabul Tarihi: 26.9.2004 Türkiye Cumhuriyeti Anayasası, Kanun No.: 2709, Kabul Tarihi: 7.11.1982. Türkiye İnsan Hakları ve Eşitlik Kurumu Kanunu, Kanun No: 6701, Kabul Tarihi: 06.04.2016. UZUNÇARŞILI, H. İ. (1988). Osmanlı Devleti Teşkilatından Kapukulu Ocakları 1-2, Ankara: Türk Tarih Kurumu Yayınları. ÜLGER, E. G. (2019). Karşılaştırmalı Kamu Personel Sistemi: Türkiye Japonya Örneği. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara. 1982 Türkiye Cumhuriyeti Anayasası 657 Sayılı Devlet Memurlar Kanunu https://www.memurlar.net/haber/563254/siyasi-parti-yararina-is-yapan-memur-ne-ceza-alir.html (Erişim Tarihi: 01.01.2020).
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm 2020 Yılı 12. Sayı
Yazarlar

Oğuzhan Erdoğan 0000-0003-3809-6688

Çiğdem Pank Yıldırım 0000-0002-7084-313X

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2020
Kabul Tarihi 3 Temmuz 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Sayı: 12

Kaynak Göster

APA Erdoğan, O., & Pank Yıldırım, Ç. (2020). DEVLET MEMURLARININ SİYASİ FAALİYETTE BULUNMA YASAĞI. Ombudsman Akademik(12), 103-127.
AMA Erdoğan O, Pank Yıldırım Ç. DEVLET MEMURLARININ SİYASİ FAALİYETTE BULUNMA YASAĞI. OA. Haziran 2020;(12):103-127.
Chicago Erdoğan, Oğuzhan, ve Çiğdem Pank Yıldırım. “DEVLET MEMURLARININ SİYASİ FAALİYETTE BULUNMA YASAĞI”. Ombudsman Akademik, sy. 12 (Haziran 2020): 103-27.
EndNote Erdoğan O, Pank Yıldırım Ç (01 Haziran 2020) DEVLET MEMURLARININ SİYASİ FAALİYETTE BULUNMA YASAĞI. Ombudsman Akademik 12 103–127.
IEEE O. Erdoğan ve Ç. Pank Yıldırım, “DEVLET MEMURLARININ SİYASİ FAALİYETTE BULUNMA YASAĞI”, OA, sy. 12, ss. 103–127, Haziran 2020.
ISNAD Erdoğan, Oğuzhan - Pank Yıldırım, Çiğdem. “DEVLET MEMURLARININ SİYASİ FAALİYETTE BULUNMA YASAĞI”. Ombudsman Akademik 12 (Haziran 2020), 103-127.
JAMA Erdoğan O, Pank Yıldırım Ç. DEVLET MEMURLARININ SİYASİ FAALİYETTE BULUNMA YASAĞI. OA. 2020;:103–127.
MLA Erdoğan, Oğuzhan ve Çiğdem Pank Yıldırım. “DEVLET MEMURLARININ SİYASİ FAALİYETTE BULUNMA YASAĞI”. Ombudsman Akademik, sy. 12, 2020, ss. 103-27.
Vancouver Erdoğan O, Pank Yıldırım Ç. DEVLET MEMURLARININ SİYASİ FAALİYETTE BULUNMA YASAĞI. OA. 2020(12):103-27.