Öğrenim kurumlarındaki eğitim-öğretim faaliyetlerinin gözden geçirilmesi ve yeniden yapılanması sürecinde öğrencilerin memnuniyet düzeyleri ve görüşleri önem taşımaktadır. Bu çalışmada eğitim fakültesinde öğrenim gören öğretmen adaylarının eğitim hizmetlerinden duydukları memnuniyet düzeyleri çeşitli değişkenler açısından belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma 2012-2013 öğretim yılında Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada öğretmen adaylarının memnuniyet düzeylerini belirlemek amacıyla “Eğitim Fakültesi- Öğrenci Memnuniyet Ölçeği” (Şahin, 2009) kullanılmıştır. Ölçek, Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümündeki farklı anabilim dallarında öğrenim gören 685 öğrenciye uygulanmış ancak doldurulmasındaki eksiklikler nedeniyle 13 anket analiz dışı bırakılmış, 672 anket değerlendirmeye alınmıştır. Ayrıca öğretmen adaylarının hayal ettikleri eğitim ortamını belirlemeye yönelik açık uçlu sorular sorulmuş ve öğretmen adaylarının yazılı görüşleri alınmıştır. Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının eğitim fakültesinden genel olarak “az düzeyde” memnun oldukları ortaya çıkmıştır. Öğretmen adaylarının ölçeğin “danışmanlık hizmetleri” ve “ders ve ders programları” alt boyutlarından “orta düzeyde” memnun oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Nitel verilerin analizi sonucunda ise öğretmen adaylarının şu özelliklere sahip bir eğitim ortamı hayal ettikleri ortaya çıkmıştır; modern binalar, zengin olanaklar, yeni yöntemler, özgür ve bilimsel bir ortam, uygulamalı dersler, alanında uzman ve mesleki ve kişilik özellikleriyle öğretmen adaylarına model olabilecek öğretim elemanları.
Eğitim Fakültesi Öğretmen Adayları Eğitim Ortamı Memnuniyet Düzeyi
Students’ levels of satisfaction and opinions are significant in the process of revising and restructuring the activities at educational institutions. Taking into account a number of variables, this study seeks to reveal prospective students’ levels of satisfaction with the educational services at schools of education. The research was conducted in the 2012-2013 academic year at the School of Education of Ondokuz Mayıs University, and made use of the ‘Student Satisfaction Scale for Schools of Education’ (Şahin, 2009), which was administered to 685 students in various strands at the Department of Primary Education at the School of Education. 13 of the questionnaires returned were found to contain structural errors and were therefore not included in the study, which analysed 672 questionnaires. Further, open-ended questions were asked to the prospective teachers in order to catch a glimpse of their idealized educational settings, and their written opinions were collected. The study found that the prospective teachers were, in general, ‘not very’ satisfied with their school of education. The students were ‘fairly’ satisfied with the ‘academic advising services’ and ‘courses and course programmes’ enquired by the scale. The analysis of the qualitative data, on the other hand, revealed that the students’ idealized educational settings comprised modern buildings, many facilities, modern methods, a free and scientific environment, applied courses, and expert teaching staff with model professional and personal characteristics.
School of Education Prospective Teachers Educational Settings Satisfaction Levels
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Fen ve Bilgisayar Alanları Eğitimi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 32 Sayı: 2 |