Bu araştırmada, Eğitim Fakültelerinin Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Öğretmenliği Anabilim Dalı Piyano dersi için kullanılmakta olan mevcut öğretim programlarının durumu değerlendirilmiştir. Eğitim ve Öğretim in planlı ve programlı bir süreç olması ve çağdaş öğretim yöntemlerinin üniversitelerde vazgeçilmez bir unsur olmasından yola çıkarak hazırlanan bu çalışma, mevcut durumu ortaya koymak açısından önem arz etmektedir. Bilindiği üzere öğretmen yetiştiren kurumların öğretim programları Yüksek Öğretim Kurulu tarafından hazırlanan ortak bir program dâhilinde uygulanmaktadır. Ancak bu program, ders listeleri ve tanımsal içerikten öteye gidememektedir. Hâlbuki öğretmen yetiştiren bir programın lisansüstü eğitimi aşamalarında “program hazırlama”, “program değerlendirme” ve program çözümleme” gibi dersler mevcut iken lisans aşamasındaki derslerin öğretim programlarının bulunmayışı düşündürücüdür. Bu durum Türkiye’nin bazı Eğitim Fakültelerinde kendi iç işleyişlerini düzenlemek adına düzeltilmek istenmiş ve kurum içi çalışmalarla program eksikliği giderilmeye çalışılmıştır. Mevcut piyano öğretim programlarının durumunu ortaya koyabilmek için farklı kurumlardan ve farklı deneyim gruplarından 26 piyano öğretim elemanına yapılandırılmış görüşme uygulanmıştır. Araştırma ile ilgili ön çalışma oluşturması açısından uygulanan yapılandırılmış görüşme sonucunda; piyano dersi’ne yönelik piyano öğretim elemanlarının birçoğunun herhangi bir öğretim programı kullanmadığı, kullananların ise programlarının içeriğinde, öğretim programı öğelerine tam olarak yer vermediği, yani tanımsal program kullandıkları saptanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Fen ve Bilgisayar Alanları Eğitimi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Kasım 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 33 Sayı: 1 |