BibTex RIS Kaynak Göster

Ortaöğretim Öğrencilerinin Çevresel Konular İle İlgili Bilgi Düzeylerinin Ölçülmesi

Yıl 2014, Cilt: 33 Sayı: 2, 571 - 576, 10.03.2015

Öz

Bu araştırma, Van ilinde ortaöğretim 9. sınıf öğrencilerinin çevre sorunlarına ilişkin bilgi düzeylerinin tespit etmek amacı ile yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, Van ilinde 9. sınıfta öğrenim gören 158 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada öğrencilerin çevresel konular ile ilgili düzeylerinin ölçülmesi amacı ile 14 soruluk bir anket uygulanmıştır. Bu anket aracılığıyla öğrencilerin, çevre sorunları hakkında bilgi düzeyleri ölçülmeye çalışılmıştır. Araştırmada; Öğrencilerin çevre ile ilgili olgular açısından bilgi düzeyleri, kendilerine sunulan ölçeğe göre 3 puan ile temsil edilen “Açıklayacak kadar bilgim var” seviyesinde olup (tüm öğrencilerin ortalama puanları 4 üzerinden 2,77’dir).

Kaynakça

  • Atasoy, E. (2006). Çevre İçin Eğitim: Çocuk Doğa Etkileşimi, Ezgi Kitabe-vi.
  • Bozkurt, O. ve Koray, Ö. C. (2002). İlköğretim Öğrencilerinin Çevre Eğitiminde Sera Etkisi ile İlgili Kavram Yanılgıları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 67–73.
  • Demirbaş, M. ve Pektaş, H. M. (2009). İlköğretim Öğrencilerinin Çev-re Sorunu ile İlişkili Temel Kavramları Gerçekleştirme Düzeyleri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 3 (2), 195-211.
  • Doğan, M. ve Akaydın, G. (2000). "Ulusal Gündem 2:Türkiye'de Fen Eğitimi Programları ve Çevre Eğitimi", N. Congress of Science Education' 2000, pp.82-85, September
  • Erol, G. ve Gezer, K. (2006). Sınıf Öğretmenliği Öğretmen Adaylarına Çevreye ve Çevre Sorunlarına Yönelik Tutumları, In-ternational Journal of Environmental and Science Education, 1(1), 65-77.
  • Geray, C. (1992). “Çevre için eğitim. (Der. Kele_,R.)”. İnsan Çevre Toplum. İstanbul, İmge Kitabevi
  • İncekara, S ve Tuna, F. (2010). Ortaöğretim Öğrencilerinin Çevresel Ko
  • nularla İlgili Bilgi Düzeylerinin Ölçülmesi: Çankırı ili
  • örneği.
  • Kaya, E. Akıllı, M. ve Sezek, F. (2009). Lise Öğrencilerinin Çevreye Karşı Tutumlarının Cinsiyet Açısından İncelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Der-gisi, 18, 43-54.
  • Kiziroğlu, İ. (2000). Türk Eğitim Sisteminde Çevre Eğitimi ve Karşıla-şılan Sorunlar, V.Uluslararası Ekoloji ve Çevre Sorun-ları Sempozyumu, Ankara, s.167.
  • Knapp, D. (2000). The thessaloniki declaration: A wake-up call for environmental education? The Journal of Environ-mental Education, 31, 3, 32-39.
  • Köse, E. Ö. (2010). Lise Öğrencilerinin Çevreye Yönelik Tutumlarına Etki Eden Faktörler. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 7, 3.
  • Kulaksızoğlu, A. (1988). Ekoloji, Çevre Sorunları ve Eğitim. Fırat Havzası Çevre Sempozyumu.
  • Morgil,1. ve Yücel, S. (1998). Yükseköğretimde Çevre Olgusunun Araştrılması. Eğitim Fakültesi Dergisi, 14,84-91.
  • Özdemir, O., Yıldız, A., Ocaktan, E. ve Sarışen, Ö. (2004). Tıp fakül-tesi öğrencilerinin çevre sorunları konusundaki farkın-dalık ve duyarlılıkları. Ankara Üniversitesi Tıp Fakül-tesi Mecmuası, 57 (3), 117-127.
  • Şahin, N., Cerrah, L., Saka, A. Şahin, B. (2004). Yüksek Öğretimde Öğrenci Merkezli Çevre Eğitimi Dersine Yönelik Bir Uygulama.Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, (24)3, 113-128.
  • Ünal, S. ve Dımışkı, E. (1999). Üniversite Öncesi Çevre Eğitimi ve Sorunları. T.C.Çevre Bakanlığı Çevre ve İnsan Dergi-si, 42–56.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm İçindekiler
Yazarlar

Nevzat Kazak Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 10 Mart 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 33 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kazak, N. (2015). Ortaöğretim Öğrencilerinin Çevresel Konular İle İlgili Bilgi Düzeylerinin Ölçülmesi. Ondokuz Mayis University Journal of Education Faculty, 33(2), 571-576. https://doi.org/10.7822/omuefd.33.2.16