Bu çalışmanın amacı kimya dersi alan ortaöğretim öğrencilerinin çevre okuryazarlıklarını ve çevre okuryazarlık bileşenleri arasındaki ilişkilerini belirlemek ve öğrencilerin çevre okuryazarlıklarının cinsiyet ve sınıf düzeyi ve okul türü açılarından farklılık gösterip göstermediği incelemektir. Çalışmanın örneklemini 2011-2012 öğretim yılının ikinci döneminde iki farklı Anadolu Lisesinde kimya dersi görmekte olan 451 ortaöğretim öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada kesitsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın verileri çevre okuryazarlığının bilgi, tutum, ilgi ve kullanım boyutlarından oluşan Çevre Okuryazarlığı Anketi ile elde edilmiştir. Çalışmanın sonucunda; kimya dersi almakta olan ortaöğretim öğrencilerinin cinsiyet açısından çevre bilgi düzeylerinde erkek öğrenciler; çevreye karşı tutumları, çevreye karşı ilgileri ve çevre kullanımlarında kız öğrenciler lehine istatistik olarak anlamlı bir fark olduğu tespit edilmiştir. Sınıf düzeyi arttıkça çevre bilgi ve çevre ilgi düzeyi ve çevre kullanıma karşı olumlu davranışların arttığı belirlenmiştir. Ancak çevreye karşı tutumların sınıf düzeyine göre farklılık göstermediği tespit edilmiştir. Ayrıca öğrencilerin çevre bilgi düzeylerinin ve çevreye karşı tutumlarında okul türleri açısından istatistiksel olarak yüksek puanlı lise öğrencileri lehine anlamlı bir fark belirlenirken, çevre ilgi düzeyleri ve çevre kullanımları arasında bir farklılık olmadığı belirlenmiştir. Ayrıca bu çalışmada çevre okuryazarlığının boyutları olan çevre tutum, çevre ilgi ve çevre kullanım arasında orta düzeyde istatistiksel olarak anlamlı ve pozitif ilişki tespit edilmiştir.
Bölüm | Fen ve Bilgisayar Alanları Eğitimi |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 14 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 35 Sayı: 2 |