Performans
değerlendirme, çalışanların terfi etmesine, ücret artışına ve diğer yönetim
kararlarına temel teşkil edebilecek bilgileri sağlamakta ve aynı zamanda
çalışanların önceden belirlenen standartlara ne ölçüde yaklaştıklarına ilişkin
geri bildirimler vermektedir. Bu kapsamda eğitim kurumlarında bireysel
yeterlikler ve performans göstergelerinin saptanmasına ihtiyaç vardır. Bu
nedenle bu araştırmanın amacı Millî Eğitim Bakanlığının 26 Şubat 2018 tarihli
“Öğretmen Performans Değerlendirme Yönetmelik Taslağı’nda belirtilen performans
ölçütleri ile ilgili öğretmen görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın çalışma
grubunu Karabük’te ortaöğretimde görev yapan 31 öğretmen oluşturmaktadır.
Araştırmada öğretmenlere dört açık uçlu soru sorulmuştur. Araştırma verilerinin
çözümlenmesinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Veriler dört ana temada
toplanmış, her temaya ilişkin maddelerin frekansları tablolar halinde verilmiş
ve ayrıca tablolara ilişkin önemli görülen söylem ve görüşler kişilere ilişkin
kodlar verilerek betimlenmiştir. Araştırma bulgularına göre; öğretmenler,
taslaktaki değerlendirme formunun öncekilerden pek farkı olmadığını,
değerlendirmenin objektif olması gerektiğini, öğretmenin okul başarısı-öğrenci
başarısı ve davranışlarının, sınıf etkinliklerinin değerlendirmeye alınması
gerektiğini belirtmişlerdir. Ayrıca öğretmenler, bu yönetmelikte var olan veli
ve öğrencilerin değerlendirmeye katılmasının yanlış olduğu kanısındadırlar.
Araştırmadaki bulgular ışığında, daha işlevsel değerlendirme ölçütlerinin
geliştirilmesi konusunda öneriler getirilmiştir.
Çoklu değerlendirme Öğretmen değerlendirme Başarı değerlendirme Yeterlik
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Tüm Alanlar |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2018 |
Kabul Tarihi | 18 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 37 Sayı: 2 |