Eğitimin geri planda kalmadığı, tam tersine sınırları aşarak eğitim ihtiyaçlarını lisans programlarıyla sınırlı olmaktan çıktığı yadsınamaz bir gerçektir. Yüksek lisans fırsatlarına erişmek için kendi ülkelerinden ayrılan öğrencilerin sayısı her geçen gün artmaktadır. Bu durum eğitimde uluslararasılaşmanın bir göstergesi olarak kabul edilmektedir. Lisansüstü eğitimde uluslararasılaşmayı kolaylaştırmak için öğrencilerin eğitimle ilgili beklenti ve görüşlerinin analiz edilmesi gerekmektedir. Bu nedenle bu çalışmanın amacı, bu uluslararası ve yerli yüksek lisans öğrencilerinin Ondokuz Mayıs Üniversitesi İngiliz Dili Eğitimi yüksek lisans programına ilişkin görüş ve beklentilerini ortaya çıkarmaktır. Yükseköğretimin devamlılığında önemli bir yeri olduğundan dolayı, programın kalitesinin artırılması bu amaçla önemlidir. Dolayısıyla, öğrencilerin beklentileri göz önünde bulundurularak tasarlanan programın hedeflerine göre programın tüm alanlarında sürekli iyileştirmeler yapılmalıdır. Bu genel amacı göz önünde bulundurarak, uluslararası ve yerli yüksek lisans öğrencilerinin görüş ve beklentilerini analiz etmek için bu araştırma gerçekleştirildi. Türkiye’de İngiliz Dili Eğitimi yüksek lisans programlarını geliştirmek için bazı önemli öneriler sunuldu.
uluslararası öğrenciler yerli öğrenciler yüksek lisans lisansüstü çalışmalar
It is an undeniable fact that education does not take the backseat; to the contrary, it goes beyond the borders and makes educational needs no longer limited to the undergraduate programs. The number of students leaving their own countries to access master’s degree opportunities, which the program they attended offers, is increasing day by day. This is regarded as an indication of internationalization in education. In order to facilitate internationalization in graduate education, analyzing students’ educational expectations and views is necessary. Therefore, the aim of this study is to find out the views and expectations of these international and native master’s students, who have a significant place in the continuity of higher education, about the master program of English Language Teaching Department in Ondokuz Mayıs University in order to improve the quality of the program due to the fact that there should be continuous improvements in all fields of the program itself according to the objectives of the program designed by considering students' expectations. Consequently, this drove us to conduct research to analyze the views and expectations of international and native master’s students, and under the framework drawn in this study, certain major suggestions were presented to improve the master's programs of ELT in Turkey.
international students native students master’s degree graduate studies
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Aralık 2021 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2021 |
Kabul Tarihi | 26 Ekim 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 40 Sayı: 2 |