Bu çalışmanın amacı, okul öncesi dönemdeki çocukların formal ve informal etkinliklerine açık uçlu materyallerin dahil edilmesi ile oyun ve oyun materyalleri seçimlerini incelemektir. Çalışmada zenginleştirilmiş oyun ortamında meraklı çocuk (Zoom-Ç) e-Twinning projesinden elde edilen yarı yapılandırılmış görüşme soruları analiz edilerek sonuçlara ulaşılmıştır. Zoom-Ç projesi, İstanbul Aydın Üniversitesi okul öncesi eğitimi doktora programı kapsamında yürütülen oyun araştırmaları dersi kapsamında hazırlanmış bir e-Twinning projesidir. Zoom-Ç projesi, 2021-2022 eğitim-öğretim döneminde, Türkiye’nin 35 ilinde 153 erken çocukluk eğitimi kurumunda, 267 öğretmen, 4005 okul öncesi eğitim grubu çocuğu ile uygulanmıştır. Durum çalışması olarak gerçekleştirilen çalışmada, amaçlı örneklem kullanılarak katılımcı olarak okul öncesi eğitimine devam etmekte olan ve projede aktif olarak yer alan çocukların katılımı sağlanmıştır. Projeye katılım sağlayan 4005 çocuk içerisinden amaçlı örneklem dahilinde seçilen 655 çocuk ile proje öncesi yarı yapılandırılmış görüşme formu analiz edilerek, proje sonunda 67 çocuk ile çalışma tamamlanmıştır. Çalışmanın verileri içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Açık uçlu materyallerin eğitim ortamına entegre edilmesinin çocukların oyun ve oyuncak seçim durumlarında değişiklik oluşturduğu anlaşılmıştır. Çalışma sonuçları açık uçlu materyallerin kaliteli oyun deneyimleri sağlayarak çocukların oyunlarında açık uçlu materyalleri tercih etme eğilimlerinin arttığı sonucuna ulaşılmıştır. Proje sonunda çocukların açık uçlu materyallerle olan deneyimlerinin okul öncesi kurumu ile sınırlığı kalmadığı anlaşılmıştır. Çocukların evde ve okul dışı mekanlarda da açık uçlu materyalleri tercih ettikleri anlaşılmıştır.
okul öncesi eğitim açık uçlu materyal oyun açık uçlu materyallerle oyun
The aim of this study is to examine the inclusion of open-ended materials in preschool children's formal and informal activities and their choice of play and play materials. In the study, the results were reached by analyzing the semi-structured interview questions obtained from the curious child in an enriched play environment (Zoom-Ç) e-Twinning project. Zoom-Ç project is an e-Twinning project prepared within the scope of the play research course conducted within the scope of Istanbul Aydın University preschool education doctoral program. The Zoom-Ç project was implemented in 153 early childhood education institutions in 35 provinces of Turkey in the 2021-2022 academic year with 267 teachers and 4005 preschool children. In the study, which was conducted as a case study, purposive sampling was used to ensure the participation of children who were actively involved in the project and who were continuing their preschool education. The semi-structured interview form was analyzed before the project with 655 children selected within the purposeful sampling among 4005 children who participated in the project, and the study was completed with 67 children at the end of the project. The data of the study were analyzed by content analysis method. It was found that the integration of open-ended materials into the educational environment led to changes in children's choice of games and toys. The results of the study showed that open-ended materials provided quality play experiences and increased children's tendency to prefer open-ended materials in their play. At the end of the project, it was understood that children's experiences with open-ended materials were not limited to preschool institutions. It was understood that children also preferred open-ended materials at home and out of school.
preschool education play play with open-ended materials open-ended materials
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 18 Nisan 2024 |
Kabul Tarihi | 21 Temmuz 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 43 Sayı: 2 |