Kitap İncelemesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Review of Ana Hatlarıyla İslam Eğitim Tarihi

Yıl 2020, Sayı: 49, 601 - 605, 15.12.2020

Öz

The correct interpretation of current education issues for an educator who does not know the history of education is limited. History of Islamic Education in Outline gives the history of Islamic education from the time of the Prophet to the post-Tanzimat period. Not only history is given, but also social issues such as teachers, students and women in Islamic education are mentioned. This work, which was published in Ensar Publications in 2017, has an important place in the field of religious education. The editors of the book are people who have made important works in the field of religious education.

Kaynakça

  • ANA HATLARIYLA İSLAM EĞİTİM TARİHİ ed. Prof. Dr. Mustafa Köylü ve Prof. Dr. Şakir Gözütok, (İstanbul: Ensar Neşriyat, 2017)

Ana Hatlarıyla İslam Eğitim Tarihi

Yıl 2020, Sayı: 49, 601 - 605, 15.12.2020

Öz

İslam Dini eğitime çok önem vermektedir.Eğitim tarihini bilmeyen bir eğitimcinin güncel eğitim meselelerini doğru bir şekilde yorumlaması sınırlı kalır. Bu din eğitimcileri için de geçerlidir. Ana Hatlarıyla İslam Eğitim Tarihi Hz. Peygamber zamanından Tanzimat sonrası dönemine gelene kadar İslamî eğitimin tarihçesini vermektedir. Sadece tarihçe verilmekle kalınmamış, öğretmen, öğrenci ve kadınların İslam eğitimindeki yeri gibi sosyal konulardan da bahsedilmiştir. 2017 yılında Ensar Neşriyat’tan çıkan bu eser din eğitimi alanında önemli bir yere sahiptir. Kitabın editörleri din eğitimi alanında önemli çalışmalara imza atmış kişilerdir.

Kaynakça

  • ANA HATLARIYLA İSLAM EĞİTİM TARİHİ ed. Prof. Dr. Mustafa Köylü ve Prof. Dr. Şakir Gözütok, (İstanbul: Ensar Neşriyat, 2017)
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Kitap Değerlendirme
Yazarlar

Hatice Süeda Yavuz 0000-0002-8322-0193

Yayımlanma Tarihi 15 Aralık 2020
Gönderilme Tarihi 14 Aralık 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Sayı: 49

Kaynak Göster

ISNAD Yavuz, Hatice Süeda. “Ana Hatlarıyla İslam Eğitim Tarihi”. Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 49 (Aralık 2020), 601-605.