Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

FARKLI İLLERDEKİ ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN BEDEN EĞİTİMİ DERSİNE KARŞI TUTUMLARININ ÖLÇÜLMESİ

Yıl 2018, , 162 - 173, 14.12.2018
https://doi.org/10.17155/omuspd.399584

Öz

Bu
araştırmanın amacı; farklı illerdeki ortaokul öğrencilerinin beden eğitimi
dersine karşı tutumlarının ölçülmesidir.  
Araştırmanın örneklem grubunu; Düzce, Sakarya
ve Zonguldak illerinde 5, 6, 7 ve 8. sınıfta öğrenim gören 139'u bayan 169'u
erkek olmak üzere toplam 308 gönüllü öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama
aracı olarak anket kullanılmıştır. Anketin birinci bölümünde bilgi formuna,
ikinci bölümünde ise Demirhan ve Altay (2001)’ın revize ettiği, beden eğitimi
ve spor tutum ölçeğine (BESTÖ) yer verilmiştir. Verilerin değerlendirilmesinde
SPSS (20) istatistik programı kullanılmış ve bu verilerin anlamlılık düzeyi
(p< 0,05) alınmıştır. Verilerin analizinde cinsiyetler ile beden eğitimi
dersine ilişkin tutumlarının karşılaştırılmasında bağımsız gruplarda t-testi;
yaşanılan yer, sınıf, yaş, gibi değişkenlere göre beden eğitimi dersine ilişkin
tutumlarının karşılaştırılmasında tek yönlü varyans analizi ile farklılığın
hangi gruptan kaynaklandığını belirlemek için ise Scheffe testi uygulanmıştır
(P < 0,05). Ortaokul
öğrencilerinin yaşadıkları
şehir değişkeni göz önüne alınarak
tutumları
karşılaştırılmıştır. Düzce ilinde öğrenim gören öğrencilerin, Sakarya ilinde
öğrenim gören öğrencilere göre beden eğitimi dersine karşı tutumlarının daha yüksek
olduğu tespit edilmiştir. Öğrencilerin yaş dağılımları, cinsiyetleri ve okuduğu
sınıf değişkenleri ile beden eğitimi dersine karşı tutumları arasında
istatistiksel olarak anlamlı bir sonuç bulunamamıştır.

Kaynakça

  • 1. Koçak E. Erzurum ilinde görev yapmakta olan beden eğitimi öğretmenlerinin iş doyum düzeylerinin incelenmesi, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Erzurum, 2002.
  • 2. Kuru E. Beden eğitimi ve sporda program geliştirme. 4. Akşam Sanat Okulu Matbaası, Ankara, 2000.
  • 3. Şahin M, Pehlivan Z, Kuter FÖ. Beden eğitimi ders uygulamalarında ortaya çıkan etik sorunlar ve çözüm önerileri. II. ulusal beden eğitimi ve spor öğretmenliği sempozyumu, 21-23 Aralık, Bursa, 2001:71.
  • 4. Alparslan S. Ortaöğretim öğrencilerinin beden eğitimi öğretmenlerinin sergilediği öğretim davranışlarına ilişkin algıları ve öğrencilerin bu derse karşı geliştirdikleri tutumları. Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Bolu, 2008.
  • 5. Akpınar M. Öğrencilerin fizik dersine yönelik tutumlarının fizik dersi akademik başarısına etkisi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi. Ankara, 2006.
  • 6. Başal HA. Geçmiş yıllarda Türkiye’de çocuklar tarafından oynanan çocuk oyunları. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2007; 10(2): 243-266.
  • 7. Ha AS, Johns DP, Shui EW. Students’ perspective in the desing and implementation of the physical education curriculum. Physical Education Publisher, 1960; 60.
  • 8. Siedentop D, Tannehill D. Developing teaching skills in physical education. USA: Mountain View, CA: Mayfield Publishing Co; 2000; 324.
  • 9. Pehlivan Z. Beden eğitimi dersi tutum ölçeği ön çalışma raporu. 1. Uluslararası Spor Psikolojisi Sempozyumu, Ankara: Bağırgan Yayınevi, 1997; 117-127.
  • 10. Sayın E. Ortaöğretimde okuyan öğrencilerin beden eğitimi dersine bakış açılarının incelenmesi. Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul, 2014.
  • 11. Yağcı İ. Ortaöğretim öğrencilerinin beden eğitimi dersine ilişkin tutumlarının incelenmesi. Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Afyonkarahisar, 2012.
  • 12. Çetin M. Ortaöğretim öğrencilerinin beden eğitimi ve spora ilişkin tutumlarının karşılaştırılması (Kırşehir İli Örneği), Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Ankara, 2007.
  • 13. Şişko M, Demirhan G. İlköğretim okulları ve liselerde öğrenim gören kız ve erkek öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine ilişkin tutumları. Ankara, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2002; 23(23): 205-210.
  • 14. Doğan N. Niğde ilinde bulunan farklı statüdeki liselerde eğitim gören öğrencilerinin beden eğitimi dersine karşı tutumları ve fiziksel uygunluk düzeylerinin araştırılması, Niğde Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Niğde, 2011.
  • 15. Keskin Ö. Ortaokul öğrencilerinin beden eğitimi dersine yönelik tutumlarının bazı değişkenlere göre incelenmesi (Sakarya İli Örneği), Sakarya Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Sakarya, 2015.
  • 16. Çelik Z, Pulur A. Ortaöğretim öğrencilerinin beden eğitimi ve spora ilişkin tutumları. Ulusal Beden Eğitimi ve Spor Öğrt. Kongresi, 25-27 Mayıs. Van/YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 2011; 115-121.
  • 17. Adıgüzel R. İlköğretim okulları II. kademe öğrencilerinin spora bakış açılarının ve spor alışkanlıklarının değerlendirilmesi. Erciyes Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Kayseri, 2010.
  • 18. Kır R. II. kademe öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutum ve davranışları. Kırıkkale Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Kırıkkale, 2012.
  • 19. Holoğlu OG. İlköğretim ikinci kademede öğrenim gören kız öğrencilerin beden eğitimi dersine karşı tutumları. Uludağ Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Bursa, 2006.
  • 20. Demirhan G, Altay F. İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin beden eğitimi ve spora ilişkin tutum ölçeği. II. Hacettepe Üniversitesi Spor Bilimleri ve Teknolojisi Yüksekokulu. Ankara, 2001.
  • 21. Hünük D. Ankara ili merkez ilçelerindeki ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin beden eğitimi dersine ilişkin tutumlarının sınıf düzeyi, öğrenci cinsiyeti, öğretmen cinsiyeti ve spora aktif katılımları açısından karşılaştırılması. Hacettepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü,Yüksek Lisans Tezi, Ankara, 2006.
  • 22. Güllü M, Güçlü M. Ortaöğretim öğrencileri için beden eğitimi dersi tutum ölçeği geliştirilmesi. Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2009; 3(2): 138-151.
  • 23. Sılverman S, Subramaniam PR. Student attitude toward physical education and physical activity: a review of measurement issues and outcomes. Journal of teaching in physical education, 1999;19(1).
  • 24. Göksel AGG, Caz Ç. Anadolu lisesi öğrencilerinin beden eğitimi dersine yönelik tutumlarının incelenmesi. Marmara Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 2016; 1(1): 1-9.
  • 25. Yıldırım A. Sivas ilinde farklı eğitim düzeyindeki öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine ilişkin tutumlarının saptanması. Cumhuriyet Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi. Sivas, 2006.
  • 26. Gürbüz A. Ortaokul öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine ilişkin tutumlarının belirlenmesi. Muğla Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Muğla, 2011.
  • 27. Kangalgil M, Hünük D, Demirhan G. Spor yapan ve yapmayan öğrencilerin beden eğitimine ilişkin tutumları. (Sözel Bildiri) 10. Ichper. Sd ve 8. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi, Kemer/Antalya, 2004.
  • 28. Canlı U. Tekirdağ ili Çorlu ilçesi ilköğretim okulları ve liselerde öğrenim gören kız ve erkek öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine ilişkin tutumları. Trakya Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Edirne, 2013.
  • 29. Akandere M, Özyalvaç NT. Duman, S. Ortaöğretim öğrencilerinin beden eğitimi dersine yönelik tutumları ile akademik başarı motivasyonlarının incelenmesi (Konya Anadolu Lisesi Örneği). Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2010; 24: 2-10.
  • 30. Koca C, Aşçı FH. Atletik yeterlilik düzeyi ve cinsiyetin beden eğitimine yönelik tutum üzerine etkisi. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2004; 9 (1):15-24.
  • 31. Güllü M. Ortaöğretim öğrencilerinin beden eğitimi dersine ilişkin tutumlarının araştırılması, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi, Ankara, 2007.
  • 32. Aydın A. Yükseköğretim öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine ilişkin tutumlarının incelenmesi. Kafkas Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi. Kars, 2013.
  • 33. Tavlaş S. Erzurum ilindeki ortaöğretim öğrencilerinin beden eğitimi dersine ilişkin tutumlarının incelenmesi. Atatürk Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi. Erzurum, 2012.
  • 34. Wersch AV, Trew K, Turner I. Post-primary school pupils interests in physical education, age and gender differences. British Journal of Educational Psychology, 1992; 62: 56-72.
  • 35. Butcher AC. Foundations of physical education and sport. London, The C.V. Mosby Company, 1983.
  • 36. Subramaniam PR, Silverman S. “Middle school students’ attitudes toward physical education . Elsevier Teaching and Teacher Education, 2007; 602-611.
  • 37. Altay F, Özdemir Z. Ankara ili merkez ilçelerindeki ilköğretim1. kademesinde öğrenim gören 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine ilişkin tutumlarının karşılaştırılması. 9. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi, Muğla: 3–5 Kasım, 2006.
  • 38. Haladyna T, Thomas G. The attitudes of elementary school children toward school and subject matters. Journal of Experimental Education, 1979; 48(1):18-23.

MEASURING THE ATTITUDES OF SECONDARY SCHOOL STUDENTS FROM DIFFERENT CITIES TOWARDS PHYSICAL EDUCATION LESSON

Yıl 2018, , 162 - 173, 14.12.2018
https://doi.org/10.17155/omuspd.399584

Öz

The purpose of this
research to measure the attitudes of secondary school students from different
provinces towards physical education lesson. The sample group of the research
consists of 308 volunteering students, 139 female and 169 male, in the 5, 6, 7
and 8 grades in the provinces of Düzce, Sakarya and Zonguldak. A questionnaire
was used as data collection tool. The first part of the questionnaire included
an information form, while the second part included physical education and
sport attitude scale (BESTÖ), which was revised by Demirhan and Altay (2001). In
the analysis of data, independent groups t-test was used in comparing gender
and attitudes towards physical education lesson; in one-way analysis of
variance was used to compare the attitudes towards physical education lesson according
to variables such as location, class, age, etc. and Scheffe test was used to
determine in which group the difference was (P <0.05). The attitudes of the
secondary school students were compared by taking into consideration the
variable of city in which they lived. It was determined that the students who studied
in the province of Düzce had higher attitudes towards physical education than
the students in Sakarya province. No statistically significant results were
found between the attitudes of the students towards physical education and
their age distributions, genders, and class variables.

Kaynakça

  • 1. Koçak E. Erzurum ilinde görev yapmakta olan beden eğitimi öğretmenlerinin iş doyum düzeylerinin incelenmesi, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Erzurum, 2002.
  • 2. Kuru E. Beden eğitimi ve sporda program geliştirme. 4. Akşam Sanat Okulu Matbaası, Ankara, 2000.
  • 3. Şahin M, Pehlivan Z, Kuter FÖ. Beden eğitimi ders uygulamalarında ortaya çıkan etik sorunlar ve çözüm önerileri. II. ulusal beden eğitimi ve spor öğretmenliği sempozyumu, 21-23 Aralık, Bursa, 2001:71.
  • 4. Alparslan S. Ortaöğretim öğrencilerinin beden eğitimi öğretmenlerinin sergilediği öğretim davranışlarına ilişkin algıları ve öğrencilerin bu derse karşı geliştirdikleri tutumları. Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Bolu, 2008.
  • 5. Akpınar M. Öğrencilerin fizik dersine yönelik tutumlarının fizik dersi akademik başarısına etkisi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi. Ankara, 2006.
  • 6. Başal HA. Geçmiş yıllarda Türkiye’de çocuklar tarafından oynanan çocuk oyunları. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2007; 10(2): 243-266.
  • 7. Ha AS, Johns DP, Shui EW. Students’ perspective in the desing and implementation of the physical education curriculum. Physical Education Publisher, 1960; 60.
  • 8. Siedentop D, Tannehill D. Developing teaching skills in physical education. USA: Mountain View, CA: Mayfield Publishing Co; 2000; 324.
  • 9. Pehlivan Z. Beden eğitimi dersi tutum ölçeği ön çalışma raporu. 1. Uluslararası Spor Psikolojisi Sempozyumu, Ankara: Bağırgan Yayınevi, 1997; 117-127.
  • 10. Sayın E. Ortaöğretimde okuyan öğrencilerin beden eğitimi dersine bakış açılarının incelenmesi. Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul, 2014.
  • 11. Yağcı İ. Ortaöğretim öğrencilerinin beden eğitimi dersine ilişkin tutumlarının incelenmesi. Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Afyonkarahisar, 2012.
  • 12. Çetin M. Ortaöğretim öğrencilerinin beden eğitimi ve spora ilişkin tutumlarının karşılaştırılması (Kırşehir İli Örneği), Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Ankara, 2007.
  • 13. Şişko M, Demirhan G. İlköğretim okulları ve liselerde öğrenim gören kız ve erkek öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine ilişkin tutumları. Ankara, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2002; 23(23): 205-210.
  • 14. Doğan N. Niğde ilinde bulunan farklı statüdeki liselerde eğitim gören öğrencilerinin beden eğitimi dersine karşı tutumları ve fiziksel uygunluk düzeylerinin araştırılması, Niğde Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Niğde, 2011.
  • 15. Keskin Ö. Ortaokul öğrencilerinin beden eğitimi dersine yönelik tutumlarının bazı değişkenlere göre incelenmesi (Sakarya İli Örneği), Sakarya Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Sakarya, 2015.
  • 16. Çelik Z, Pulur A. Ortaöğretim öğrencilerinin beden eğitimi ve spora ilişkin tutumları. Ulusal Beden Eğitimi ve Spor Öğrt. Kongresi, 25-27 Mayıs. Van/YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 2011; 115-121.
  • 17. Adıgüzel R. İlköğretim okulları II. kademe öğrencilerinin spora bakış açılarının ve spor alışkanlıklarının değerlendirilmesi. Erciyes Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Kayseri, 2010.
  • 18. Kır R. II. kademe öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutum ve davranışları. Kırıkkale Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Kırıkkale, 2012.
  • 19. Holoğlu OG. İlköğretim ikinci kademede öğrenim gören kız öğrencilerin beden eğitimi dersine karşı tutumları. Uludağ Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Bursa, 2006.
  • 20. Demirhan G, Altay F. İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin beden eğitimi ve spora ilişkin tutum ölçeği. II. Hacettepe Üniversitesi Spor Bilimleri ve Teknolojisi Yüksekokulu. Ankara, 2001.
  • 21. Hünük D. Ankara ili merkez ilçelerindeki ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin beden eğitimi dersine ilişkin tutumlarının sınıf düzeyi, öğrenci cinsiyeti, öğretmen cinsiyeti ve spora aktif katılımları açısından karşılaştırılması. Hacettepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü,Yüksek Lisans Tezi, Ankara, 2006.
  • 22. Güllü M, Güçlü M. Ortaöğretim öğrencileri için beden eğitimi dersi tutum ölçeği geliştirilmesi. Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2009; 3(2): 138-151.
  • 23. Sılverman S, Subramaniam PR. Student attitude toward physical education and physical activity: a review of measurement issues and outcomes. Journal of teaching in physical education, 1999;19(1).
  • 24. Göksel AGG, Caz Ç. Anadolu lisesi öğrencilerinin beden eğitimi dersine yönelik tutumlarının incelenmesi. Marmara Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 2016; 1(1): 1-9.
  • 25. Yıldırım A. Sivas ilinde farklı eğitim düzeyindeki öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine ilişkin tutumlarının saptanması. Cumhuriyet Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi. Sivas, 2006.
  • 26. Gürbüz A. Ortaokul öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine ilişkin tutumlarının belirlenmesi. Muğla Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Muğla, 2011.
  • 27. Kangalgil M, Hünük D, Demirhan G. Spor yapan ve yapmayan öğrencilerin beden eğitimine ilişkin tutumları. (Sözel Bildiri) 10. Ichper. Sd ve 8. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi, Kemer/Antalya, 2004.
  • 28. Canlı U. Tekirdağ ili Çorlu ilçesi ilköğretim okulları ve liselerde öğrenim gören kız ve erkek öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine ilişkin tutumları. Trakya Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Edirne, 2013.
  • 29. Akandere M, Özyalvaç NT. Duman, S. Ortaöğretim öğrencilerinin beden eğitimi dersine yönelik tutumları ile akademik başarı motivasyonlarının incelenmesi (Konya Anadolu Lisesi Örneği). Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2010; 24: 2-10.
  • 30. Koca C, Aşçı FH. Atletik yeterlilik düzeyi ve cinsiyetin beden eğitimine yönelik tutum üzerine etkisi. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2004; 9 (1):15-24.
  • 31. Güllü M. Ortaöğretim öğrencilerinin beden eğitimi dersine ilişkin tutumlarının araştırılması, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi, Ankara, 2007.
  • 32. Aydın A. Yükseköğretim öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine ilişkin tutumlarının incelenmesi. Kafkas Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi. Kars, 2013.
  • 33. Tavlaş S. Erzurum ilindeki ortaöğretim öğrencilerinin beden eğitimi dersine ilişkin tutumlarının incelenmesi. Atatürk Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi. Erzurum, 2012.
  • 34. Wersch AV, Trew K, Turner I. Post-primary school pupils interests in physical education, age and gender differences. British Journal of Educational Psychology, 1992; 62: 56-72.
  • 35. Butcher AC. Foundations of physical education and sport. London, The C.V. Mosby Company, 1983.
  • 36. Subramaniam PR, Silverman S. “Middle school students’ attitudes toward physical education . Elsevier Teaching and Teacher Education, 2007; 602-611.
  • 37. Altay F, Özdemir Z. Ankara ili merkez ilçelerindeki ilköğretim1. kademesinde öğrenim gören 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine ilişkin tutumlarının karşılaştırılması. 9. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi, Muğla: 3–5 Kasım, 2006.
  • 38. Haladyna T, Thomas G. The attitudes of elementary school children toward school and subject matters. Journal of Experimental Education, 1979; 48(1):18-23.
Toplam 38 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Psiko Sosyal Alanlar
Yazarlar

Ömer Sivrikaya 0000-0002-3529-8754

Muharrem Kılçık Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 14 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018

Kaynak Göster

APA Sivrikaya, Ö., & Kılçık, M. (2018). FARKLI İLLERDEKİ ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN BEDEN EĞİTİMİ DERSİNE KARŞI TUTUMLARININ ÖLÇÜLMESİ. Spor Ve Performans Araştırmaları Dergisi, 9(3), 162-173. https://doi.org/10.17155/omuspd.399584