Bu çalışmada, ilköğretim I. kademesinde beden eğitimi derslerini yürüten sınıf öğretmenlerinin eğitsel oyun uygulamalarına ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlandı. Veri toplama aracı olarak bir anket uygulandı. Elde edilen verilerin frekans, yüzde (%) dağılımı ile ilişkilendirmelerde ki-kare (x2) ve t-testi analizleri SPSS programında yapılarak, anlamlılık düzeyleri 0,05 olarak belirlendi.
Sınıf öğretmenlerinin %22,5’i meslek yaşamlarından önce veya sonra aktif spor yaparken, %77,5’i hiçbir şekilde aktif sporun içinde yer almadıklarını ifade etmişlerdir. Aktif spor yapan erkek öğretmenlerin bayanlara oranla fazla olması, istatistikî açıdan 0,05 anlamlılık düzeyinde bir farklılığı ortaya çıkardı. İzleyici olarak veya sağlık için sporla ilgilenen erkek öğretmenlerin oranının bayan öğretmenlere göre fazla olması 0,05 anlamlılık düzeyinde farklılığı gösterdi. Ayrıca eğitsel oyun öğretimine yönelik formasyon düzeylerini, erkek öğretmenlere oranla, bayan öğretmenlerin kendilerini daha yetersiz bulmaları istatistiki açıdan anlamlıydı (P < 0,05). Eğitsel oyun öğretimi ve formasyon düzeyleri açısından aktif spor yapan sınıf öğretmenleri, aktif spor yapmayanlarla kıyaslandığında, yapanlar lehine 0,05 düzeyinde anlamlı farklılık vardı. İzleyici olarak veya sağlık için sporla ilgilenen sınıf öğretmenlerinin, ilgilenmeyenlere göre eğitsel oyun öğretimine yönelik uygulamaları açısından, kendilerini yeterli görmeleri durumunun istatistikî açıdan anlamlı olduğu görüldü (P < 0,05).
Sonuç olarak; genelde sınıf öğretmenlerinin kendilerini eğitsel oyun uygulamalarına yönelik formasyon düzeyleri açısından yeterli buldukları tespit edildi. Erkek sınıf öğretmenlerinin kendilerini bayanlara oranla bu konuda daha yeterli buldukları görüldü. Ayrıca aktif spor yapmış veya bir şekilde spora ilgili olan sınıf öğretmenlerinin eğitsel oyun uygulamalarına yönelik yaklaşımlarının olumlu olduğu ve kendilerini daha yeterli gördükleri belirlendi.
This research aims to find out the perception and the ideas of the elementary school teachers teaching physical education lessons about the lessons and performing the educational games. During the research, a questionnaire was implemented as an instrument to gather data. Analyses of frequency, percentage ratio, chi-square and t-tests were made in SPSS software and level of significance was determined as 0,05. While 22,5 percent of the elementary school teachers stated that they were involved in sports actively before or after becoming a teacher, 77,5 percent of them stated that they had never been involved in a sport actively. The high number of male teachers who are involved in sports actively compared to female ones shows that there is a statistically significant difference in the 0,05 level. Again the high number of male teachers who are interested in sports as a spectator or for health reasons when compared with female ones shows that there is a significant difference in the 0,,5 level Moreover, the female teachers when compared with male teachers felt that they were inadequate in terms of teaching educational games and formation level. This shows that there is a statistically significant difference (P<0,05). In terms of teaching educational games and formation level, there is a significant difference in the
0,05 level between elementary school teachers who are involved in sports actively before being a teacher when compared with teachers who are not involved in a sports and this difference is in favour of teachers involved in sports actively (P<0,05).In terms of teaching educational games and formation level, elementary school teachers who were involved in sports actively or as a spectator or for health reasons when compared to teachers who weren’t, involved felt that they were adequate. This shows that there is a statistically significant difference (P<0,05). As a result, it is found out that elementary school teachers feel that they are adequate in terms of formation level when applying educational games. The male teachers feel that they are more adequate than the female ones about the topic. Moreover, it is also found out that the teachers, who are involved in sports actively or interested in sports in a way, think that they feel more adequate and it is seen that their approach to applying educational games is more positive.
Educational Games Elementary Education School Teachers Sports
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Psiko Sosyal Alanlar |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 14 Temmuz 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 1 Sayı: 1 |