BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2012, Cilt: 3 Sayı: 2, 23 - 29, 28.06.2012

Öz

-

Kaynakça

  • Saban A. Çoklu Zeka Teorisi ve Eğitimi. 4. Baskı, Nobel Yayınları, Ankara, 2005.
  • Gardner H. Frames of Mind, Basic Books, New York, 1983.
  • Bümen NT. Okulda Çoklu Zeka Kuramı, Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2004.
  • Özden Y. Öğrenme ve Öğretme, Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2008.
  • Gardner H. Intelligence Reframed, Multiple Intelligences for the 21st Century, Basic Books, New York, 1999.
  • İkizler HC. Sporda Sosyal Bilimler, Alfa Basın Yayım Dağıtım, İstanbul, 2000.
  • Temiz N. Kimim? Öğretmenim, Benim, Beynim, Çoklu Zeka Kuramı Okulda ve Sınıfta, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2007.
  • Selçuk Z, Kayılı H, Okut L. Çoklu Zekâ Uygulamaları, Nobel Yayın Dağıtım, 2. Baskı, Ankara, 2003.
  • Demirel B, Erdem E, Başbay A. Eğitimde Çoklu Zeka Kuram ve Uygulama, Pegem A Yayıncılık, 1. Baskı, Ankara, 2006.
  • Özyurt BE. Cinsiyet. Kuzgun, Y. , Deryakulu, D. Editörler, Eğitimde Bireysel Farklılıklar, 1. Baskı, Ankara; Nobel Yayın Dağıtım, 2004; 315-344.
  • Kuzgun Y. Zeka ve Yetenekler. Kuzgun, Y. , Deryakulu, D. Editörler, Eğitimde Bireysel Farklılıklar, 1. Baskı, Ankara; Nobel Yayın Dağıtım, 2004; 13-70.
  • Açıkgöz K Ü. Etkili Öğrenme ve Öğretme, Eğitim Dünyası Yayınları, İzmir, 2003.
  • İnal AN. Beden Eğitimi ve Spor Bilimi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2009.
  • Kale R, Erşen E. Beden Eğitimi ve Spor Bilimlerine Giriş, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2003.
  • Saban A. Öğrenme Öğretme Süreci, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2004.
  • Selçuk Z. Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi, Nobel Yayın ve Dağıtım, Ankara, 1999.
  • Vural B. Öğrenci Merkezli Eğitim ve Çoklu Zekâ, Hayat Yayıncılık, İstanbul, 2004.
  • Yavuz KE. Eğitim Öğretimde Çoklu Zekâ Kuramı Uygulamaları, Özel Ceceli Okulları Eğitim Dizisi 1, Ankara, 2001.
  • Zorba E. Yaşam Boyu Spor, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2006.

ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN BEDENSEL VE SOSYAL ÇOKLU ZEKA PUANLARINDA SPORUN ETKİSİ

Yıl 2012, Cilt: 3 Sayı: 2, 23 - 29, 28.06.2012

Öz

Bu çalışmanın amacı, aktif spor yapan Ondokuz Mayıs Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğrencileri ile Ondokuz Mayıs Polis Meslek Yüksekokulu öğrencilerinin bedensel ve sosyal çoklu zeka puanlarının karşılaştırılmasıdır. Çalışmaya Ondokuz Mayıs Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu’ndan 472, Ondokuz Mayıs Polis Meslek Yüksekokulu’ndan 133 öğrenci gönüllü olarak katılmıştır. Araştırmada öğrencilere bir bilgi formu ve “Çoklu Zeka Envanteri” uygulanmıştır. Bilgi formunda öğrenciler, öğrencilerin aileleri ve spor alışkanlıkları ile ilgili 12 soru bulunmaktadır. Çoklu zeka envanteri Likert tipinde olup, 10 bölümden ve toplam 80 maddeden oluşmaktadır. İstatistiksel analizler için çoklu karşılaştırma testi ANOVA ve bağımsız iki değişkene ait t testi kullanılmıştır. Verilerin analizinde bilgisayar ortamında SPSS.15 paket programı kullanılmıştır.
Bedensel ve sosyal zeka puanlarının ortalamaları Polis MYO öğrencileri (37,76 ve 37 ) ile BESYO öğrencilerinde(38,36 ve 37,68) birbirlerine oldukça yakındır(p>0.05). Yine cinsiyetler arasında Bedensel Zeka puanı ve Sosyal Zeka puanı bakımından fark yoktur (p>0.05). Mezun olunan lise türüne göre Bedensel Zeka puanı bakımında fark varken (p0.05). Bedensel zeka puanında fark olmasının en önemli sebebi olarak Spor Lisesi mezunlarının diğer birçok liseye göre sportif bakımdan daha yetenekli ve eğitimli olmasından kaynaklandığı düşünülmektedir. Spor lisesi mezunlarının hem bedensel hem sosyal zeka puanları en yüksek, özel liselerden mezunların zeka puanları en düşük çıkmıştır.
Sporun bedensel ve sosyal zeka puanını olumlu yönde etkilemekte olduğunu ve cinsiyetler arasında sporcularda bedensel ve sosyal zekâ puanı bakımından fark olmadığını söyleyebiliriz. Bedensel ve sosyal zeka puanını artırmak için sportif faaliyetlerden daha fazla yararlanılmalıdır.

Kaynakça

  • Saban A. Çoklu Zeka Teorisi ve Eğitimi. 4. Baskı, Nobel Yayınları, Ankara, 2005.
  • Gardner H. Frames of Mind, Basic Books, New York, 1983.
  • Bümen NT. Okulda Çoklu Zeka Kuramı, Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2004.
  • Özden Y. Öğrenme ve Öğretme, Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2008.
  • Gardner H. Intelligence Reframed, Multiple Intelligences for the 21st Century, Basic Books, New York, 1999.
  • İkizler HC. Sporda Sosyal Bilimler, Alfa Basın Yayım Dağıtım, İstanbul, 2000.
  • Temiz N. Kimim? Öğretmenim, Benim, Beynim, Çoklu Zeka Kuramı Okulda ve Sınıfta, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2007.
  • Selçuk Z, Kayılı H, Okut L. Çoklu Zekâ Uygulamaları, Nobel Yayın Dağıtım, 2. Baskı, Ankara, 2003.
  • Demirel B, Erdem E, Başbay A. Eğitimde Çoklu Zeka Kuram ve Uygulama, Pegem A Yayıncılık, 1. Baskı, Ankara, 2006.
  • Özyurt BE. Cinsiyet. Kuzgun, Y. , Deryakulu, D. Editörler, Eğitimde Bireysel Farklılıklar, 1. Baskı, Ankara; Nobel Yayın Dağıtım, 2004; 315-344.
  • Kuzgun Y. Zeka ve Yetenekler. Kuzgun, Y. , Deryakulu, D. Editörler, Eğitimde Bireysel Farklılıklar, 1. Baskı, Ankara; Nobel Yayın Dağıtım, 2004; 13-70.
  • Açıkgöz K Ü. Etkili Öğrenme ve Öğretme, Eğitim Dünyası Yayınları, İzmir, 2003.
  • İnal AN. Beden Eğitimi ve Spor Bilimi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2009.
  • Kale R, Erşen E. Beden Eğitimi ve Spor Bilimlerine Giriş, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2003.
  • Saban A. Öğrenme Öğretme Süreci, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2004.
  • Selçuk Z. Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi, Nobel Yayın ve Dağıtım, Ankara, 1999.
  • Vural B. Öğrenci Merkezli Eğitim ve Çoklu Zekâ, Hayat Yayıncılık, İstanbul, 2004.
  • Yavuz KE. Eğitim Öğretimde Çoklu Zekâ Kuramı Uygulamaları, Özel Ceceli Okulları Eğitim Dizisi 1, Ankara, 2001.
  • Zorba E. Yaşam Boyu Spor, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2006.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Psiko Sosyal Alanlar
Yazarlar

Egemen Ermiş

Osman İmamoğlu Bu kişi benim

Necati Alp Erilli Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 28 Haziran 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Ermiş, E., İmamoğlu, O., & Erilli, N. A. (2012). ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN BEDENSEL VE SOSYAL ÇOKLU ZEKA PUANLARINDA SPORUN ETKİSİ. Spor Ve Performans Araştırmaları Dergisi, 3(2), 23-29. https://doi.org/10.17155/spd.23346