Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

CONTENT ANALYSIS OF WEB SITES OF SPORTS CENTRES: AN IMPLEMENTATION IN ANKARA

Yıl 2017, Cilt: 8 Sayı: 3, 252 - 265, 15.12.2017
https://doi.org/10.17155/omuspd.278409

Öz

The main objective of this study is to investigate
what information the sports centres have included in the web sites in terms of
informing the target market, as a recreation facility. For this purpose, such
elements as corporate information, marketing information, communication
information, visual-appeal, informing and formal property information on the
web sites were content-analysed. The sample of this study consists of the web
sites of the 80 sports centres in Ankara.
Web
sites were analysed in detail to collect data in June in 2016. Data gathering
form was used to obtain systematic information. The collected data were
analysed on Statistical Package for the Social Sciences. Descriptive
analyses were performed and the findings were interpreted. According to the
results of the study, service provided, information of membership and address,
visual-appeal of photos, branch of sports, font size and readability are mainly
used on the web sites, on the other hand, news in the press, language
selection, print item and visual-appeal of the graphics are not. Also, price
information is rare and online selling and online shopping opportunities and
credit card information are mostly not given on the web sites. The main
importance of the study is that
there has been no
study on this subject and content analysis of the web sites of sports centres.
Hence, it is though that this study will fill an important literature gap. 

Kaynakça

  • Çalık D, Çınar ÖP. Geçmişten günümüze bilgi yaklaşımları bilgi toplumu ve internet inet-tr’09, XIV. Türkiye’de İnternet Konferansı Bildirileri, 12-13 Aralık Bilgi Üniversitesi, İstanbul, 2009: 77-88.
  • Wang KC, Chou SH, Su CJ, Tsai HY. More information, stronger effectiveness? Different group package tour advertising components on web page, Journal of Business Research, 2007; 60: 382–387.
  • O’Connor P, Murphy J. Hotel domain name adoption and implementation, Information and Communication Technologies in Tourism, 2010: 1-12.
  • Türkiye İstatistik Kurumu Hane Halkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması, 2015, [erişim tarihi: 11.07.2016]Ulaşılabilir adres: www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri. doid=18660.
  • Çubukçu Mİ. Konaklama işletmeleri web site İçeriklerinin değerlendirilmesi, Internet uygulamaları ve yönetimi, 2010; 1 (1): 39-59.
  • Uçak N, Çakmak T. Web sayfası kullanılabilirliğinin ölçülmesi: Hacettepe üniversitesi bilgi ve belge yönetimi bölümü web sayfası örneği, Türk Kütüphaneciliği, 2009; 22 (2): 278-298.
  • Tarhan A. Halkla ilişkilerde tanıma ve tanıtma aracı olarak internet: Belediyelerin web sayfaları üzerine bir analiz. Selçuk İletişim Dergisi, 2007; 4 (4): 75-95.
  • Beri B, Singh P. Web analytics: Increasing website's usability and conversion rate, International Journal of Computer Applications, May 2013; 72 (6): 35-38.
  • Tsai WH, Chou WC, Lai CW. An effective evaluation model and improvement analysis for national park websites: A case study of Taiwan, Tourism Management, 2010; 31: 936–952. Hümmer M, Kretschmer D, Hofmann B. User centered requirements engineering: Usability issue for websites of tour operators, Information and Communication Technologies in Tourism, 2005: 505-518. Başfırıncı ÇŞ. Bir pazarlama iletişim medyası olarak web ortamında içerik analizi yapmanın güçlükleri ve olası çözüm önerileri, Yönetim Dergisi, Ekim 2008; 19 (61):52-71. Gao L, Bai X. Online consumer behavior and its relationship to website atmospheric induced flow: Insights into online travel agencies in China. Journal of Retailing and Consumer Services, 2014; 21(4):653-665. Karabağ FS, Özgen HM, Özgen H. Bir iletişim aracı olarak web siteleri: Türkiye’deki otel web sitelerinin etkinliği üzerine bir araştırma, Öneri Dergisi, 2010; 9 (33): 17-32.
  • Korkmaz S. Müşteri ilişkisi yönetiminde internet kullanımı: Seyahat acentelerinde bir uygulama, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2006; 16 (2): 193-213.
  • Sarı Y, Kozak M. Turizm pazarlamasına internetin etkisi: Destinasyon web siteleri için bir model önerisi, Akdeniz İ.İ.B.F. Dergisi, 2005; 9:248-271.
  • Kurtel K. Web’in geleceği: Anlamsal web, Ege Akademik Bakış,2008; 8 (1): 205-213. Bayram M, Yaylı A. Otel web sitelerinin içerik analizi yöntemi ile değerlendirilmesi, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 2009; 8 (27): 347-379.
  • Karamustafa K, Öz M. Türkiye’de konaklama işletmelerinin web sitelerinde yer faktörlerin başarımı, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İ.İ.B.F Dergisi, 2010; 5 (2): 189‐218.
  • Marsico M, Levialdi S. Evaluating web sites: Exploiting user’s expectations, Int.J. Human-Computer Studies, 2004; 60: 381–416.
  • Çiçek H, Demirel M, Onat OK. İşletmelerin web sitelerinin değerlendirilmesine ilişkin bir araştırma: Burdur ili örneği, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2010; 15 (2): 187-206.
  • Çavuşoğlu B, Öztürk RG, Kara B. Spor pazarlama çalışmalarında yeni medya aracı olarak internet kullanımının stratejik önemi: Türkiye ve İngiltere’deki spor kulüplerinin web sayfalarının incelenmesi, Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 2011; (8)1: 1342-1363.
  • Dalgın T, Karadağ L. Restoran işletmeleri web sitelerinin içerik analizi: Marmaris-Bodrum örneği, AİBÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Güz 2013; 13 (2): 133-150.
  • Güçer E, Hassan A, Pelit E. Destinasyon pazarlamasında belediye web sayfalarının önemi: Türkiye’deki büyükşehir belediyelerinde bir inceleme, Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2013; 2 (8): 47-62.
  • Henry AE, Story M. Food and beverage brands that market to children and adolescents on the internet: A content analysis of branded web sites, Journal of Nutrition Education and Behavior, 2009; 41 (5): 353-359.
  • Jakovic B, Galetic F. Marketing and commercial activities offered on Croatian five-star hotel web sites, Procedia Engineering, 2014; 69: 112-120.
  • Korkutata A, Halis M. Sportif rekreasyon işletmelerinde müşterinin personel memnuniyetini belirleyen unsurlar: Private training studio örneği, Kastamonu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Temmuz 2015;1:16-24.
  • Zorba E. Türkiye’de rekreasyona bakış açısı ve gelişimi, Gazi Haber Dergisi, Eylül, 2008: 52-55.
  • Üstündağ Ö, Devecioğlu S, Akarsu EE. Spor ve rekreasyon alanlarının şehir planlamasındaki yeri ve önemi, International Advanced Technologies Symposium (IATS’11), Elazığ, Turkey, 16-18 May, 2011.
  • Koçan N. Geleneksel sporlarımızdan Cirit’in rekreasyon amacı İle günümüze uyarlanması, Spor Yönetimi ve Bilgi Teknolojileri Dergisi, 2007; 2 (1): 31-39.
  • Munthiu MC, Velicu BCM, Tuta M, Zara AI. Service quality evaluation models determined by online consumer perception and satisfaction. World Conference on Business, Economics and Management -WBEM 2013, Romania, Procedia - Social and Behavioral Sciences 109, 2014: 1303 – 1308.
  • Ekmekçi R, Ekmekçi A. Spor pazarlaması. Pamukkale Journal of Sport Sciences 2010; 1 (1): 23-29.
  • Argan M, Argan MT, Köse H, Gökalp B. Using facebook as a sport marketing tool: A content analysis on Turkish soccer clubs, Journal of Internet Applications & Management/İnternet Uygulamaları ve Yönetimi Dergisi, 2013; 4 (1): 25-35.
  • Büyüköztürk Ş, Çakmak EK, Akgün ÖE, Karadeniz Ş, Demirel F. Bilimsel araştırma yöntemleri (18. Baskı) Pegem Akademi: Ankara; 2014.
  • Arıkan R. Araştırma yöntem ve teknikleri. (Geliştirilmiş 2. Basım) Nobel Yayıncılık: Ankara; 2013.
  • Karasar N. Bilimsel araştırma yöntemi, Nobel Yayın Dağıtım: Ankara; 1998.
  • Metin İ. E-pazarlama, Turizm pazarlamasında güncel yaklaşımlar (Ed. Kılıç B, Öter Z). Beta Yayıncılık: İstanbul; 2015. Yeygel S, Temel A. İşletmelerin kurumsal imajlarının hedef kitlelere iletilmesinde bir araç olarak kurum web siteleri. Kocaeli Üniversitesi, 2. Halkla İlişkiler Sempozyumu, 27-28 Nisan 2006: 213-234.
  • Eagleman AN. Acceptance, motivations, and usage of social media as a marketing communications tool amongst employees of sport national governing bodies, Sport Management Review, 2013; 16: 488–497.

SPOR MERKEZLERİ WEB SAYFASI İÇERİK ANALİZİ: ANKARA İLİNDE BİR UYGULAMA

Yıl 2017, Cilt: 8 Sayı: 3, 252 - 265, 15.12.2017
https://doi.org/10.17155/omuspd.278409

Öz

Bu araştırmada, bir rekreasyon işletmesi olarak spor merkezlerinin hedef kitleyi bilgilendirme noktasında web sitelerinde hangi
bilgilere yer verdikleri araştırılmıştır. Bu amaçla, spor merkezleri web sitelerinde bulunan kurumsal bilgi, pazarlama, iletişim bilgileri,
görsellik, bilgilendirme, biçimsel özellik bilgileri içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Araştırmanın evrenini Ankara ilindeki 80 tane
spor merkezinin web sayfaları oluşturmaktadır. Web sayfalarından bilgi toplanabilmesi için söz konusu web sayfaları 2016 yılı
Haziran ayında tek tek analiz edilmiş ve hangi verilerin kullanıldığına ilişkin sistemli bir veri toplayabilmek için bilgi toplama formu
kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS veri analiz programına aktarılarak, yüzde ve frekans analizi yapılmış ve bulgular
yorumlanmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre spor merkezi web sitelerinde; sunulan hizmet, üyelik bilgisi, adres bilgisi,
fotoğraflı sunum, spor branş bilgileri, font kullanımı ve rahat okunabilirlik bilgilerine ağırlıklı olarak yer verildiği; basında haberler, dil
seçeneği, sayfa yazdırma özelliği ve grafiklerle desteklenmiş bir sunuma ise genel olarak yer verilmediği tespit edilmiştir. Ayrıca spor
merkezlerinin web sayfalarının fiyat bilgisine yer verme oranının oldukça düşük olduğu, web sayfalarından çevrimiçi satışların
yapılmadığı, büyük çoğunluğunun çevrimiçi mağazaya sahip olmadığı ayrıca güvenli çevirim içi ödeme kolaylığı ile ödeme kartları
bilgisine yer verilmediği belirlenmiştir. Spor ve fitness merkezlerinin web sayfalarına yönelik bu kapsamda yapılmış bir çalışmaya
rastlanılmamış olması ve bu anlamda ilgili alan yazındaki boşluğun doldurulacak olması araştırmanın önemini ortaya koymaktadır. 

Kaynakça

  • Çalık D, Çınar ÖP. Geçmişten günümüze bilgi yaklaşımları bilgi toplumu ve internet inet-tr’09, XIV. Türkiye’de İnternet Konferansı Bildirileri, 12-13 Aralık Bilgi Üniversitesi, İstanbul, 2009: 77-88.
  • Wang KC, Chou SH, Su CJ, Tsai HY. More information, stronger effectiveness? Different group package tour advertising components on web page, Journal of Business Research, 2007; 60: 382–387.
  • O’Connor P, Murphy J. Hotel domain name adoption and implementation, Information and Communication Technologies in Tourism, 2010: 1-12.
  • Türkiye İstatistik Kurumu Hane Halkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması, 2015, [erişim tarihi: 11.07.2016]Ulaşılabilir adres: www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri. doid=18660.
  • Çubukçu Mİ. Konaklama işletmeleri web site İçeriklerinin değerlendirilmesi, Internet uygulamaları ve yönetimi, 2010; 1 (1): 39-59.
  • Uçak N, Çakmak T. Web sayfası kullanılabilirliğinin ölçülmesi: Hacettepe üniversitesi bilgi ve belge yönetimi bölümü web sayfası örneği, Türk Kütüphaneciliği, 2009; 22 (2): 278-298.
  • Tarhan A. Halkla ilişkilerde tanıma ve tanıtma aracı olarak internet: Belediyelerin web sayfaları üzerine bir analiz. Selçuk İletişim Dergisi, 2007; 4 (4): 75-95.
  • Beri B, Singh P. Web analytics: Increasing website's usability and conversion rate, International Journal of Computer Applications, May 2013; 72 (6): 35-38.
  • Tsai WH, Chou WC, Lai CW. An effective evaluation model and improvement analysis for national park websites: A case study of Taiwan, Tourism Management, 2010; 31: 936–952. Hümmer M, Kretschmer D, Hofmann B. User centered requirements engineering: Usability issue for websites of tour operators, Information and Communication Technologies in Tourism, 2005: 505-518. Başfırıncı ÇŞ. Bir pazarlama iletişim medyası olarak web ortamında içerik analizi yapmanın güçlükleri ve olası çözüm önerileri, Yönetim Dergisi, Ekim 2008; 19 (61):52-71. Gao L, Bai X. Online consumer behavior and its relationship to website atmospheric induced flow: Insights into online travel agencies in China. Journal of Retailing and Consumer Services, 2014; 21(4):653-665. Karabağ FS, Özgen HM, Özgen H. Bir iletişim aracı olarak web siteleri: Türkiye’deki otel web sitelerinin etkinliği üzerine bir araştırma, Öneri Dergisi, 2010; 9 (33): 17-32.
  • Korkmaz S. Müşteri ilişkisi yönetiminde internet kullanımı: Seyahat acentelerinde bir uygulama, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2006; 16 (2): 193-213.
  • Sarı Y, Kozak M. Turizm pazarlamasına internetin etkisi: Destinasyon web siteleri için bir model önerisi, Akdeniz İ.İ.B.F. Dergisi, 2005; 9:248-271.
  • Kurtel K. Web’in geleceği: Anlamsal web, Ege Akademik Bakış,2008; 8 (1): 205-213. Bayram M, Yaylı A. Otel web sitelerinin içerik analizi yöntemi ile değerlendirilmesi, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 2009; 8 (27): 347-379.
  • Karamustafa K, Öz M. Türkiye’de konaklama işletmelerinin web sitelerinde yer faktörlerin başarımı, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İ.İ.B.F Dergisi, 2010; 5 (2): 189‐218.
  • Marsico M, Levialdi S. Evaluating web sites: Exploiting user’s expectations, Int.J. Human-Computer Studies, 2004; 60: 381–416.
  • Çiçek H, Demirel M, Onat OK. İşletmelerin web sitelerinin değerlendirilmesine ilişkin bir araştırma: Burdur ili örneği, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2010; 15 (2): 187-206.
  • Çavuşoğlu B, Öztürk RG, Kara B. Spor pazarlama çalışmalarında yeni medya aracı olarak internet kullanımının stratejik önemi: Türkiye ve İngiltere’deki spor kulüplerinin web sayfalarının incelenmesi, Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 2011; (8)1: 1342-1363.
  • Dalgın T, Karadağ L. Restoran işletmeleri web sitelerinin içerik analizi: Marmaris-Bodrum örneği, AİBÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Güz 2013; 13 (2): 133-150.
  • Güçer E, Hassan A, Pelit E. Destinasyon pazarlamasında belediye web sayfalarının önemi: Türkiye’deki büyükşehir belediyelerinde bir inceleme, Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2013; 2 (8): 47-62.
  • Henry AE, Story M. Food and beverage brands that market to children and adolescents on the internet: A content analysis of branded web sites, Journal of Nutrition Education and Behavior, 2009; 41 (5): 353-359.
  • Jakovic B, Galetic F. Marketing and commercial activities offered on Croatian five-star hotel web sites, Procedia Engineering, 2014; 69: 112-120.
  • Korkutata A, Halis M. Sportif rekreasyon işletmelerinde müşterinin personel memnuniyetini belirleyen unsurlar: Private training studio örneği, Kastamonu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Temmuz 2015;1:16-24.
  • Zorba E. Türkiye’de rekreasyona bakış açısı ve gelişimi, Gazi Haber Dergisi, Eylül, 2008: 52-55.
  • Üstündağ Ö, Devecioğlu S, Akarsu EE. Spor ve rekreasyon alanlarının şehir planlamasındaki yeri ve önemi, International Advanced Technologies Symposium (IATS’11), Elazığ, Turkey, 16-18 May, 2011.
  • Koçan N. Geleneksel sporlarımızdan Cirit’in rekreasyon amacı İle günümüze uyarlanması, Spor Yönetimi ve Bilgi Teknolojileri Dergisi, 2007; 2 (1): 31-39.
  • Munthiu MC, Velicu BCM, Tuta M, Zara AI. Service quality evaluation models determined by online consumer perception and satisfaction. World Conference on Business, Economics and Management -WBEM 2013, Romania, Procedia - Social and Behavioral Sciences 109, 2014: 1303 – 1308.
  • Ekmekçi R, Ekmekçi A. Spor pazarlaması. Pamukkale Journal of Sport Sciences 2010; 1 (1): 23-29.
  • Argan M, Argan MT, Köse H, Gökalp B. Using facebook as a sport marketing tool: A content analysis on Turkish soccer clubs, Journal of Internet Applications & Management/İnternet Uygulamaları ve Yönetimi Dergisi, 2013; 4 (1): 25-35.
  • Büyüköztürk Ş, Çakmak EK, Akgün ÖE, Karadeniz Ş, Demirel F. Bilimsel araştırma yöntemleri (18. Baskı) Pegem Akademi: Ankara; 2014.
  • Arıkan R. Araştırma yöntem ve teknikleri. (Geliştirilmiş 2. Basım) Nobel Yayıncılık: Ankara; 2013.
  • Karasar N. Bilimsel araştırma yöntemi, Nobel Yayın Dağıtım: Ankara; 1998.
  • Metin İ. E-pazarlama, Turizm pazarlamasında güncel yaklaşımlar (Ed. Kılıç B, Öter Z). Beta Yayıncılık: İstanbul; 2015. Yeygel S, Temel A. İşletmelerin kurumsal imajlarının hedef kitlelere iletilmesinde bir araç olarak kurum web siteleri. Kocaeli Üniversitesi, 2. Halkla İlişkiler Sempozyumu, 27-28 Nisan 2006: 213-234.
  • Eagleman AN. Acceptance, motivations, and usage of social media as a marketing communications tool amongst employees of sport national governing bodies, Sport Management Review, 2013; 16: 488–497.
Toplam 32 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Sporda Yönetim ve Organizasyon
Yazarlar

M. Murat Kızanlıklı

Derya Şahin Bu kişi benim

Evren Güçer Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 8 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Kızanlıklı, M. M., Şahin, D., & Güçer, E. (2017). SPOR MERKEZLERİ WEB SAYFASI İÇERİK ANALİZİ: ANKARA İLİNDE BİR UYGULAMA. Spor Ve Performans Araştırmaları Dergisi, 8(3), 252-265. https://doi.org/10.17155/omuspd.278409