Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

INVESTIGATION OF ATTITUDES OF EMPLOYEES PARTICIPATING IN SPORTS ORGANIZATIONS TOWARDS SPORTS: THE MODEL OF BUSINESS LEAGUE

Yıl 2020, Cilt: 11 Sayı: 1, 55 - 64, 20.04.2020
https://doi.org/10.17155/omuspd.541185

Öz

The aim of this
study is to determine the level of Attitude towards Sports in the individuals
who participate in the basketball sport organization of the corporation league.
The research group of the study consists of a total of 110 people [39 females,
71 males] who were working in Istanbul Ing bank and Denizbank and who
participated in the business league basketball sport organization. As data
collection tool, The Attitude Scale towards Sports developed and tested for
validity and reliability by Şentürk [2014] and Personal Information Form which
was created by the researchers was used. The normality of the data was tested
and it was found that the data were not normally distributed. As a result, Mann
Whitney U Test was used for the paired comparisons and Kruskal Wallis test was
used for multiple comparisons. The data were analyzed with SPSS 21.00
statistical program. Statistical results were significant at p <0,05
significance level. As a result of the study, a significant difference was found
between the scores of the sub-dimensions of the Attitude Scale towards Sports
in terms of gender variable and age variable.   

Kaynakça

  • 1. Yıldırım DA. Üniversite Öğrencilerinin Spora Bakış Açıları ve Spor Yapma Durumu, Doğu Anadolu Araştırmaları, 2006; 4(3):49-53.
  • 2. Doydu İ, Çelen A, Çoknaz H. Spor eğitimi modelinin öğrencilerin beden eğitimi ve spora karşı tutumuna etkisi, E-İnternational Journal Of Educational Research, 2013; 4(2): 99-110.
  • 3. Filiz Z. Üniversite Öğrencilerinin Sosyalleşmesinde Spora Katılımın Değerlendirilmesi. Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi. 2010; 4 (3): 192-203.
  • 5. Şahan H. Üniversite Öğrencilerinin Sosyalleşme Sürecinde Spor Aktivitelerinin Rolü. KMU İİBF Dergisi, 2008; 10 : 261-278.
  • 6. Yetim A. Sosyoloji ve Spor, Berikan Yayınevi, Ankara,2014.
  • 7. Gökdoğan Ç F. Ortaöğretime Devam Eden Ergenlerde Beden imajından Hoşnut Olma Düzeyi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara,1988.
  • 8. Tomik R, Olex-Zarychta D, Mynarski W. Social values of sport participation and their significance for youth attitudes towards physical education and sport, Studies in Physical Culture and Tourism, 2012; 19(2), 99-104.
  • 9. Kuçuradi D. The problem of value in terms of human philosophy. Yankı Publications, Ankara, 1971.
  • 10. Şentürk EŞ. Spora Yönelik Tutum Ölçeği: Geliştirilmesi, Geçerliliği ve Güvenirliği, CBÜ Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 2014; 7(2): 8-18.
  • 11. Varol R, Varol S, Türkmen M. Bartın Üniversitesinde Öğrenim Gören Öğrencilerin Spora Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi. International Journal of Cultural and Social Studies (IntJCSS), 2017;3(2).
  • 12. Yıldız AB, Arı Ç, Yılmaz B. Üniversite Öğrencilerinin Spora Yönelik Tutumlarının İncelenmesi (Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Örneği), Muş Alparslan Üniversitesi Uluslararası Spor Bilimleri Dergisi, 2017; Cilt 1(1).
  • 13. Şişko M, Demirhan, G. İlköğretim Okulları Ve Liselerde Öğrenim Gören Kız ve Erkek Öğrencilerin Beden Eğitimi Spor Dersine İlişkin Tutumları, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2002;(23): 205-210.
  • 14. Taşğın Ö, Tekin M. Çeşitli Değişkenlere Göre İlköğretim ve Orta Öğretim Kurumlarında Öğrenim Gören Öğrencilerin Beden Eğitimi ve Spor Dersine İlişkin Tutum ve Görüşleri, Kastamonu Eğitim Dergisi, 2009; 17 (2): 457-466.
  • 15. Kangalgil M, Hünük D, Demirhan G. İlköğretim, lise ve üniversite öğrencilerinin beden eğitimi ve spora ilişkin tutumlarının karşılaştırılması. Spor Bilimleri Dergisi, 2006; 17(2): 48-57.
  • 16. Gökdağ M. Okul Yöneticilerinin Spora Yönelik Tutumları ve Kadınların Spor Etkinliklerine Katılımlarına Dair Görüşlerinin Araştırılması (Bartın Örneği) Bartın Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, 2018.
  • 17. Aydıner BY, Çağrı A, Baki Y. Üniversite Öğrencilerinin spora yönelik tutumlarının incelenmesi. Muş Alparslan Üniversitesi Uluslararası Spor Bilimleri Dergisi, 2017;1(1).
  • 18. Uğurlu MF. Üniversite öğrencilerinin sportif faaliyetlere katılım düzeyi ile sosyal uyum ve iletişim becerilerinin incelenmesi: Adıyaman İli Örneği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gaziantep Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2012.
  • 19. Vural H. Üniversite öğrencilerinin spora yönelik tutumları ve kadınların spor etkinliklerine katılımlarına dair görüşlerinin incelenmesi. Bartın Üniversitesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Beden Eğitimi Ve Spor Anabilim Dalı, 2017.
  • 20. Luschen G. On theory of science for the sociology of sport: new structuralism, action, intention and practical meaning. Int. Rev. Sport Social, 1990;25: 49-61.

SPOR ORGANİZASYONLARINA KATILAN ÇALIŞANLARIN SPORA YÖNELİK TUTUMLARININ İNCELENMESİ: ŞİRKETLER LİGİ ÖRNEĞİ

Yıl 2020, Cilt: 11 Sayı: 1, 55 - 64, 20.04.2020
https://doi.org/10.17155/omuspd.541185

Öz

Bu araştırmanın amacı, şirketler ligi basketbol
spor organizasyonuna katılan bireylerin Spora Yönelik Tutum düzeylerinin
belirlenmesidir. Çalışmanın araştırma grubunu; İstanbul İng bank ve Denizbank
bünyesinde yer alan ve şirketler ligi basketbol spor organizasyonuna katılan
toplam 110 kişi [39 Kadın, 71 Erkek] oluşturmuştur. Araştırmada
veri toplama aracı olarak; Şentürk [2014] tarafından geliştirilen ve
geçerlik-güvenirliği yapılan “Spora Yönelik Tutum Ölçeği” ile araştırmacılar
tarafından oluşturulan “Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Elde edilen
verilerin normalliği test edilip, verilerin normal dağılım göstermediği
görülmüş, bunun sonucunda araştırma analizi için İkili karşılaştırmalarda Mann
Whitney U Test, çoklu karşılaştırmalarda Kruskal Wallis Test uygulanmıştır.
Verilerin sonuçları SPSS 21.00 istatistik programı ile yapılmıştır. İstatistiki
sonuçlar p<0,05 önem düzeyinde anlamlı bulunmuştur. Araştırma sonucunda,
Spora Yönelik Tutum Ölçeği puanlarının cinsiyet ve yaş değişkeni arasında
anlamlı farklılık tespit edilmiştir. 

Kaynakça

  • 1. Yıldırım DA. Üniversite Öğrencilerinin Spora Bakış Açıları ve Spor Yapma Durumu, Doğu Anadolu Araştırmaları, 2006; 4(3):49-53.
  • 2. Doydu İ, Çelen A, Çoknaz H. Spor eğitimi modelinin öğrencilerin beden eğitimi ve spora karşı tutumuna etkisi, E-İnternational Journal Of Educational Research, 2013; 4(2): 99-110.
  • 3. Filiz Z. Üniversite Öğrencilerinin Sosyalleşmesinde Spora Katılımın Değerlendirilmesi. Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi. 2010; 4 (3): 192-203.
  • 5. Şahan H. Üniversite Öğrencilerinin Sosyalleşme Sürecinde Spor Aktivitelerinin Rolü. KMU İİBF Dergisi, 2008; 10 : 261-278.
  • 6. Yetim A. Sosyoloji ve Spor, Berikan Yayınevi, Ankara,2014.
  • 7. Gökdoğan Ç F. Ortaöğretime Devam Eden Ergenlerde Beden imajından Hoşnut Olma Düzeyi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara,1988.
  • 8. Tomik R, Olex-Zarychta D, Mynarski W. Social values of sport participation and their significance for youth attitudes towards physical education and sport, Studies in Physical Culture and Tourism, 2012; 19(2), 99-104.
  • 9. Kuçuradi D. The problem of value in terms of human philosophy. Yankı Publications, Ankara, 1971.
  • 10. Şentürk EŞ. Spora Yönelik Tutum Ölçeği: Geliştirilmesi, Geçerliliği ve Güvenirliği, CBÜ Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 2014; 7(2): 8-18.
  • 11. Varol R, Varol S, Türkmen M. Bartın Üniversitesinde Öğrenim Gören Öğrencilerin Spora Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi. International Journal of Cultural and Social Studies (IntJCSS), 2017;3(2).
  • 12. Yıldız AB, Arı Ç, Yılmaz B. Üniversite Öğrencilerinin Spora Yönelik Tutumlarının İncelenmesi (Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Örneği), Muş Alparslan Üniversitesi Uluslararası Spor Bilimleri Dergisi, 2017; Cilt 1(1).
  • 13. Şişko M, Demirhan, G. İlköğretim Okulları Ve Liselerde Öğrenim Gören Kız ve Erkek Öğrencilerin Beden Eğitimi Spor Dersine İlişkin Tutumları, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2002;(23): 205-210.
  • 14. Taşğın Ö, Tekin M. Çeşitli Değişkenlere Göre İlköğretim ve Orta Öğretim Kurumlarında Öğrenim Gören Öğrencilerin Beden Eğitimi ve Spor Dersine İlişkin Tutum ve Görüşleri, Kastamonu Eğitim Dergisi, 2009; 17 (2): 457-466.
  • 15. Kangalgil M, Hünük D, Demirhan G. İlköğretim, lise ve üniversite öğrencilerinin beden eğitimi ve spora ilişkin tutumlarının karşılaştırılması. Spor Bilimleri Dergisi, 2006; 17(2): 48-57.
  • 16. Gökdağ M. Okul Yöneticilerinin Spora Yönelik Tutumları ve Kadınların Spor Etkinliklerine Katılımlarına Dair Görüşlerinin Araştırılması (Bartın Örneği) Bartın Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, 2018.
  • 17. Aydıner BY, Çağrı A, Baki Y. Üniversite Öğrencilerinin spora yönelik tutumlarının incelenmesi. Muş Alparslan Üniversitesi Uluslararası Spor Bilimleri Dergisi, 2017;1(1).
  • 18. Uğurlu MF. Üniversite öğrencilerinin sportif faaliyetlere katılım düzeyi ile sosyal uyum ve iletişim becerilerinin incelenmesi: Adıyaman İli Örneği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gaziantep Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2012.
  • 19. Vural H. Üniversite öğrencilerinin spora yönelik tutumları ve kadınların spor etkinliklerine katılımlarına dair görüşlerinin incelenmesi. Bartın Üniversitesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Beden Eğitimi Ve Spor Anabilim Dalı, 2017.
  • 20. Luschen G. On theory of science for the sociology of sport: new structuralism, action, intention and practical meaning. Int. Rev. Sport Social, 1990;25: 49-61.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Psiko Sosyal Alanlar
Yazarlar

Osman Tolga Togo 0000-0002-0471-4436

Arda Öztürk

Yayımlanma Tarihi 20 Nisan 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 11 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Togo, O. T., & Öztürk, A. (2020). SPOR ORGANİZASYONLARINA KATILAN ÇALIŞANLARIN SPORA YÖNELİK TUTUMLARININ İNCELENMESİ: ŞİRKETLER LİGİ ÖRNEĞİ. Spor Ve Performans Araştırmaları Dergisi, 11(1), 55-64. https://doi.org/10.17155/omuspd.541185