Bu araştırma
kapsamında psikolojik danışmanların ve idarecilerin okullarda psikolojik
danışmanlık ve rehberlik hizmetlerinin yürütülmesine yönelik algılarının
belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla okul psikolojik danışmanları (92 kişi) ve okul yöneticileri (54 kişi) ile odak grup
görüşmeleri gerçekleştirilmiş;veriler içerik analizi yöntemiyle
değerlendirilmiştir. Her bir gruptaki görüşmeleri Bayraklı Rehberlik Araştırma
Merkezi Psikolojik Danışma ve Rehberlik Bölümü’nden bir psikolojik danışman
yürütmüştür. . Görüşmelerde okul psikolojik danışmanları 9, okul yöneticileri
ise 5 sorudan oluşan görüşme formundaki sorulara turlama tekniğiyle yanıt
vermiştir Görüşmeler görevli raportörlerin yazılı kayıtları ve ses kayıtları
aracılığıyla raporlaştırılmıştır. Çalışma sonucunda, okullarda öğrencilere
kazandırılması gereken en önemli becerilerin iletişim, öfke kontrolü, benlik
saygısı, akran zorbalığı ile başa çıkma, duygu düzenleme, sorumluluk alma, problem ve çatışma çözme becerileri olduğu
konusunda okul psikolojik danışmanlarının ve yöneticilerinin ortak görüşe sahip
olduğu saptanmıştır. Ancak okul psikolojik danışmanlarının evrak-kayıt işleri,
bireysel görüşmeler, görev dışı işler, zorunlu projeler ve krize müdahale
çalışmalarının saatlerinin önemli bir kısmını aldığını ifade etmişlerdir. Okul
yöneticileri ve psikolojik danışmalarının PDR sisteminin etkili olması için
gerekli koşullarla ilgili ortak görüşlere sahip olduğu; okul yöneticilerini öğrencilerde geliştirilmesi gereken okul rehberlik ve psikolojik danışmanlık
hizmetlerini olumlu sıfatlarla tanımladığı saptanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 2 |
İletişim Adresi: Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Derneği, Sağlık Mah. Süleyman Sırrı Cad. Sağlık İş Hanı No: 21/18, Çankaya/Ankara Tel: 0850 756 96 76