This research aimed to examine the relationships between teachers' mental well-being, moral disengagement, and self-efficacy and to determine the predictive level of moral disengagement and self-efficacy for mental well-being. The research study group consisted of 222 teachers [142 female (64%) and 80 male (36%)] working in different public schools operating in Arnavutköy, Istanbul. The predictive correlational model was used in the analysis of the study. Standard multiple regression analysis was used to determine the power of moral disengagement and self-efficacy in predicting mental well-being. As a result, it was determined that gender did not differ significantly based on mental well-being, moral disengagement, and self-efficacy. In addition, there were significant correlations between teachers' mental well-being, moral disengagement and self-efficacy. It was also found that self-efficacy significantly predicted mental well-being, while moral disengagement did not significantly predict mental well-being.
Mental well-being, moral disengagement, self-efficacy, teacher
Bu araştırma, öğretmenlerin mental iyi oluş, ahlaki çözülme ve öz-yeterliliklerinin birbiriyle olan ilişkilerini incelemeyi ve ahlaki çözülme ile öz-yeterliliğin mental iyi oluşu yordama düzeyini belirlemeyi amaçlamıştır. Araştırmanın çalışma grubunu İstanbul Arnavutköy ilçesinde faaliyet gösteren farklı kamu okullarında görev yapan 142’si kadın (%64) ve 80’i erkek (%36) olmak üzere 222 öğretmen oluşturmaktadır. Verilerin analizinde regresyon ve korelasyon yöntemleri kullanılmıştır. Ahlaki çözülme ve öz-yeterliliğin mental iyi oluşu yordamadaki gücünün belirlenmesinde standart çoklu regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; cinsiyetin mental iyi oluş, ahlaki çözülme ve öz-yeterliliklerine göre anlamlı bir şekilde farklılaşmadığı saptanmıştır. Ayrıca öğretmenlerin mental iyi oluş, ahlaki çözülme ve öz-yeterlilikleri arasında istatistiksel olarak anlamlı ilişkilerin olduğu belirlenmiş; öz-yeterliliğin mental iyi oluşu anlamlı bir şekilde yordadığı ve ahlaki çözülmenin ise mental iyi oluşu anlamlı bir şekilde yordamadığı saptanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2022 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 5 Sayı: 2 |
Bibtex | @araştırma makalesi { opdd1076100, journal = {Okul Psikolojik Danışmanlığı Dergisi}, issn = {2667-4009}, address = {Öncebeci Mah. Umut Sk. No: 50/4 Kolej, Çankaya/Ankara}, publisher = {Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Derneği}, year = {2022}, volume = {5}, number = {2}, pages = {1 - 28}, doi = {10.58433/opdd.1076100}, title = {Öğretmenlerde Mental İyi Oluşun Yordayıcısı Olarak Ahlaki Çözülme ve Öz-Yeterlilik}, key = {cite}, author = {Söner, Osman and Eldeleklioğlu, Jale} } |
APA | Söner, O. & Eldeleklioğlu, J. (2022). Öğretmenlerde Mental İyi Oluşun Yordayıcısı Olarak Ahlaki Çözülme ve Öz-Yeterlilik . Okul Psikolojik Danışmanlığı Dergisi , 5 (2) , 1-28 . DOI: 10.58433/opdd.1076100 |
MLA | Söner, O. , Eldeleklioğlu, J. "Öğretmenlerde Mental İyi Oluşun Yordayıcısı Olarak Ahlaki Çözülme ve Öz-Yeterlilik" . Okul Psikolojik Danışmanlığı Dergisi 5 (2022 ): 1-28 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/opdd/issue/74741/1076100> |
Chicago | Söner, O. , Eldeleklioğlu, J. "Öğretmenlerde Mental İyi Oluşun Yordayıcısı Olarak Ahlaki Çözülme ve Öz-Yeterlilik". Okul Psikolojik Danışmanlığı Dergisi 5 (2022 ): 1-28 |
RIS | TY - JOUR T1 - Öğretmenlerde Mental İyi Oluşun Yordayıcısı Olarak Ahlaki Çözülme ve Öz-Yeterlilik AU - OsmanSöner, JaleEldeleklioğlu Y1 - 2022 PY - 2022 N1 - doi: 10.58433/opdd.1076100 DO - 10.58433/opdd.1076100 T2 - Okul Psikolojik Danışmanlığı Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 1 EP - 28 VL - 5 IS - 2 SN - 2667-4009- M3 - doi: 10.58433/opdd.1076100 UR - https://doi.org/10.58433/opdd.1076100 Y2 - 2022 ER - |
EndNote | %0 Okul Psikolojik Danışmanlığı Dergisi Öğretmenlerde Mental İyi Oluşun Yordayıcısı Olarak Ahlaki Çözülme ve Öz-Yeterlilik %A Osman Söner , Jale Eldeleklioğlu %T Öğretmenlerde Mental İyi Oluşun Yordayıcısı Olarak Ahlaki Çözülme ve Öz-Yeterlilik %D 2022 %J Okul Psikolojik Danışmanlığı Dergisi %P 2667-4009- %V 5 %N 2 %R doi: 10.58433/opdd.1076100 %U 10.58433/opdd.1076100 |
ISNAD | Söner, Osman , Eldeleklioğlu, Jale . "Öğretmenlerde Mental İyi Oluşun Yordayıcısı Olarak Ahlaki Çözülme ve Öz-Yeterlilik". Okul Psikolojik Danışmanlığı Dergisi 5 / 2 (Aralık 2022): 1-28 . https://doi.org/10.58433/opdd.1076100 |
AMA | Söner O. , Eldeleklioğlu J. Öğretmenlerde Mental İyi Oluşun Yordayıcısı Olarak Ahlaki Çözülme ve Öz-Yeterlilik. OPDD / JSC. 2022; 5(2): 1-28. |
Vancouver | Söner O. , Eldeleklioğlu J. Öğretmenlerde Mental İyi Oluşun Yordayıcısı Olarak Ahlaki Çözülme ve Öz-Yeterlilik. Okul Psikolojik Danışmanlığı Dergisi. 2022; 5(2): 1-28. |
IEEE | O. Söner ve J. Eldeleklioğlu , "Öğretmenlerde Mental İyi Oluşun Yordayıcısı Olarak Ahlaki Çözülme ve Öz-Yeterlilik", Okul Psikolojik Danışmanlığı Dergisi, c. 5, sayı. 2, ss. 1-28, Ara. 2022, doi:10.58433/opdd.1076100 |
İletişim Adresi: Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Derneği, Sağlık Mah. Süleyman Sırrı Cad. Sağlık İş Hanı No: 21/18, Çankaya/Ankara Tel: 0850 756 96 76